{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
711 visninger | Oprettet:

Lyd niveau pr højtaler {{forumTopicSubject}}

Hej..

Jeg søger lidt hjælp til lyd-opsætning af mit anlæg.

Jeg er klar over at det langt hen af vejen er en subjektiv vurdering, men jeg tænker der måske er et par tommelfingerregler..
Mit anlæg er et H/K BDS870.
Jeg har indstillet højtalerdistance - lytteposition manuelt, men er i tvivl om lydniveauet på den enkelte kanal? Også sikkerhedsmæssigt - Kan man brænde udgange af el lign?

Jeg har nu fyret de bagerste kanaler op på 7, da jeg svagt kun kunne høre dem før. Men hvor meget skal man egentlig høre i bag-kanalerne?

Mit setup er således.

Frontspeakers: 2.4 meter
(der er kun 1.75 meter imellem de 2 kanaler)

Center: 2.40 meter
(lige under skærmen - så den er imellem det mål der på frontspeakers)
Subwoofer: 2.30 meter
Baghøjtalere: 3.90 meter.

Hver kanal har et spænd fra -10 til +10. Alle foruden bagkanalerne står på 0 - Rearspeakers +7.

Håber en masse eksperter kan forbedre min lydoplevelser:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lyd niveau pr højtaler
  • #2   23. aug 2012 Ahh ok:).. Hmm nogen ide om hvordan jeg kan lave en testlyd på anlægget?

  • #4   23. aug 2012 Er der ikke en knap på fjernbetjeningen eller receiveren som hedder test eller noget i den stil?

  • #5   23. aug 2012 Desværre ikke en knap der hedder sådan og kan umiddelbart ikke tyde det i manualen...

    Hm det har jeg aldrig oplevet før..

    Selve forstærkeren er en BDS 570, hvis nogen skulle kunne hjælpe på det?


  • #6   25. aug 2012 Nå nu har jeg forsøgt at sætte højtalere således at niveauet er lige højt fra min lytte position. Fandt aldrig en test lyd, så det er på ren hørelse;)

    Nu læser jeg så i min manual at de fleste surroundfilm ikke er lavet således at baghøjtalerne skal være lige så "aktive" som fronthøjtalerne, hvilket besværliggøre dialog og kan gøre nogle lyd effekter urealistiske høje??
    Hvad er jeres mening om den påstand?


  • #7   25. aug 2012 Du kan vel bare sætte alle indstillingerne til standard og så sætte en film på og skrue godt op for lyden, så kan du altid justere bagefter hvis det ikke lyder tilfredsstillende.

  • #8   25. aug 2012 Dennis - Jep, men det er nu mere fordi jeg faktisk ikke rigtig ved hvad niveauet bør være på især baghøjtalerne ift front..

  • #10   19. nov 2012 Sæt Blu-Ray film på med Avatar og ca 30 min inde i filmen hvor blå mand er faret vild og sorte dyr kommer efter ham om natten. Der kan du tydeligt høre i bag/side højtt. om det er tilpas højt i forhold til resten. Dyrene løber tæt på blå mand som er dig i det tilfælde og lydene er lige tæt på i alle kanaler på et tidspunkt og med lidt "lytte fornemmelse" burde du kunne indstille det:-)
    Men test tone er selvfølgelig nr 1.


  • #11   19. nov 2012 Ups så ikke lige at indlæg var fra i sommers, så er det vel løst:-)

  • #12   19. nov 2012 Ja det syntes jeg.. Jeg har bibeholdt volumen på 6+ på bagkanalerne..
    Syntes der er fin harmoni ift front højtalerne.. Det der gjorde det lidt problematisk var/er, at når det er en dvd eller blu ray jeg afspiller kan jeg ikke stille lyd imens det spiller.. Mega træls. Kun med en cd..


Kommentér på:
Lyd niveau pr højtaler

Annonce