{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.019 visninger | Oprettet:

Ramus H
Ramus H
Tilmeldt:
6. jul 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Lidt hjælp fra jer proffer :) {{forumTopicSubject}}

Hejsa kloge hoveder smiley håber nogen af jer har lyst og tid til og hjælpe mig lidt da jeg er helt blank i dette fag.

Jeg lige flyttet i hus og har fået lov af konen til og tage det store rum i kælderen til hjemme bio.

så har købt mig :

Infocus p760 HD-Projekter

Onkyo receiver TX-SR 060
- M. Hd ting så man kan sætte det hele sammen over den

Så tænker jeg at jeg vil købe 150" læred eller er der nogle som er Ris/Ros til noget som er mindere eller større, det skal være et læred med ramme.

Også skal jeg finde nogle højtalere ?

1)

Skal man vælge små højtalere eller


2)

2 x Gulv højtalere
2 x Små
1 Center ?

3)

4 x Gulv højtalere
1 Center

- Eller er der andre som har bedre ider ?

Så skal jeg også have fundet mig en Sub, men hvad skal man lede efter til en hjemme bio?

Det Skal helst være ren lyd jo som en selvfølge men det skal også kunne spille højt så jeg kan holde mine naboere vågne hele nætten når jeg ser film smiley

Hvis i har andre gode ideer så må i gerne komme med dem smiley

- Hår fået malet rummet sort og sat små spot i loftet nu jeg igang med og sætte små væg lamper op og få lukket de 2 små vinduer der er der inde smiley så der kan blive helt mørkt der inde smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt hjælp fra jer proffer :)
  • #1   6. jul 2011 hvis JEG skulle lave et surround system, så ville jeg bruge LANGT de fleste penge på fronthøjttalerne, og så en god center, det er alligevel der du får 80% af lyden fra, og så evt nogle DIPOL baghøjttalere, B&W laver nogle rigtig gode nogle der et til at komme til for penge

    et par rigtig gode fronter der går dybt, så er du dælme godt kørende

    hvad har du af budget til højttalerne?


  • Ramus H
    Ramus H Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #2   6. jul 2011 Øhm har ikke sat mig noget buget ? har lige smidt 70k efter en masse B&o til stuen,

    Så du det bare tid til Hjemme bioen smiley

    Ved ikk vil da nok kunne bruge 10-20k På det ? ved ikke hvad sådan noget koster, hvis man kan få noget fint noget som er brugt så det vel også fint ? kommer jo ikke til og sidde der nede hver dag jo, det kun sådan noget jeg kommer til og bruge et par gange om måneden smiley men der skal stadig være fed lyd


  • #3   6. jul 2011 jeg vil kun råde dig i højttalerenden, da det er der min spidskompetance er, og aner ikke vildt meget som surround produkterne

    http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=192935

    var et godt bud, men kræver lidt plads til bagvæggen, men spiller GANSKE fint i dybden


  • Ramus H
    Ramus H Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #4   6. jul 2011 De ser rigtig fine ud smiley dog vil jeg hellere have det sorte eller hvide men de kan bare få noget folie,

    Mange tak for hjælpen smiley tror også det bedst med

    2 Mindre højtaler bag
    2 Gulv højtaler forand
    også en fin Center
    + en sub


  • #5   6. jul 2011 en sub kan man altid købe, mine DIY går ned til 30HZ, og jeg har IKKE brug for nogen sub når jeg ser film

  • Ramus H
    Ramus H Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #6   6. jul 2011 Er slet ikke så meget inde i anlæg med alt det HZ og ohm osv ? aner virkelig ikke hvordan man gøre, jeg ved kun om Teenage anlæg, køb en forstærker,3 forskellige sæt højtalere og brokoble hele pisset så det siger af mere .. aner virkelig intet om alt det andet, derfor jeg vil prøve nu og sætte mig ind i det hele smiley så jeg kan få super lyd, har så også en teater lys og lyd mand fra odense til og komme og sætte det hele op og instille det hele men skal jo gerne have købt de rigtige højtalere osv til han kommer

  • #7   7. jul 2011 Du skulle næsten overveje det sæt som er til salg herinde? Der nemlig en som har et komplet Dali suite anlæg til salg med tilhørende pioneer receiver.
    Men jeg vil være ærlig med dig og sige at du kommer ikke særlig langt for kun 20.000 kr...
    Nogen af os andre er oppe på 60.000 for alt det vi har pt. og mangler stadig nogle højtalere og lidt små ting...

    Men jeg kan da hurtigt give dig et godt bud på en god surround receiver?


  • #8   7. jul 2011 Kristian
    Der var vist købt en reciver, eller er det
    mig der misforstådet det ?

    jeg mener ikke du kan undvære en sub
    for at holde budget er brugt oplagt

    hvor stort er rummet det skal spille i ?

    Vh Tommy




  • #9   7. jul 2011 Kig på det her:
    http://www.hifigalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=28868

    Det er ikke noget dumt sæt. Vil dog mene det skal pruttes et par tusind ned ihvertfald..


  • #11   7. jul 2011 Hvis du er fra Østjylland, skal du da være velkommen til at høre et Evidence setup smiley

  • #12   7. jul 2011 Btw man kan ikke undvære en subwoofer i en seriøs hjemmebio, da man vil gå glip af en stor del af lydbilledet. Der er et dedikeret sub-lydspor i alle film stort set.

    Og så skal du sørge for at alle højttalerne er fra samme serie, da men hurtigt "opsnapper" små foreskelle i tone/klang, hvis fronter/center og surround ikke lyder ens. Det er et kæmpe minus da man på den måde konstant (underbevidst) bliver mindet om at du sidder i en hjemmebio, og derfor lever man sig ikke ind i filmen.

    Om du skal have små baghøjttalere eller gulvhøjttalere vil jeg sige er et spørgsmål om smag og pengepung. Jeg kan godt lide at jeg har næsten lige så meget kraft bagfra som forfra. Det gør det lidt "nemmere" og blive forskrækket, hvis der i filmen, er en som smækker døren i baggrunden f.eks. smiley Men små højttalere kan også sagtens fungere fint.

    Derudover kan du overveje 7.1, hvis man har en god reciever giver det altså en ekstra fed oplevelse, også i film med 5.1 lydspor. F.eks. i Pearl Harbour som kun har 5.1 lydspor, fungerer 7.1 perfekt, når der kommer en propel flyver hen over hovedet på dig, bevæger lyden sig fra fronter til side, og til bagkanalerne, fuldstændigt som det skal. Hvordan den finder ud af og "fake" 7.1 ved jeg ikke, men det fungerer sublimt med Pioneer. Ved også at Onkyo´s store modeller heller ikke er helt bagefter på det punkt.


  • #13   7. jul 2011 Dennis
    Den " rigtige" bør vel ha 2 centre når vi snakker
    protjekter

    Vh Tommy


  • #15   7. jul 2011 Side og baghøjttalerne spiller ikke det samme, hvis det er det du tror, siden du skriver: "det er bare recieveren der deler signalet op"..

    Som sagt så fungerer "fake" 7.1 langt bedre end mange folk tror, ihvertfald med den rette surround processor. Min kammerats Harman Kardon gør det ikke særligt godt i forhold til Pioneer.
    Har man først oplevet det går man ikke tilbage til 5.1.


  • #16   7. jul 2011 For mig er det ultimative 11.2 bare for at det skal være overkill smiley og så med en effekt til hver højtaler samt to sindsyg gode subs som kan spille vildt lavt og så lidt bodyshakers smiley

    Men til alm brug er 7.1 bare for Nice, 5.1 er også ok men ikke vildt


  • Ramus H
    Ramus H Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #17   8. jul 2011 7.1 ?

    Hvor mange film er det lige som der lavet i det ? det er da for det meste 5.1 ?


  • #18   8. jul 2011 Rasmus H
    Du har vist ikke læst hele indlægget?

    Citat:"Derudover kan du overveje 7.1, hvis man har en god reciever giver det altså en ekstra fed oplevelse, også i film med 5.1 lydspor. F.eks. i Pearl Harbour som kun har 5.1 lydspor, fungerer 7.1 perfekt, når der kommer en propel flyver hen over hovedet på dig, bevæger lyden sig fra fronter til side, og til bagkanalerne, fuldstændigt som det skal. Hvordan den finder ud af og "fake" 7.1 ved jeg ikke, men det fungerer sublimt med Pioneer. Ved også at Onkyo´s store modeller heller ikke er helt bagefter på det punkt"


  • #19   8. jul 2011 Thomas A
    Også min tanke


  • #20   8. jul 2011 Filmen behøver jo ikke at være oåtaget i 7.1 for at det lyder godt i 7.1.
    De fleste vil få meget bedre surround fornemmelse med 7.1 end med 5.1 da man så også kan få lyden bag fra i stedet for kun fra siden..

    Til trådstarter vil jeg anbefale at høre på det der suite anlæg som er til salg evt med din egen receiver, men din receiver vil ikke kunne trække det optimalt og jeg vil næsten på forhånd anbefale dig en effekt til at trække fronterne smiley


  • Ramus H
    Ramus H Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #21   9. jul 2011 Kristian F :

    Tak for hjælpen smiley jamen ved jo som sagt ikke så meget om alt det smiley

    jeg tager hjem til ham og høre det en af dagene også kan det være jeg tager det med hjem, har snakket lidt med ham og han virker som en fin fyr så han tilbød jeg kunne komme og høre det, smiley

    Endnu engang tak for hjælpen alle sammen


  • #22   9. jul 2011 Var da så lidt smiley du må endelig skrive her igen hvis du kommer i tvivl om noget og lign..

  • Ramus H
    Ramus H Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #23   10. jul 2011 Det skal jeg nok smiley

Kommentér på:
Lidt hjælp fra jer proffer :)

Annonce