{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.270 visninger | Oprettet:

Nye højttalere incl. sub. profil opdateret med billeder mm. {{forumTopicSubject}}

Hey forum.

Ja der er jo sket lidt på den korte tid hvor jeg har leget med surround i min lille 2v :o)

Udover mere space og en BD player, så er jeg på plads nu.

Seneste tilføjelser.

2stk Vincent LS-208 surround højtt incl XTZ99 Standere
1stk Vincent LS-112 Sub (sparker ok røv)
Det er jo en smagssag om man kan li Vincent's design, men lyden kommer man sku ikke uden om! *i like*

Kig forbi.
http://www.hifigalleri.dk/galleri/8097-hjemmebiograf_71_marantz___vincent___jbl

vh
René

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Walkin 1.610 kr.
  • Ophæng af gardiner 450 kr.
  • VVS’er til flere opgaver 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 2.000 kr.
  • Sætte lamper op 850 kr.
  • Hænge lamper og billeder op 1.045 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nye højttalere incl. sub. profil opdateret med billeder mm.
  • #1   5. jun 2012 Stort tillykke med dit nye indkæb smiley det er godt nok nogle speciele højttaler du har fået fat i, kan SR 7005 stadig klare kampen med de nye fronter?

• #2   5. jun 2012 Jo tak..

Ja de er sku lidt for sig selv.... Men det passer måske meget godt til ejeren ;o)

Fronterne kan den Marantz sagtens flytte, men med tiden kommer der nok nogle monoblokke eller andet kreds. Men med de få m2 vi har til rådighed, er det mere end rigeligt. :o)

• #3   5. jun 2012 Oki for den skulle da godt på arbejde for flytte to ti tommer bas når du ser en film. Men dejligt at høre at den klare jobbet godt. Har du overvejet marantz effekt blokke?

• #4   5. jun 2012 Jeg har ikke besluttet mig for hvilke amp's det skal være endnu..(kommer plads, kommer behov)
    Synes ikke Marantz's effekt forstærkere har så meget mere power, end SR7005 selv har. dif. er for lille til at jeg synes det nytter. (tror forskellen ville være for lille, taget prisen i betragtning)

Nej det er ikke bas jeg mangler nu. 2x10tommer i fronterne, 2x8" i Surround højtt, og så en 12'er med egen amp. Det bulder godt ;o) Men på ingen måde overgearet.

Har leget lidt med indstillingerne for bas iforb. med film. (LFE+Main) eller bare LFE.
    Lige nu streamer jeg filmen fra mit mediacenter, eller afspiller dvd derfra. Så de bedste indstillinger ved jeg ikke om jeg kan finde før jeg har en sep. dvd afspiller.

• #6   5. jun 2012 Hmm det kan jeg godt se, men som Jesper siger skal su ikke lade dig narre af watt opgivelsen, f.eks. min effekt yder kun 100 watt pr kanal og det er en 7 kanals effekt, hvor wattende selvfølgelig er i 8 ohm, men den bruger 1500 watt, så det er en rigtigt ole school effekt, med dobbelt op på watt forbruget i forhold til watt ydelsen.

Jeg mener at jeg har indstillet min processor til lfe+main for få lidt mere ud til subben.

• #7   5. jun 2012 Men ja det er sku ikke lige bas du mangler smiley

• #8   6. jun 2012 Jesper.
    Den 7025 ville os falde godt ind i miljøet, og klart den ekstra strøm ville kunne mærkes, men som sagt har jeg ikke pladsen endnu, til at retfærdiggøre den ekstra effekt. SR7005 gør det egentlig ret godt.

Jeg har kigget lidt på Audiolab's produkter, som os ser ok spændene ud, men når tiden kommer, skal den lille ny hjem på prøve før køb. Men den tid, den glæde..
    Plads og økonomi mangler ;o)

Før en ny effekt, kommer en Blu-ray afspiller.. (har kun drevet i min pc) Men der lander valget nok på en Marantz UD7006.

DV.
    Sofaen vibrerer nok til at jeg ikke tør lade tøsen se film alene ;o)

• #9   6. jun 2012 Man kan heller helt stille det sådan op som Jesper siger. Det er meget muligt den skal trække 5 kanaler, men der er jo ligesom aldrig fuld skrald på alle 5 samtidigt, har jeg ihvertfald aldrig oplevet i de film jeg har kørt igennem. Med andre ord de 125w@8ohm til fronterne er mere eller mindre altid til stede, medmindre du hører stereo ud af alle kanaler.

• #11   6. jun 2012 Altså jeg havde en sr 6003 da jeg fik en effekt blok på, jeg flyttede dog alle kanaler ned til effekten men kunne da klart høre en forskel, bassen er mere præcis og stram og lyden blev mere åben.

Rene
    Oki så er det godt nok voldsomt, for kan da ikke mindes at der i en tøse film er meget klad på eller noget ligende smiley

• #12   7. jun 2012 Sagen er bare at de resterende kanaler er mikro små stander/reol højttalere som ikke trækker en skid. Kan sagtens følge Rene's tankegang i at forskellen på 125w@8ohm kontra 140w@8ohm ikke ville være overvældende. Og er slet ikke i tvivl om at de store Vincent's sagtens kan trække mm7025 i knæ, så jeg var også gået efter noget større, især når han får rummet til det.

• #14   7. jun 2012 Altid underholdende med sådan en tråd her..

Som man nok kan læse ud fra mit hovedindlæg, står det intet om forstærkere, men blot at jeg ville vise mine nye højttalere frem ;0)

For og imod og hvor meget i forhold til kommende effekter må vi tá når guld træet har vokset sig stort og stærkt igen. ;0) i har alle fat i noget.

Thomas a. Er ikke helt ved siden af i hans sidste indlæg.. Tror bare han mener det er bedre at købe en lidt for "stor" AMP, i stedet for noget der kun er minimalt større end det jeg i forvejen har. Hvorfor gå fra 14 til 15" hvis den kører bedre med 16" ;0) (ikke et det samme, og alligevel)

Jesper.
    Nu hvor vi har fået gang i en snak om effekter. Hvad ville du smide efter min opsætning hvis det godt måtte være bare lidt større end dit 1. Forslag?
    Vi er ude i to mono eller en stereo til fronterne. Jeg behøver ikke en trillion udgangs watt, men der må godt være godt med juice i trafo'en.
    Effekterne må gerne selv ku starte op via signal fra min sr7005, så jeg ikke skal lette rumpetten. Enheden skal være sort.
    Prisleje: max 15000. (ikke brugt/gammel og slidt)

Min musik stil er rimelig bred, men de fronter spiller godt nok lækkert rent! Næsten for meget på dem fede måde.. ;0)

Nb. Ikke for at insistere på at det blir en vincent forstærker, men jeg har ok handelsbetingelser på de produkter. Så hvis det er en AMP fra den familie, ville det være at foretrække (ikke et krav)

Vh
    René

• #15   7. jun 2012 Svært at beskrive hvilken lyd jeg går efter.. Lyden af mine vincent drevet af min marantz lyder lækkert.. Kan kalde lyden blød/varm og ren? Er ikke til skinger pg alt for lys lyd..

• #16   7. jun 2012 Hvis vi snakker vincent, ku jeg forestille mig disse.
    http://www.vincent-hifi.dk/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=64&category_id=3&option=com_virtuemart&Itemid=1

Mon ikke sådan en to stk sku kunne klare opgaven? 2x500watt på stømsiden..

Alternertiver modtages gerne..

• #17   7. jun 2012 Kommende amp ska helt sikkert på prøve inden køb.. smiley

Fandt lige en "test" af dem. http://www.audioadvisor.com/prodinfo.asp?number=VISPT800
    Det ser ikke helt skidt ud..

nb. ser lige hvad de ellers laver uden rør..

• #18   7. jun 2012 Her er lidt uden rør.. Unmiddelbart begge godt med power i begge ender.. ??

for og imod... stereo eller mono?

mono:
    (link fjernet)

stereo:
    (link fjernet)

vh
    René

• #19   7. jun 2012 "No offence, men du er vist ude hvor du ik rigtig ved hva du snakker om.."

Lol siger jeg bare, bare fordi følsomheden er lav betyder det IKKE at de trækker flere ampere end hans store gulvhøjttalere gør. Betyder bare at volume knappen skal drejes længere om før de leverer samme lydtryk.

Prøv f.eks. og spil sindssygt højt med dine fronter i 10 min, så vil din klasse a/b forstærker sandsynligvis blive pænt lun ovenpå. Prøv så samme nummer bagefter med nogle små stander højttalere, og du vil opdage den knapt bliver håndlun...HVORFOR MON?? smiley

• #21   8. jun 2012 Har slet ikke nævnt Pioneer og Dali i denne tråd? Det er jo ikke mit setup vi snakker om, og er da udemærket godt klar over mine billige Dali ikke kan hamle op med hverken dine Tangent eller Rene's Vincent. Kan heller ikke forstå du tager det så ilde op at de ikke har gavn af en kæmpe effekt. De billige Dali serier bruger ikke en skid, det er jo bare en kinesisk produceret budget højttaler, som ovenikøbet er produceret med henblik på mindst mulig tab igennem delefilter og enheder(læs billigt print og små magneter).

"Jo lavere følsomhed, jo mere effekt kræves der"

Det er meget muligt det er logik i din verden, sagen er bare liiige den at, dine surround kan/skal ikke producere et lydtryk i nærheden af det dine fronter kan/skal!

Min gamle forstærker blev brandvarm af og drive mine Lektor 8, almindelig godt varm med mine Lektor 6, og nærmest kun håndlun med mine Lektor 3. Hvilke tror du så der trækker mest strøm?

Og har du en forstærker med VU metre er dette med nemt og konstatere. F.eks. en PA med nogle fine diode søjler. De går sjovt nok ikke særlig højt op med en lille Cervin Vega, men flyver pludselig op i det røde felt hvis der kommer et sæt XLS 215 på.

Men det er fint hvis du ikke vil bruge din tid på og diskutere det, jeg syntes også det er åndsvagt.

Kommentér på:
Nye højttalere incl. sub. profil opdateret med billeder mm.

Annonce