{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.260 visninger | Oprettet:

Valg af receiver. {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har fået mig et sæt Dali 808, SC7 og 102 og skal buge en ordenligt surround receiver.

Hvad kan i anbefalde? da jeg ikke selv har haft eller kigget på surround receivere i meget lang tid.

Jeg har kigget på noget som f.eks.
http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=94_95&products_id=622

(link fjernet)

http://www.av-connection.dk/?PGr=2283&ML=943

Og ellers har jeg fået tilbudt en Onkyo tx-sr806, som jeg ikke ved hvad er værd, om i evt kan komme med nogle bud.

Hvad siger i?


Lige pt kører front på en NAD 208, dvs. effekt nok. og vil gerne sikre mig at de har effekt nok. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af receiver.
  • #1   18. jan 2012 Har du et budget ?

  • #2   18. jan 2012 Af dem du linker til der, ville jeg klart vælge Onkyo'en. Et fornuftigt alternativ kunne være denne:

    http://www.av-connection.dk/?PGr=4995&ML=1814


  • #3   18. jan 2012 jeg ville vælge Marantz, den er stærk og har krafter men den har også masser af overblik og overskud og derved kan den bedre styre højttalerne.

  • Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Svar: 169
    #4   19. jan 2012 Jeg ville vælge den nye Cambridge hvis du kan leve uden airplay.

  • #5   19. jan 2012 Af dem du nævner....Onkyo. uden tvivl.

    Cambridge har sikkert mange kvaliteter....men en reciever anno 2012 med de mangler....det er bare ikke godt nok.

    Marantz...et af mine favorit-mærker men jeg ville blive irriteret over at jeg ikke købte 7005´eren hver gang jeg så på den 6005.


  • #6   19. jan 2012 Ellers så overvej en SR6006 ?

  • #7   19. jan 2012 SR6006 er helt sikkert en lækker reciever...men det nye design synes jeg virkelig er et tilbageskridt.

  • #8   19. jan 2012 Jeg har set gået og kigget på den SR5006. da jeg syntes den lyder meget fornuftig.

    Onkyo er de strømstærke nok? altså forholdt til hvad jeg nu kender til. så syntes jeg 180Watt lyder af meget. men hvis de nu ikke har strømmen til det hjælper det ikke noget, det er ikke altid lige nemt at finde de rigtige oplysninger da der nogen gange står 10kg i beskrivelsen, og så lidt længere nede står der f.eks 17kg.


    Men så Cambrigde'en, er jo også meget fin. kender lyden fra sådan en da min bror har Azur 650 på 100watt. og den lyder meget fornuftig til et sæt concept 10.

    Men hvad mente i den Onkyo tx-sr806 ikke den som jeg linker til der oppe. men en anden jeg har tilbudt.


  • #9   19. jan 2012 Grunden til at de 180 watt lyder af meget er at de er målt i 6 ohm og kun 1 kanal i brug. Men med 2 kanaler i brug smider den stadig 160 watt i 6 ohm.

    Det med at Marantzen er strømstærk, er en fis i en hornlygte. Fra 8 til 6 ohm stiger den kun 15 watt i udgangseffekt, hvilket klart vidner om en vildt underdimensioneret strømforsyning.


  • #10   19. jan 2012 Thomas A

    Er det Marantzen du taler om der? eller Onkyo'en?

    Men den Pioneer du linker til længere oppe. i beskrivelsen står der 10kg, lidt længere nede står der 17kg, hvad skal man så tro på.
    for så vidt jeg ved jo tungere jo bedre. men skal selvfølgelig ikke kunne sige at det er ændret med tiden. smiley


  • #11   19. jan 2012 809´eren har godt med kræfter, den driver fint de højttalere du nævner...og ellers er der jo preout.

    806´eren er en fin reciever...til de rigtige penge ganske interessant men den er af ældre dato, 2007 mener jeg den kom, og mangler nogle af de nye features.


  • #12   19. jan 2012 Onkyo får generelt ret pæn omtale og ikke uden grund. De gør det godt og er meget versatile.
    Man kan (næsten) altid få noget bedre men som moderne alt-i-een reciever er man godt stillet med en Onkyo´erne.


  • #13   19. jan 2012 Okay.

    Jamen det er nok værd at overveje så.

    Nu vil jeg lige af med mit forstærker sæt smiley og så må vi se hvad jeg har at gøre med.

    Men tak for de gode input.


  • #14   19. jan 2012 Arr marantz er strøm stærke. De måler jo deres watt med alle kanaler og i hele frekvens området. Men nu er det jo antal som er det vigtigste. Da alle kan lave en forstærker som kan yde 200 watt på alle kanaler men det svære er at få det hele til at lyde godt og lav det med gode komponenter. Men marantz er strømstærk.

  • Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Svar: 169
    #15   19. jan 2012 Marantz måler som de fleste med 2 kanaler i drift. Generelt er mærkede et af de mest strømsvage sammenlignet med de andre i de respektive klasser. Der gør dem nødvendigvis ikke dårlige, Marantz bør ofte bare parres med en forstærkervenlig ht.



  • #16   19. jan 2012 Jeg har set tilbud på Sony str da3600es til 9klip.
    Synes den er kanon. Og lydprogrammerne er udviklet sammen med Sony Pictures. Det giver nogen kanon effekter


  • #17   19. jan 2012 Vrøvl !!!

    Marantz er lige så strømstærk som Onkyo, Denon, Cambridge, Pioneer (dem uden ICE), Yamaha, Anthem, NAD...

    De måler deres effekt tal i Stereo i 8 ohm.


  • #18   19. jan 2012 jeg er helt enig med Kristian F

  • #19   19. jan 2012 På papiret stiger de ikke nær det samme i udgangseffekt når de kommer ned i ohm, som så mange af konkurrenterne gør. Det tyder jo ligesom på de ikke er glade for tungt drevne højttalere..

  • #20   19. jan 2012 I øvrigt syntes jeg heller ikke man kan sige at NAD er strømstærke. Det mærke er noget opreklameret fis af Hifiklubben. En C375 integreret stereo forstærker f.eks. har mindre styr over basserne på mine Lektor 8 end min nuværende Pioneer Lx-75 surround receiver har, til trods for at den skulle smide 10 watt mere pr. kanal...

  • #21   19. jan 2012 Thomas A

    nu er effekten jo ikke alt. Som jeg har sagt mange gange, alle kan lave en for forstærker som yder 200 watt pr. kanal, men den svære del er at få den til at holde kontrollen over højttalerne også at lyde godt, det hele skal trækkes af strømforsygning som kan levere noget,

    Og Marantz har intet problem med at trække både tunge som lette højttalere.

    Men det du også glemmer, det er jo at der nogle mærker som opgiver deres effekt i 1khz med en kanal i 6 ohm, hvor marantz opgiver det i alle kanaler over fuld frekvensbånd, som endelig er den mest korrekte måde.


  • #22   19. jan 2012 altså min effekblok fra Audiolab 8000X7, den yder da kun 7X100 watt i 8 ohm, ja udgangs effekten er da lille, men den bruger da 1500 watt hvis jeg giver den lov.

    Så igen effekt er ikke alt.


  • #23   19. jan 2012 og man skal jo også huske på, at hvis en forstærker som Onkyo, der yder 160 watt i 6 ohm, og hvis den har 7 kanaler så bliver det en samlet effekt på 1120 watt i 6 ohm, dette ville betyde at den skulle have en strømforsyning som trækker 2240 watt ud af stikkontakten, dette skal den MINDST trække, da ca. 50% af effekten bliver til varme og når ALDRIG ud til højttaleren.

    Og jeg sikker på at så en som Onkyo ikke trækker så mange watt ud af stik kontakten.


  • #24   20. jan 2012 Onkyo TX-NR809 Black yder kun 135 watt i 8 ohm og trækker 710 watt ud af stikkontakten...

  • Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Svar: 169
    #25   20. jan 2012 Dennis V - hvor har du set at Marantz måler med alle kanaler i drift?

  • #26   20. jan 2012 Dette er den mest korrekte måde at måle det på

    dette er Onkyo TX-NR809

    135 watts minimum continuous power
    per channel, 8 ohm loads, 2 channels
    driven from 20 Hz to 20 kHz, with a
    maximum total harmonic distortion of
    0.08% (FTC)


  • #27   20. jan 2012 Sorry huskede det som alle kanaler, det viser sig faktisk at det kun er 2 kanaler, min fejl

  • #28   20. jan 2012 jeg har lige kigget i Marantz Sr 6006 manual

    190 W + 190 W (6 O, 1 kHz with 10 % T.H.D.)


  • #29   20. jan 2012 hvor dette står på deres hjemmeside:

    Power Output (8 ohm, 20 Hz - 20 kHz, 0.08% 2ch Drive) 110 W

    Power Output (6 ohm, 1 kHz, 0.7% 2ch Drive) 125 W



  • Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Svar: 169
    #30   20. jan 2012 De tal fra hjemmesiden viser tydeligt der er tale om en forstæker del med tvivlsom strømforsygning, hvilkelt også er min egen erfaring med mærket og hvad de fleste andre bruge beskriver. Med det rigtig højtalermatch kan Marantz have en rigtig behagelig klang og være et af de bedste køb i klassen.

    Jeg stejler bare når folk skriver der tale om en strømstærk forstærker.


  • #31   20. jan 2012 Som i selv siger, skal man være opmærksomme på den side strømforsyning. førhen har NAD været bedre til at oplyse de rigtige tal. men ikke længere da de er gået over til hvad alle andre gør. dvs. kun 2 kanaler i drift. og dem jeg har kigget på. f.eks af Pionner eller andre, siger de f.eks 150Watt pr. kanal. med den kan max hive omkring 3-350watt ud af stik kontakten. og efter min mening giver dette ikke ret meget mening.

    Ville jo mene at hvis en receiver kan give 150watt ville den som min. kunne trække 750 ud af strømforsyningen. hvis det er en 5 kanals.



  • #32   20. jan 2012 Mark

    Det kommer meget an på hvilken forstærker type der er tale. Da annalog forstærker skal næsten trække det dobbele ud af stikkontakten da de mister halv del af wattene som bliver til varme og derved meget høj tab. Hvor imod digital forstærker tåber de næsten intet da forstærkeren ikke bliver på samme måde som analog gør og derved mindre krav til strømforsyning men selvfølgelig må den da stadig gerne være stor så der kan noget power ud til højttalerne.


  • #33   20. jan 2012 Mark

    Der er en del du ikke forstår endnu. En receiver som er opgivet til f.eks. 150w pr kanal, kan smide 150w ud af alle kanaler, men IKKE samtidigt. Typisk kun i max 2 kanaler samtidigt. Og selv Pioneers mindre modeller har en 550 watts strømforsyning, og de hører ovenikøbet til markedets mest effektive, med et lille tab i forhold til mange andre.


  • #34   20. jan 2012 Det er jo lidt det jeg mener, Det skulle jo gerne være alle kanaler samtidig. og ikke kun 2 kanaler, dvs. f.eks. i et 5.0/5.1
    Vil jo vide hvad den giver når alle kanaler er i drift. og ikke kun 2 kanaler.


  • #35   20. jan 2012 Hvis du dividere udgangs effekten med 2 så har du et tal der minder om hvad den kan levere i alle kanaler samtidigt. Men det er et lettere uinteressant tal eftersom der aldrig er fuld skrald på samtlige kanaler når du ser en film. Ellers har filmen ihvertfald et mystisk lydspor smiley

    Men hvis du spiller musik ud af alle kanaler kan du selvfølgelig godt belaste dem alle fuldt ud samtidigt.

    Og mht vægt, det skal du ikke gå så meget op i, jeg har hørt en 14 kilo's Pioneer lammetæve en 20 kilo's Harman Kardon sønder og sammen. Det skyldes b.la. at de har meget forskellige måder og producere deres strømforsyninger, samt at der i nogle forstærkere er en stor varmeudvikling(spild), og derfor kræver nogle store og tunge køleprofiler. Gammel teknologi har det med og veje mere end moderne smiley


  • #36   20. jan 2012 Thomas

    Så lyder det jo lidt mere fornuftigt.

    Jeg vil bare sikre mig at jeg ikke går ud og køber noget som så ikke kan give mere end 20 watt. altså en lille forstærker. vil gerne sikre mig at jeg får noget som er rimeligt. og som også levere kraft nok til højtaleren så de har det de skal bruge.

    Men f.eks et budget på 5000kr til en receiver. hvad siger i så.


  • #38   21. jan 2012 hvad med sådan en her?
    http://www.av-connection.dk/?PGr=4982&ML=1790

    Har kigget efter en del på brugt market. også. så om nogle af de lidt ældre HK AVR 7500/8500


  • #39   21. jan 2012 Jeg er aldrig blevet imponeret når jeg har hørt en Harman Kardon, og de høster også en masse halv negative anmeldelser rundt omkring på nettet. Jeg vil sige det er mere hvis man kan lide deres design man skal vælge sådan en.

    Faldte lige over et review af forgængeren 255:

    http://www.whathifi.com/review/harman-kardon-avr-255


  • #40   21. jan 2012 Det kan godt være de nye ikke er så gode så. men min bror har haft en ældre HK som jeg godt kunne lide smiley

    For selve alle de nye formater er som sådan ikke en nødvendighed for mig. så længe jeg har en rimelig surround lyd.

    Men f.eks de pionner du linket til? vil du mene at den har power nok? og ikke mister pusten? for den hælder jeg nemlig også lidt til.


  • #41   21. jan 2012 Altså så længe du har en effekt på dine fronter, så har den masser af krafter til din center og baghøjttalere.

    Har selv haft en LX-52 som minder meget om VSX-2021, den trak hele mit setup ret fornuftigt.


  • #42   21. jan 2012 Kommer ikke til at have nogen effekt til mine fronter. det er derfor jeg vil sikre mig at der er power nok. så mine Dali'er ikke kommer til at mangle noget. for vil hellere undvære nogle teknologier og så sikre mig kraft nok. da jeg godt kan leve med de gamle lydformater.

  • Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Svar: 169
    #43   21. jan 2012 Hvis du godt kan leve med ældre formater og måske tilslutninger? Så bør du klart købe brugt, da udbude er stort og efterspørgelsen lille.

  • #44   22. jan 2012 Det er jo det. smiley men nu må vi se hvad det ender op med.

  • #45   22. jan 2012 Jeg takker i hvert fald for de mange gode råd og kommentar.

  • #46   22. jan 2012 Måske de her kunne være noget:

    http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=209851
    http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=209846

    Syntes dog de begge 2 trænger til og blive pruttet lidt smiley


  • #47   22. jan 2012 Onyko'en ser lidt spændende ud.

    Ved ikke rigtigt med den anden.

    Har set dem begge to. smiley men tak alligevel


  • Morten A
    Morten A Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Svar: 169
    #48   22. jan 2012 Der er også den LX 82 i marked i 7500, den er nede i 6500 nu, måske den kan komme længere ned..?

    http://www.hifigalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=31836


  • #49   22. jan 2012 Tror ikke han vil ned i 5k som jeg har lige pt smiley

Kommentér på:
Valg af receiver.

Annonce