{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.450 visninger | Oprettet:

Pioneer VSX-921 {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har fået købt mig sådan en lækker sag.
Har bare lidt problemer med den angående lyden, der skal skrues meget højt op før det faktisk lyder godt. Håber i kan forstå hvad det er jeg mener

Har kørt test med den mikrofon der var med og alle højtalere spillede da den blev kørt igemmen.
Den skal næsten skrues helt op før man faktisk synes at lyden er okay.
Er der nogle der kan hjælpe mig?

Christian

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Wc afløb 500 kr.
  • Fastmontere opvaskemaskine 900 kr.
  • Opvaskemaskine lækker vand 1.378 kr.
  • Klippe hæk 1.000 kr.
  • Fjernelse af køkkenskab 1.200 kr.
  • Montage af vægophængt toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pioneer VSX-921
  • #1   17. nov 2011 dav.
    jeg har haft lyttet til en magen til og syntes lidt den havde det samme problem så ved ikke om det bare er generelt at det er sådan med lige den model??+ jeg syntes den var lidt skinger i lyden. ved ikke om du syntes det sammen men sådan hørte jeg det ..

men måske det bare er lidt indstilling du skal lege med?
    jeg hørte med nogle dali højtalere vis det siger noget.

• #2   17. nov 2011 Overvejet at det er en receiver til sølle 2500 og at du derfor ikke kan forvente alverden fra den??

Besides, du skal sikkert bare lege lidt med den for at få den til at lyde godt.
    Jeg skulle få min til at gøre så audussey bypasser fronterne samt sætte volumen til dynamic.

• Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 14 Svar: 109
    #3   17. nov 2011 Jeg kan da sige så meget at jeg selv lige har købt den samme, og jeg har ikke problemet. Jeg kører dog med små fronter. Den eneste opsætning er lavet med mikrofon.

• #4   17. nov 2011 Ja, men mm gamle var på -40db og der var det højt.. Så forstår det ikke helt..

• #5   17. nov 2011 Hvor højt skal du så skrue op?

• #6   17. nov 2011 -40 db er ikke ret højt på de nye receivere fra Pioneer. Jeg har en af de store (LX-75), og jeg ser tv ved omkring -25 db, film omkring -15 db og jordskælvsagtigt musik omkring -5 db. Så fyr du bare op. -40 db passer udmærket til en gang Barry White bagrundsmusik når man har gang i en trunte i sofaen.

• #7   17. nov 2011 Men standard opsætningen med mikrofon lyder sjældent særlig godt. Man får kun det bedste ud af dem hvis man gider og sætter sig ind i og bruge den avancerede MCACC menu..

• Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 14 Svar: 109
    #8   18. nov 2011 Som skrevet i den PB så står min også på -40 dB ved playstation, musik og lignende. Film står på omkring -10 dB. Højere end det er maks niveau for hvornår jeg syntes det er anstrengende at høre på.

• #9   18. nov 2011 Ja okay, men har fået af vide man skal lave 3 lyd test.

1. Der hvor man sidder
    2. 1.5 meter til til venstre for hvor man sidder
    3 1..5 meter til højre for hvor man sidder

Og så skal indstillingerne gemmes, det ved jeg bare ikke lige hvordan jeg gør :s

• #10   18. nov 2011 Kig i din manual smiley
    Jeg vidste det heller ikke da jeg satte min op første gang så jeg slog bare op i manualen og læste kapitlet med Audussey smiley

• #11   22. nov 2011 Husk nu, at forstærkeren fra start af, har sat dine htt til omkring minus 7 tror jeg. Gå lige ind og skrue dem op på en 3-5 plus.

• #12   19. dec 2011 Hej, der er en der skriver at Pioneer er lidt skinger i lyden og det er der flere der siger om dem, men man kan langt inde i menuen dæmpe den høje frekvens lidt med 1 db over 2 kHz (eller mere) og så er den skingre lyd som genere nogen helt væk. Det er en curve hvor man kan skrue ned for den, men som sagt så ligger den lige et stykke inde.
    Bare lige et forslag herfra:-)
    Og min SC-LX75 skal også skrues godt op før der sker noget.

• #13   19. dec 2011 Kristian F. Jamen hvis du går ind under styrken på dine HTT, er de så ikke dæmpet fra fabrikken? eller det er det med mindre du har skruet dem op.

ps, lx-75 med icepower er sød:)

• #14   19. dec 2011 Det er så ikke Icepower der er i dem længere, men derimod DirectFet.. Dog stadig klasse D..

• #15   20. dec 2011 Jo på min var de dæmpet til -7 også, ved ikke hvorfor de gør det da jeg jo synes de skal meget højere op for det lyder godt. Men mange synes den er for skinger i mellemtonen og så kan man lige skrue ned som jeg skrev og det retter op på det.

• #16   20. dec 2011 Man kan også gøre det her:

http://www.hifigalleri.dk/for_messagedetail.aspx?msg_id=22172

Gav et langt bedre resultat end brug af X-Curve her hos mig. Og husk altid at slå sound Retriever fra.

Kommentér på:
Pioneer VSX-921

Annonce