Opsætning af Onkyo NR 609 og HKTS30 {{forumTopicSubject}}
Hej Folkens
Jeg har investeret i følgende og har seriøs brug for hjælp til at opsætte lyden da jeg synes den er noget neutral i forhold til jeg havde regnet med fed og bombastisk biograflyd.
http://www.av-connection.dk/?PGr=2058&ML=943
http://www.av-connection.dk/?PGr=4935&ML=1316
Mit spørgsmål er hvordan bør reciveren sættes op med disse højtalere?
Og hvad med Subwooferen hvordan bør den stå? Plus eller minus DB og hvor meget?
Jeg synes bare lyden er meget neutral når jeg sætter højtalerne op med Audyssey mikrofonen og lyden mangler generelt noget power og lyd over hele spektret. Reciveren skal skrues op på omkring volume 50 før der sker noget.
Det er 10 år siden jeg har rodet med surround så er sgu meget rusten indenfor det og der er sket meget siden.
Derfor vil jeg meget gerne have noget hjælp til at få det bedste ud af anlægget.
Så del meget gerne ud af jeres erfaringer og smid gerne links til steder som forklarer hvordan højtalerne bør indstilles.
Er en smule skuffet over lyden pt.
Rune
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 11 Emner: 24 Svar: 1.573
jul 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10
Tak for dit svar.
Rummet er 17,80m2 cirka eller rettere sagt det er den del af stuen som tv og surround står i. Hele stuen er cirka 32m2.
Mvh
Rune
jul 2009
Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide noget mere om indstilling på dem for at få det optimale ud af dem:-)=
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 11 Emner: 24 Svar: 1.573
jul 2009
Rune
dec 2010
Følger: 1 Svar: 169
jul 2009
Dog kunne jeg rigtig godt tænke mig at blive klogere på hvordan man bør indstille plus og minus DB for front, center, satellit og subwooferen og hvad det betyder for lyden når man flytter plus eller minus DB? Har rodet en lidt med det til aften, men kunne godt bruge noget mere indspark fra nogen med erfaring:-)
jul 2009
jul 2009
Opsætning af Onkyo NR 609 og HKTS30