{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.267 visninger | Oprettet:

Subaru !
Subaru !
Tilmeldt:
7. aug 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8

Hjælp til val af surround receiver/forstærker {{forumTopicSubject}}

hej
jeg stå og skal ha en ny surround receiver/forstærker
den skulle kunne trække to Dali Concept 6 front og så køre som 5,1 også med Dali bag og center højtaler. og har en Cerwin-Vega 15 aktiv sub..
krave til surround receiver/forstærker:
skulle køre min: 5,1
min: 2 sub udgang
HDMI ingang: min 3 stk.
Gerne DAB radio men ikke krav...

håber der nogen der kan hjælpe mig med val til det da jeg ikke ved formeget om det....

på forhån tak
Subaru smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til val af surround receiver/forstærker
  • Subaru !
    Subaru ! Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #2   20. aug 2012 jamen har 3000 til og ligge li nu til det så 4k ca +/- måske ledt mere smiley

  • Subaru !
    Subaru ! Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #3   20. aug 2012 hvis det er nok... :S


  • Subaru !
    Subaru ! Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #5   20. aug 2012 let lige meget bare nogen der dur.. men gøre ikke nogen det er brugt....

  • Subaru !
    Subaru ! Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #6   20. aug 2012 det skal bare komme til og spilde godt smiley

  • Subaru !
    Subaru ! Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
  • Subaru !
    Subaru ! Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #9   20. aug 2012 okay hvad skal jeg så gå efter?? NAD??


  • Subaru !
    Subaru ! Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #14   20. aug 2012 kommer fra nogen NAD (detsvære ståde nogen af i den så den dur ikke) så kan høre jeg vil blive skuffet med Pioneer

  • #15   20. aug 2012 Nicolajs udtalelse kan du nok ikke bruge til sønderlig meget(gætter på det var en VSX-920 du havde Nicolai? :-)) Den havde 240w strømforsyning, hvor den nye har 550W! Har en kollega der med lethed river hans Concept 8 rundt med VSX-922. Der er masser af power i og som sagt så tæver den samtlige konkurrenter i prisklassen. Prøv og læs lidt test's rundt omkring, så finder du hurtigt ud af det sande billede.

    Og Munk udtalelse om at det bliver skingert kan jeg også kun tage som tegn på uvidenhed, eller fejlopsætning. De nye Pioneer har en anden lydfilosofi, og lyder SLET ikke som de gjorde for 2-3 år siden, og ihvertfald ikke lyst/skingert, hvis vel og mærke "Sound Retriever" er slået fra!

    Link til en rimelig seriøs test, hvor anmelderen ved hvad han snakker om:

    http://www.areadvd.de/hardware/2012/pioneer_vsx922.shtml


  • #17   20. aug 2012 Nu vil man så heller aldrig nogensinde få brug for fuld træk på alle kanaler SAMTIDIGT, det har jeg til dags dato ihvertfald aldrig oplevet på et filmlydspor!

    Udgangseffekten er opgivet ligesom på de fleste andre receivere nemlig med 2 kanaler i drift. Ideen med og skrive 7x150w er for at fortælle at alle udgange er lige kraftige, og at man derfor ikke absolut behøver og vælge små baghøjttalere som man altid gjorde i gamle dage. Desuden er det målt i 6 ohm, i 8 ohm er den opgivet til 110watt/kanal.


  • #19   20. aug 2012 Det havde bare været den mest indlysende forklaring, siden du siger der ikke var noget power i den. Jeg skulle lige hilse og sige, der er masser af power i min kammerats. Når den driver Concept 8 så overbevisende, vil den overhovedet ikke have problemer med Concept 6 som trådstarteren har.

    Desuden syntes jeg også at kunne mindes at du rent faktisk havde den oprettet i den korte periode du havde den, men det er da muligt jeg husker forkert smiley Hvor længe siden er det du havde den? 922'eren er jo kun lige akkurat kommet på markedet.


  • #20   20. aug 2012 Læs nu hvad jeg skriver. Opgivelsen er med 2 kanaler i drift, ligesom alle andre receivere på markedet. Onkyo's opgivelser er endda kun med en kanal i drift. Og du kan roligt regne med at effektiviteten i en moderne strømforsyning er betydeligt bedre end i din gamle Densen.

    At du kan få så kraftig og velspillende surround forstærker til 3500 er revolutionerende i sig selv. Det kunne du satme ikke for 10-15 år siden. Og ligemeget hvad du siger så har den mere end rigeligt saft og kraft til et sæt Concept 6.


  • #21   20. aug 2012 Jeg har selv en gammel TEAC snurrerundt fra midt halv femserne med en dejlig stor trafo og kan hive 750 watt ud af væggen. Den har alligevel aldrig nogensinde kunnet hamle op med sådan en 922'er. Men varme ovenud af kabinettet, DET kan den lave. Så noget må de gøre bedre i dag tænker jeg. Hvis ikke det er i strømforsyningen så kan det være det er i selve forstærker delen hvad ved jeg.

    Og jo der er mere end 2 kanaler i drift med film, men alligevel ALDRIG fuld skrald på alle SAMTIDIGT, surround kanalerne laver jo typisk bare en masse baggrunds lyde med hvirvlende projektiler og diverse ting der ikke kræver alverden. Jeg har ihvertfald aldrig set at samtlige basser i mit 9.3 setup lave fuld vandring på samme tid smiley


  • #22   20. aug 2012 Ja nu er du lidt på den smiley

  • #23   20. aug 2012 Og hvis du er utilfreds med at de i deres opgivelser skriver 1xx watt x 7 så skriv en klage til alle producenterne, i stedet for til mig. Jeg kan ikke se problemet når de har skrevet:" med 2 kanaler i drift" i parantes.

  • #24   20. aug 2012 Det var også "lidt" ironisk, ved da udemærket godt du har mere hifi erfaring end mig. Så lad os da bare sige de er lidt optimistiske i deres specifikationer, men de følger jo bare flokken, de andre er ikke en skid bedre. En del af forklaringen er også de ikke måler i 0,03% 20hz-20khz, men i 1% 1khz tit og ofte. Men går ikke så meget op i opgivelserne, da jeg ved hvad den receiver kan præstere, og at det absolut er i den høje ende, i forhold til det de andre 3500 kroners receivere kan. Og små gulvhøjttalere som Concept 6 har den altså ikke problemer med og blæse op!

  • #25   21. aug 2012 Pioneer har jo heller aldrig opgivet den til 1050 watt ?!?

  • #26   21. aug 2012 Hvis de skrev det sådan, vil alle folk jo tro at bagkanalerne kun kan smide 50watt, og derfor se sig nødsaget til og købe nogle små stander/satelitter til bagkanalerne. Men det er jo ikke tilfældet den kan smide nøjagtig lige meget strøm ud af alle udgange. Og når de skriver 2 kanaler i drift i parantes, kan der ikke være meget og misforstå.

  • #27   21. aug 2012 Hvad den kan smide af watt med fuld skrald på alle kanaler samtidigt, er fuldstændigt uinteressant, for det scenarie kommer den ALDRIG ud for, medmindre du hører musik i "Extended Stereo"/7 kanals stereo.

  • Subaru !
    Subaru ! Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #28   21. aug 2012 HE HE det går sku nok smiley er komme fra til jeg prøve og sende min NAD til rep. og tager det der fra smiley


  • #29   21. aug 2012 Dennis

    Debatten som Thomas og Lars havde, var vel reel nok
    Lars har ovenikøbet taget sin del af skylden for at det løb lidt løbsk
    Og undskyld overfor trådstarter, Respekt for det smiley

    det var da du kom på banen , det blev noget rod

    Vh Tommy


  • #30   21. aug 2012 Glad for at kunne hjælpe , for ikke så lang tid siden kedede du dig

    Vh Tommy


Kommentér på:
Hjælp til val af surround receiver/forstærker

Annonce