{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.337 visninger | Oprettet:

Rune  J
Rune J
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10

Opsætning af Onkyo NR 609 og HKTS30 {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens

Jeg har investeret i følgende og har seriøs brug for hjælp til at opsætte lyden da jeg synes den er noget neutral i forhold til jeg havde regnet med fed og bombastisk biograflyd.

http://www.av-connection.dk/?PGr=2058&ML=943

http://www.av-connection.dk/?PGr=4935&ML=1316

Mit spørgsmål er hvordan bør reciveren sættes op med disse højtalere?
Og hvad med Subwooferen hvordan bør den stå? Plus eller minus DB og hvor meget?

Jeg synes bare lyden er meget neutral når jeg sætter højtalerne op med Audyssey mikrofonen og lyden mangler generelt noget power og lyd over hele spektret. Reciveren skal skrues op på omkring volume 50 før der sker noget.
Det er 10 år siden jeg har rodet med surround så er sgu meget rusten indenfor det og der er sket meget siden.

Derfor vil jeg meget gerne have noget hjælp til at få det bedste ud af anlægget.
Så del meget gerne ud af jeres erfaringer og smid gerne links til steder som forklarer hvordan højtalerne bør indstilles.

Er en smule skuffet over lyden pt.

Rune

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opsætning af Onkyo NR 609 og HKTS30
  • #1   14. feb 2012 Hvor stort er dit rum? Det Harman Kardon sæt egner sig ikke til mere end 15 m2 max..

• Rune  J
    Rune J Tilmeldt:
    jul 2009

#2   14. feb 2012 Hej Thomas

Tak for dit svar.

Rummet er 17,80m2 cirka eller rettere sagt det er den del af stuen som tv og surround står i. Hele stuen er cirka 32m2.

Mvh
    Rune

• Rune  J
    Rune J Tilmeldt:
    jul 2009

#4   14. feb 2012 Jesper: Også tak for svar til dig. Jeps men pengene var ikke til større højtalere i denne omgnag desværre. Vil bare gerne have det bedste ud af dem jeg har købt.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide noget mere om indstilling på dem for at få det optimale ud af dem:-)=

• #6   14. feb 2012 Måske stille crossover endnu højere. Tvivler på at de sattelitter der siger ret meget under 150hz.

• Rune  J
    Rune J Tilmeldt:
    jul 2009

#7   14. feb 2012 Jeg prøver mig lidt frem. Mange tak for hjælpen.

Rune

• Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Svar: 169
    #8   14. feb 2012 Hvis subben ikke er gemt bag noget, er placeret på linie og helst også tæt på fronterne, så kan man godt dele højt, prøv som thomas er inde på omkring 150 hz eller måske enda 200.

• Rune  J
    Rune J Tilmeldt:
    jul 2009

#9   15. feb 2012 Morten: Jeg har prøvet lidt frem og tilbage og har sat crossover til 150hz nu for satellit og fronthøjtalere og synes det har hjulpet gevaldigt på alt på nær THX programmerne som er helt af h til lavt og neutralt. Så har valgt ikke at bruge THX programmerne, men jeg synes lyden er blevet meget bedre med dolby digital PLL movie. Der er kommet mere biograflyd over det:-)

Dog kunne jeg rigtig godt tænke mig at blive klogere på hvordan man bør indstille plus og minus DB for front, center, satellit og subwooferen og hvad det betyder for lyden når man flytter plus eller minus DB? Har rodet en lidt med det til aften, men kunne godt bruge noget mere indspark fra nogen med erfaring:-)

• Rune  J
    Rune J Tilmeldt:
    jul 2009

#10   15. feb 2012 Jeg tænker også det er jo ikke THX højtalere jeg har...

• Rune  J
    Rune J Tilmeldt:
    jul 2009

#12   15. feb 2012 Tak for det Jesper. Det var præcis det jeg ville vide og at de skal lyde lige højt når jeg sidder i sweetspot:)=

Kommentér på:
Opsætning af Onkyo NR 609 og HKTS30

Annonce