{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.222 visninger | Oprettet:

pioneer`eren
pioneer`eren
Tilmeldt:
31. jan 2013
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 8

sub {{forumTopicSubject}}

hey ... jeg har lige købt en stor jbl sub til mit surround system.
der er rimlig smæk på den men den slår fra og til ind imellem.
mit spørgsmål er kan det være fordi jeg ikke bruger et ordentligt kabel til at forbinde den til min reciewer(bruger et billigt tyndt phonekabel)??????? jeg har forbundet den til en y splitter som er sat i sub indgang på recieweren.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sub
  • #1   8. mar 2013 subben er sat til at auto slukke, hvis der intet signat går igennem..

    sæt den til "always" on eller hvad den hedder.. smiley

    hvilken sub har du?


  • #2   8. mar 2013 det er en jb powerbassl pb12/230,... er det i reciwerens opsætning det skal gøres...


  • #3   9. mar 2013 Nej på sub

  • #4   9. mar 2013 øhhh tommy hvordan skulle det kunne lade sig gøre????

  • #5   9. mar 2013 Det kan det bare smiley

    Det jo selvfølgelig kun mulig hvis din sub har knappen
    Auto/on/off



  • #6   10. mar 2013 jamen det har den ikke

  • Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
    #7   10. mar 2013 Jeg ville nok forsøge mig med et kabel direkte til receiver, altså udenom splitter i første omgang.

    Ellers er det da ret nemt at finde en servicemanual med lidt fejltips osv. Hvis det da er den rigtige model:
    http://diagramas.diagramasde.com/audio/JBL%20PB12%20sm.pdf


  • #8   10. mar 2013 når jeg køre den til pre out istedet for sub på reciewer er der intet ... syntes så bare det er irreterende at den tager alt tale osv med sig gennem sub,,,, alle manueller jeg finder over den er på engelsk hvilket ligger mig svært at læse

  • Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
    #9   10. mar 2013 Okay, jamen det kunne lyde som om du enten har sat den til at skære de høje toner af for tidligt, eller også kommer der for lidt signal gennem din sub udgang, hvilket også er grunden til at jeg foreslog at prøve uden splitter. Hvad har du i den anden ende siden du har splitter på ?

    Hvis det er for at forbinde begge terminaler til din sub out, har du nok begået en fejl der, da du burde kunne nøjes med at sætte din receiver til at bruge LFE og så et enkelt kabel i enten højre eller venstre terminal på subben. Under alle omstændigheder kan du nøjes med et enkelt kabel fra sub out, til enten L eller R in på subben.

    Hvis du kan ændre højttalernes størrelse mellem small og large på receiveren bør du prøve at sætte dem til small.

    kablets kvalitet skulle ikke have så meget at sige, medmindre det ligefrem er afbrudt.


  • #10   11. mar 2013 kabler er ligesom en vandslange, desto tykkere de er, jo mere vand kommer derigennem, så kablet har meget at sige, jeg brugte en mindre meget billigt "t-hansen" kabel til min sub, og lød rent ud sagt af h til, fik et godt tykt argon kabel istedet og må sige kunne mærke væsentlig meget stor forskel.. men har du fået enhederne spillet til? for en helt ny sub der ska enhederne lige spilles godt til så den blir strammere

Kommentér på:
sub

Annonce