1.210 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

jacob n
jacob n
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13

SVS PB12 PLUS/HJÆLP.! SVS PB12 PLUS/HJÆLP.!

Har nu hært denne Svs pb12 plus subw. og blev meget imponeret af dens tryk og styrke, Inden køb ville jeg prøve og tag min egen reciver med DENON 2809 For at se om det også var godt. Men det var det bestemt ikke.!? Den ville ikke skrue halv så meget op som da sælger satte den til hans BOSE anlæg.??? Da det sad til hans BOSE cd-afspiller kunne man ingen gang skrue halvt op for GAIN'en (VOL) På subw. hvordan kan det så være at den skulle skrues helt op i volumen plus jeg skulle skrue helt op på -17 DB på Denon'en??? Svs'en blev tilsluttet til min Denon til den ene subw udgang på Denon'en Og på hans bose anlæg var der ikke stik til subw udgang men med analog out... Ps. Jeg har aftalt med sælger at jeg nok kommer og køber den her senere idag, Blev så imponeret da den sad til hans anlæg så jeg tænker det bare kan indstilles.??? meeen Hvad kan være galt.???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 930 kr.
  • Køleskab udskiftes 500 kr.
  • Miele G6000 SCU 1.500 kr.
  • Skift af bundprop/vandhane 1.800 kr.
  • Hænge lampe op mm. 800 kr.
  • Electrician 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SVS PB12 PLUS/HJÆLP.!
  • #1   28. okt 2011 spændingen på udgangende er nok langt fra ens.

fed sub, har selv haft den og den spiller fint, den tager bare LAAAAAANG tid at indstille korrekt.

• jacob n
    jacob n Tilmeldt:
    jul 2011

#2   28. okt 2011 Jo men stadig kan jeg ikke lide at jeg skal skrue så højt op for både sub og for volumen på min forstærker.? Men ja den er nemlig super fed.! Og lød helt vildt igår da jeg hørte den på hans bose. Og da skruede han dårlig op for gain'en før det lød sindsygt.?

• #3   28. okt 2011 Kan det ikke bare være på grund af delefrekvens?
    Eller subwoofer output level i Denon's opsætning?

• jacob n
    jacob n Tilmeldt:
    jul 2011

#4   28. okt 2011 Og skal man kun bruge et kabel fra Svs'en.? Eller skal der føres to kabler hvor der kommer adaptor på, Altså Y-stik og så sætte det i den eneste sub. udgang på forstærkeren.?

• jacob n
    jacob n Tilmeldt:
    jul 2011

#5   28. okt 2011 Output level på sub var skruet helt op på +12. Og så mindst minus-21-20 Db på forst. ???

• jacob n
    jacob n Tilmeldt:
    jul 2011

#6   28. okt 2011 Delefrekvensen.? smiley

• jacob n
    jacob n Tilmeldt:
    jul 2011

#7   28. okt 2011 Men vil i ikke sige at når den har lydt godt og spillet vildt, Så burde der ikke være noget galt med subwofferen eller.? Og måske bare et spørgsmål om indstilling.?

• jacob n
    jacob n Tilmeldt:
    jul 2011

#8   28. okt 2011 Jeg er ny i hifi-verdenen.! Jeg er bare bange for og blive skuffet når nu jeg er kommet hjem med den.? Men tror i ikke bare at det handler om indstilling.? (Lars: Selvom der er spændnings forskel burde det så have så stor en forskel.? (Casper: Ang delefrekvens så er jeg ikke helt sikker på hvad du mener.?

• #9   28. okt 2011 Hvis den lyder godt på hans Bosé anlæg, så er det nok næppe subwooferen der fejler noget jo smiley
    Det handler uden al tvivl om indstillingerme af din egen receiver, da de skal tilpasses SVS'en.

Delefrekvensen er det sted, hvor din receiver giver output til.
    Hvis den f.eks. er sat til 40hZ - så får din subwoofer ikke signal over 40hZ.
    Kan meget vel være noget i den dur, der er galt.

• #10   28. okt 2011 spændingen kan have meget at sige men du kan jo altid bare få det indstillet.

delefrekvens er vidst blevet svaret på, er du stadig i tvivl må du jo spørge yderligere smiley

• jacob n
    jacob n Tilmeldt:
    jul 2011

#11   28. okt 2011 Okay nu jeg med smiley Tak skal i have. Må jeg ikke skrive herinde igen senere når jeg har hentet den hjem. For så kan jeg bedre forklare hvad der sker og hvordan det lyder. På forhånd tak.! smiley

• #12   28. okt 2011 jo da skriv du bare, der er altid nogen der er klar til at hjælpe herinde

hvis du bor i nærheden kunne jeg nok også godt overtales til at komme forbi med et måle apperat og indstille den indbyggede PEQ smiley

• jacob n
    jacob n Tilmeldt:
    jul 2011

#13   28. okt 2011 Det meget flinkt af dig Lars smiley men vi bor lidt fra langt fra hinanden. Jeg bor i kbh og du bor i jylland.? men ellers mange tak.

• #14   28. okt 2011 Havde han en Y-splitter i subwooferen da den var koblet til Bose anlæget, men kun mono da den var koblet til din Denon?

• jacob n
    jacob n Tilmeldt:
    jul 2011

#15   29. okt 2011 Så fik jeg suben hjem igår aftes.! Den lyder helt vanvittig.! Jeg har fået indstillet lidt på den og nu skal man ihvertfald ikke skrue helt op for noget af det.! He he.. Men. Jeg kunne forrestille mig at det tager sin tid og indstille den korrekt.???

• #16   31. okt 2011 jacob N - ja det kan tage meget lang tid, der er jo mange forskellige muligheder så den passer til så mange rum og lyd idealer som muligt.

• jacob n
    jacob n Tilmeldt:
    jul 2011

#17   1. nov 2011 Okay ja, men nu syntes jeg den står i en meget fornuftig possition. Har sat den i: Hz tune 16 - HZ 80 Gain 50% Rigeligt.! Og så har jeg trykket enable EQ. Den spiller suverænt smiley

• #18   2. nov 2011 smiley

Kommentér på:
SVS PB12 PLUS/HJÆLP.!

Annonce