1.270 visninger
|
Oprettet:
Nye højttalere incl. sub. profil opdateret med billeder mm. {{forumTopicSubject}}
Hey forum.
Ja der er jo sket lidt på den korte tid hvor jeg har leget med surround i min lille 2v :o)
Udover mere space og en BD player, så er jeg på plads nu.
Seneste tilføjelser.
2stk Vincent LS-208 surround højtt incl XTZ99 Standere
1stk Vincent LS-112 Sub (sparker ok røv)
Det er jo en smagssag om man kan li Vincent's design, men lyden kommer man sku ikke uden om! *i like*
Kig forbi.
http://www.hifigalleri.dk/galleri/8097-hjemmebiograf_71_marantz___vincent___jbl
vh
René
maj 2009
Følger: 21 Følgere: 23 AV-enheder: 3 Emner: 61 Svar: 1.040
nov 2011
Følger: 1 Følgere: 7 AV-enheder: 1 Emner: 53 Svar: 433
Ja de er sku lidt for sig selv.... Men det passer måske meget godt til ejeren ;o)
Fronterne kan den Marantz sagtens flytte, men med tiden kommer der nok nogle monoblokke eller andet kreds. Men med de få m2 vi har til rådighed, er det mere end rigeligt. :o)
maj 2009
nov 2011
Synes ikke Marantz's effekt forstærkere har så meget mere power, end SR7005 selv har. dif. er for lille til at jeg synes det nytter. (tror forskellen ville være for lille, taget prisen i betragtning)
Nej det er ikke bas jeg mangler nu. 2x10tommer i fronterne, 2x8" i Surround højtt, og så en 12'er med egen amp. Det bulder godt ;o) Men på ingen måde overgearet.
Har leget lidt med indstillingerne for bas iforb. med film. (LFE+Main) eller bare LFE.
Lige nu streamer jeg filmen fra mit mediacenter, eller afspiller dvd derfra. Så de bedste indstillinger ved jeg ikke om jeg kan finde før jeg har en sep. dvd afspiller.
maj 2009
Jeg mener at jeg har indstillet min processor til lfe+main for få lidt mere ud til subben.
maj 2009
nov 2011
Den 7025 ville os falde godt ind i miljøet, og klart den ekstra strøm ville kunne mærkes, men som sagt har jeg ikke pladsen endnu, til at retfærdiggøre den ekstra effekt. SR7005 gør det egentlig ret godt.
Jeg har kigget lidt på Audiolab's produkter, som os ser ok spændene ud, men når tiden kommer, skal den lille ny hjem på prøve før køb. Men den tid, den glæde..
Plads og økonomi mangler ;o)
Før en ny effekt, kommer en Blu-ray afspiller.. (har kun drevet i min pc) Men der lander valget nok på en Marantz UD7006.
DV.
Sofaen vibrerer nok til at jeg ikke tør lade tøsen se film alene ;o)
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 11 Emner: 24 Svar: 1.573
maj 2009
Rene
Oki så er det godt nok voldsomt, for kan da ikke mindes at der i en tøse film er meget klad på eller noget ligende
feb 2010
nov 2011
Som man nok kan læse ud fra mit hovedindlæg, står det intet om forstærkere, men blot at jeg ville vise mine nye højttalere frem ;0)
For og imod og hvor meget i forhold til kommende effekter må vi tá når guld træet har vokset sig stort og stærkt igen. ;0) i har alle fat i noget.
Thomas a. Er ikke helt ved siden af i hans sidste indlæg.. Tror bare han mener det er bedre at købe en lidt for "stor" AMP, i stedet for noget der kun er minimalt større end det jeg i forvejen har. Hvorfor gå fra 14 til 15" hvis den kører bedre med 16" ;0) (ikke et det samme, og alligevel)
Jesper.
Nu hvor vi har fået gang i en snak om effekter. Hvad ville du smide efter min opsætning hvis det godt måtte være bare lidt større end dit 1. Forslag?
Vi er ude i to mono eller en stereo til fronterne. Jeg behøver ikke en trillion udgangs watt, men der må godt være godt med juice i trafo'en.
Effekterne må gerne selv ku starte op via signal fra min sr7005, så jeg ikke skal lette rumpetten. Enheden skal være sort.
Prisleje: max 15000. (ikke brugt/gammel og slidt)
Min musik stil er rimelig bred, men de fronter spiller godt nok lækkert rent! Næsten for meget på dem fede måde.. ;0)
Nb. Ikke for at insistere på at det blir en vincent forstærker, men jeg har ok handelsbetingelser på de produkter. Så hvis det er en AMP fra den familie, ville det være at foretrække (ikke et krav)
Vh
René
nov 2011
nov 2011
http://www.vincent-hifi.dk/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=64&category_id=3&option=com_virtuemart&Itemid=1
Mon ikke sådan en to stk sku kunne klare opgaven? 2x500watt på stømsiden..
Alternertiver modtages gerne..
nov 2011
Fandt lige en "test" af dem. http://www.audioadvisor.com/prodinfo.asp?number=VISPT800
Det ser ikke helt skidt ud..
nb. ser lige hvad de ellers laver uden rør..
nov 2011
for og imod... stereo eller mono?
mono:
(link fjernet)
stereo:
(link fjernet)
vh
René
feb 2010
Lol siger jeg bare, bare fordi følsomheden er lav betyder det IKKE at de trækker flere ampere end hans store gulvhøjttalere gør. Betyder bare at volume knappen skal drejes længere om før de leverer samme lydtryk.
Prøv f.eks. og spil sindssygt højt med dine fronter i 10 min, så vil din klasse a/b forstærker sandsynligvis blive pænt lun ovenpå. Prøv så samme nummer bagefter med nogle små stander højttalere, og du vil opdage den knapt bliver håndlun...HVORFOR MON??
feb 2010
"Jo lavere følsomhed, jo mere effekt kræves der"
Det er meget muligt det er logik i din verden, sagen er bare liiige den at, dine surround kan/skal ikke producere et lydtryk i nærheden af det dine fronter kan/skal!
Min gamle forstærker blev brandvarm af og drive mine Lektor 8, almindelig godt varm med mine Lektor 6, og nærmest kun håndlun med mine Lektor 3. Hvilke tror du så der trækker mest strøm?
Og har du en forstærker med VU metre er dette med nemt og konstatere. F.eks. en PA med nogle fine diode søjler. De går sjovt nok ikke særlig højt op med en lille Cervin Vega, men flyver pludselig op i det røde felt hvis der kommer et sæt XLS 215 på.
Men det er fint hvis du ikke vil bruge din tid på og diskutere det, jeg syntes også det er åndsvagt.
Nye højttalere incl. sub. profil opdateret med billeder mm.