{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.438 visninger | Oprettet:

Bjarne C
Bjarne C
Tilmeldt:
7. mar 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Hvilken center {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle

Jeg er igang med en opgradering af min homebio, og vil høre om nogen af jer kender nogle center højtalere jeg bør lytte til. Lidt om mit setup først ....

Receiver: Yamaha RX-A1010
Power Amp: NAD C 270 (Driver fronterne)
Front HT: Dali 18 MKII (Med vifa diskanter)
Center: Jamo et eller andet crap
Side HT: Dali 202
Bag: Argon 6110 (Indtil videre)
Sub: Dali Concept 12
TV: LG 32LK430N
Blu-Ray: LG BD550

Fronterne er jeg rigtigt glade for, da de matcher min lydsmag rigtigt godt, god stram bas og dejlig sprød mellemtone og diskant. Der er rigeligt med kræfter i NAD'en til at få dem til at spille.

Men jeg vil gerne ha en center der også har den åbne fyldige klang uden den hårde diskant som jamoen har.

Side højtalerne passer rigtigt godt i klangen, på trods af de er fra blå serie. Baghøjtalerne er mest for at lege lidt med 7.1 og det lyder da også fint og det kan godt være det blir det næste efter centeren.

Så hvad er jeres bud på en god center til ovenstående setup, budgettet har jeg endnu ikke lagt mig fast på. Vil hellere vente lidt og få det jeg blir mest glad for.

/Bjarne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken center
  • #1   7. mar 2012 (link fjernet)

  • Bjarne C
    Bjarne C Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   7. mar 2012 Hejsa

    Den må jeg prøve at lytte på - vil nok vælge en uden ridser hvis det blir den.

    Jeg har også tænkt at lytte på:
    B&W HTM62
    Dali Ikon Vokal 2 MKII
    B&W HTM61

    Er der andet helt oplagt ?

    Ved ikke om B&W erne blir for mørke i klangen til Dali 18'erne men de skal da lyttes på ihvertfald.


  • #3   7. mar 2012 Nårh okay, hvis ikke du kan leve med ridser så kan du nok bare springe den over. Den er ikke de 5000.- værd som den koster uden ridser.

  • #4   8. mar 2012 Der er en helicon c200 på Dba
    Vh Tommy


  • Bjarne C
    Bjarne C Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #5   8. mar 2012 Tror Helicon skyder lidt over mål, i forhold til de øvrige komponenter. Men tak for forslaget ...

  • #6   8. mar 2012 har selv leget lidt med peerless enheder som faktisk passer fint sammen med dali (måske fordi samme fabrik laver dem) ...og mener du bør prøve en løsning med en xt25 diskant og 2 hds 5,25" eller 6,5" ....det giver bestemt go lyd

  • Bjarne C
    Bjarne C Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   8. mar 2012 Gider ik selvbyg for at være helt ærlig ... mine finish evner ligger langt fra de professionelle, så det bliver købt nyt/brugt

    /Bjarne


  • #8   8. mar 2012 Mener ikke man kan skyde over målet med en center...

    Vh Tommy


  • #9   8. mar 2012 tommy centerenj er faktisk den vigtigste komponent på HT siden ...OVER 50% af informationerne kommer fra center

  • #10   8. mar 2012 Nicolai
    Såmen også derfor jeg forslog den helicon


  • #11   8. mar 2012 tommy ja ok misforstod mhe he he sorry ...hvad syntes du selv om mit forslag selvom det kræver et kabinet ?? kender du de enheder

  • #12   8. mar 2012 faktisk var min sidste center ret stor he he 4x6,5" hds og 2 små neodiskanter tukket af 2x3500 watt alene he he ....men er gået tilbage til stereo nu

  • Bjarne C
    Bjarne C Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #13   8. mar 2012 HIFI på en kraft gruppe - spændende .... 2*3500watt det er jo en mindre rock konceret - godt jeg ikke så film hos dig!

    Mht helicon at være overkill. Så mener jeg på ingen måde at det elektronik der kommer foran det kan følge med på en helicon, derfor mener jeg nu stadig det er overkill. Ellers ville jeg jo være nød til at skifte alle andre komponenter i setuppet også - det vil blive en bekostelig affære - og den sti vil jeg ikke ned af.

    Tror jeg har besluttet mig for at budgettet ligger imellem 3-5000 for de penge bør jeg kunne finde en hæderlig center der matcher mit anlæg både klang mæssigt og kvalitetsmæssigt.

    /Bjarne


  • #14   8. mar 2012 ups der var et 0 for meget gggg


  • #15   8. mar 2012 fronterne (4x26 cm scanspeakbasser i hver) b lev trukket af en 7 kanals NAD der vejede 31 kg

Kommentér på:
Hvilken center

Annonce