{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.385 visninger | Oprettet:

Beopans udstyr i hjemlig hjemme bio. {{forumTopicSubject}}

Mit grej består nu af.

Beovision 7-40" LCD TV med DVD/CD, og DTS/Dolby digital 5.1.
Center højttaler: Aktiv BeoLab7-4 med 2x 250 W ICEpower trin.
Front højttaler: BeoVox Penta,( trækkes af )
JJAZ. IP 205 KV Stainless, 2 X 500w APS ICEpower.
Bag Højttaler: BeoLab 4000 aktiv.
Subwoofer aktiv : Audio Pro Bi-20 Ace-Bass.
BeoCenter 9300, med pre-out via PoverLink og en 80 watt forstærker:
Centeret har : Radio/CD/ Kassete båndoptager og MasterLink til øvrige rum.
Beocord V 8000. VHS video.
Nad C 162 Pre-amp forforstærker.
Cayin 257 CDafspiller.
Beogram TX gramofon med MMC 1 Pic-up.
Pioneer F-717 Tuner.

Mit setup.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20898&P N=2&TPN=1

Mvh. Peter Pan.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Beopans udstyr i hjemlig hjemme bio.
  • Holger W
    Holger W Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2005

    Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.482
    #1   2. jul 2006 undskyld jeg spørger, men viser du det bare frem, eller vil du høre andres mening, eller hvor vil du hen...

    :-S


  • #2   2. jul 2006 Til Allan A og Nicky D

    Og AMckey G spørger:

    " Hvordan køre du uden om effekt forstærkeren i dine front?

    The MBG ".
    ________________
    Jeg vil her forsøge at give nogle komentare til tegningen af mit setup.

    Mine BeoLab Vox Penta er uden forstærker i bunden. De trækkes af det ICEpower stereo trin du ser på den sidste tegning. Bag på mit TV sidder de såkaldte PowerLink bøsninger. To til front , to til bag, to til center højttaler, og en til en subwoofer. Det er på tegningen de sorte med tal i.

    Lad os så fra den ene front PowerLink bøsninger lave et adapter kabel. Først lodder man et 5 Pol DIN stik på kablet, ben 5 bære højre, ben 3 det venstre lydsignal, og ben 2 er stel. I den anden ende loddes et par XLR stik på. Nu er der stereo lyd signal på mit ICEpower stereo trin, som front højtalerne er tilsluttet.

    Det lydsignal som kommer ud af en PowerLink bøsning er et såkaldt Pre-out signal, det vil sige volumen reguleret med en Beo4 fjernbetjening. At styre lyden via BeoVision 7-40, kan i et MasterLink system hvor også mit BeoCenter 9300 indgår, lade sig gøre ved at sætte TV'et i OPTION 2, og BeoCenter 9300 i OPTION 0. På BeoCenter 9300 er tilsluttet et RumLink kabel til mit allrumskøkken, her er link modtageren i OPTION 6.

    Jeg har så tilsluttet mit analog stereo anlæg, en Beogram TX pladespiller og en Cayin CD, på normal vis til en NAD forforstærker. På den vælger jeg så hvad der skal afspilles. NAD C 162 sender så lyden til BeoCenter 9300 via AUX IN bøsningen, hvorfra det videre sendes via PowerLink kabel til mit TV.

    BeoCenter 9300 har radio, så hvis vi siger at det er den jeg vil høre, trykker jeg radio på Beo4, som så via mit TV bliver sendt til højtalerne, og via BeoCenter 9300 sendt til min rumlink højttaler.

    I BeoVision 7-40" LCD TV er indbygget en DVD/CD. Når jeg lægger en DVD i skuffen, sørger elektronikken i mit TV for at tænde de højttaler som informationerne på DVD skiven giver mulig hed for. Hvis der er Dolby Digital 5.1, så sendes lyden til front, bag og center højtalerne. Den aktive subwoofer spiller med i alle tilfælde, også i normal stereo. Hvis der på DVD'en er "dts " digital lyd, er det et stereo signal der sendes til bag højtalerne.

    Det nyeste jeg har fået mulighed for, er at modtage ”high-definition tv” = HDTV signaler i HD-kvalitet fra TDC's kabel-tv nettet, det klare Digital HDTV modtager: Sagem 81 HD. Når den er sat op med HDMI --> DVI kabel for billede overførsel, og S/PDIF Coax for den digitale lyd, trykker jeg DTV på Beo4 fjernbetjeningen, og igen efter hvad for informationer TV-selskaberne sender, overføre elektronikken i mit TV, den rigtige lyd og de rigtige billeder i 16:9. Det er ikke alt hvad der sendes fra de to HD kanaler C More HD, der er lige godt, men når det lykkedes ( på pioner stadiet) er det fantastisk flot, og lyden fra Canal + FILM kanalerne ( ikke HD billeder) er rigtig god.

    Det fede ved dette B&O + meget andet setup, er at det hele styres med kun en fjernbetjening, og lyd og billede kvaliteten, selv om Bang & Olufsen aldrig tager ordet Hi-Fi i deres mund, så vil jeg skrive under på at det er bestemt af det materiale der afspilles, er materialet er i orden, så er det HI-Hi. Og så syntes jeg da også at det er pænt at se på.

    Nu håber jeg at det giver forståelse, og ellers må i spørge.

    Her link til oversigts billedet : http://peecee.dk/?id=45995

    Mvh. Peter Pan.


  • #3   18. jul 2006 Se billeder af mit setup her, nu er de lagt ind på hifigalleri :

    http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbil.asp?id=2223

    Mvh. Peter Pan.


Kommentér på:
Beopans udstyr i hjemlig hjemme bio.

Annonce