{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.659 visninger | Oprettet:

kenneth n
kenneth n
Tilmeldt:
16. feb 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

hjælp med førstegang køb af homecinema {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen har set dette her pioneer sæt i bilka avisen til næste uge og ville lige høre om i synes det er noget værd da jeg ik har den store forstand på så noget, så vidt jeg kan se kan den ik afspille blu ray også kan man vel ikke rigtigt bruge den til noget??

(link fjernet)


Kommentarer på:  hjælp med førstegang køb af homecinema
  • kenneth n
    kenneth n Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #1   22. apr 2011 okay kan du anbefale noget brugt?

  • #2   22. apr 2011 generelt synes jeg at sådan nogle sæts der er meget mangelfuld i lyden da alle pengene har skulle været spredt ud, og så bliver det kun noget middelmådigt noget...

    ser du meget film... ? eller hører du mest musik... ?? eller skal det bare være sluttet til tvet... ?? ser du film en gang i mellem og mangler bare lige lidt ekstra effekt... ?


  • kenneth n
    kenneth n Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #3   22. apr 2011 ser en del tv og spiller os en hel del ps3 og xbox, film ser jeg os en gang i mellem ville nok os komme til at se mere film vis jeg havde en god lyd!!..er det mon muligt at man kan få noget hvor man kan sætte tv,ps3, xbox, bærbar computer sammen i et anlæg??...tror at det jeg søger ska være noget hvor jeg kan sætte alle de 4ting sammen, og måske kunne styre det fra sofaen af med et tastatur og mus vis det muligt??...:=)

  • #4   22. apr 2011 jeg ser rigtig meget film, og jeg har det faktisk rigtig godt med mit setup... og jeg har haft Dali surround sound før, men får at få det fulde udbytte af et sæt surround højtalere skal alle højtalere placeres korrekt, og skal indstilles korrekt... og det er altså ikke skide nemt eller simpelt...

    der er det noget nemmere med et 2.0 eller 2.1 setup... og jeg mangler slet ikke surround effekten...

    jeg spiller også meget PS3 og X-box 360... tv'et kører konstant over højtalerne og jeg hører mest musik...
    og jeg er super glad for dem, og har endnu ikke fundet et komplet surround sound sæt til under 8.000kr som jeg vil skifte ud med det jeg har nu...


  • kenneth n
    kenneth n Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #5   22. apr 2011 er surround sound for besværligt for nybegyndere??
    hvad er 2.0 eller 2.1 setup lige præcis??


  • #6   22. apr 2011 Du får bare mere lyd for pengene ved at tage en stereoløsning.

    Surround= minimum 5 højttalere
    stereo = 2 højttalere

    Derforuden er en surroundforstærker også meget dyrere hvis du vil have samme lydkvalitet som i stereo.

    Mit stereoanlæg bruger jeg selv meget til film...


  • #7   22. apr 2011 2.0 og 2.1 står for det antal højtalere du har...

    et stereo system skal jo være på 2 højtalere... en venstre og en højre højtaler... så det tal der står foran (punktummet) er antal højtalere... og det der står efter er antal subwoofere...

    selv har jeg et 2.1 setup... det vil sige 2 fronthøjtalere og en subwoofer... subwooferen giver bare det sidste til film, så jeg kan få noget ordentlig dybde og rumlen i stuen... smiley

    men ja, jeg vil mene at surround sound er ret svært at få til at være ordentligt for en nybegynder... jeg har været igang et par år med hifi og jeg har stadig ikke lyst til at rode mig ud i det...også fordi jeg går mere op i musikken er korrekt fremfor film...

    og så mener jeg heller ikke at man kan få ordentlig Blu-ray afspiller, receiver, 5 højtalere, subwoofer og kabler for under 10.000kr... men det er jo igen hvilke krav man har til lyden... jeg synes ikke selv jeg har de store krav, kan man jo se på mit setup, det er jo ikke lige fordi det er highend, men det opfylder mine krav...


    hvis du har mulighed for det, så kig på www.hifi-freaks.dk, der er der Focal SIB surround system... der kan du få dem til at køre ud til dig og sætte det hele op hjemme ved dig, og så kan du se om det er noget for dig...

    hvis jeg skulle ha det SIB2 system skulle jeg dog minimum ha 2XL højtalere som fronter, og så kunne resten godt være de små... så bliver det lige 3900kr +1300kr...

    det er så uden Blu-ray afspiller og kabler... men det er altså bare lige nogen klasser bedre...


  • #8   23. apr 2011 ja, ved godt at SIB2 systemet måske bliver lidt mere pebret end det Pioneer sæt,men det vil også spille det meget bedre...

  • #9   23. apr 2011 Jeg har lige hjulpet en kollega i gang med hans første hjemmebio projekt. Og han er blevet ovenud tilfreds med resultatet. Dog har han også spenderet knap 10.000.

    Han har købt brugte højttalere, men spritny Surround Receiver og Bluray afspiller med understøttelse af alle de nye HD lydformater.

    Liste over de ting han købte:

    Surround Reciever: http://www.elektrowelt24.eu/shop/product_info.php?refID=20123&info=p1984_Pioneer-VSX-920--schwarz-.html

    Bluray:
    http://www.elektrowelt24.eu/shop/product_info.php?info=p2407_Pioneer-BDP-430-3D-Blu-ray-Disc-Player.html

    Højttalere som han fandt brugt:

    2 x Dali Concept 2: (link fjernet)

    2 X Dali Concept 1:
    (link fjernet)

    Dali Concept Center:
    (link fjernet)

    Dali Concept Subwoofer:
    http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/subwoofer/dali_concept-sub-12_subwoofer_kirsebar.htm

    Samlet kom han af med omkring 4500.- for højttalere altså ca halv pris af nyt, og de står alle som nye, man kan praktisk taget ikke se de har været i brug, og det havde Concept 1´erne faktisk heller ikke været.

    Så du skal ikke være bange for og gå i krig på brugtmarkedet.

    Nu er der sikkert en masse som himler op om at Dali Concept er noget skrammel. Men det kommer typisk fra entusiaster som selv har spenderet mange penge på deres grej. Men for en nybegynder som er vant til lyden fra fjernsynet kan de sagtens levere varen, og mere til. Min kollega her, blev ihvertfald meget glad & tilfreds med resultatet.


  • #10   23. apr 2011 Og sammenlignet med Bilka anlægget, så er der en verden til forskel!

  • #11   23. apr 2011 det der er galt med Concept er at de er bygget til at spille højt og ikke til at spille godt... og det er så der alle farer sammen for musik skal ikke lyttes med dominerende bas og højt...

  • #12   23. apr 2011 Det er jo smag og behag. Og de spiller stadig mange klasser bedre end alt det man kan købe i Bilka smiley

  • #13   23. apr 2011 Thomas A
    " Det er jo smag og behag. Og de spiller stadig mange klasser bedre end alt det man kan købe i Bilka smiley "

    Det kan så sandelig diskuteres til den dag jeg stiller træskoene og det er sandelig ikke et sæt Concept jeg skal have med mig i graven smiley




    Kenneth N
    Ja selvfølgelig er Surround Sound for nybegyndere. Det er altså ikke sværere end man gør det til - når først du har fundet ud af, hvad du kunne tænke dig at have stående i stuen, så er første skridt at få det købt hjem og få det placeret, hvor du mener, det burde sidde.
    I de flestes tilfælde vil det gøre sig ganske fint når vi snakker anlæg i 5000 kr klassen - jovist kan man hente noget med placering, men der er grænser for galskaben.
    Jeg startede selv med surround sound og tja, det er da gået vældig fint.

    Hvis du prøver at kigge på www.hifi4all.dk/ksb
    Så vil du, under højttalere eller surround kunne finde både det ene og det andet.

    En fordel vil nok være at starte ud med et Stereo sæt som Rasmus er inde på. Ene og alene fordi du kan få noget bedre lyd for de samme penge - og så eventuelt opgradere med tiden.
    Så finder du nok også ud af, hvad dine krav egentlig er smiley


  • kenneth n
    kenneth n Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #14   23. apr 2011 jamen jeg takker mange gange for alle de gode input der er kommet, det sku noget jeg kan bruge til noget jeg tror jeg vil prøve at se om jeg ik kan komme til at høre de dali højtalere et eller andet sted så jeg selv kan høre om de er noget lort eller om de er gode...nu har jeg haft en bruger her inde i lang tid og har lagt mærke til at folk ofte sviner det ene og det andet mærke til, er det noget jeg ska lægge noget i eller er det ligesom med biler, nogen kan ik lige franske biler andre kan ik lig japanske biler???...

  • #15   23. apr 2011 Kenneth N

    Lige præcis. Nogen er til små numser, andre til store.
    Det er selvfølgelig altid en individuel sag om hvorvidt noget spiller godt - lige netop derfor er der også afsindig mange forskellige mærker og modeller.


  • #16   23. apr 2011 der er ligeså meget religion inde over højtalere som der er smag og behag...

    dog kan alle oftest blive enige om at Eltax højtalere og lignende ikke spiller godt, hvilket også afspejles i prisen...

    det er en god vejledning... jo dyrer noget er, jo bedre er det typisk... dog er der nogle mærker der giver meget lyd for få penge...

    det hele handler om hvorvidt DU synes at lyden er de penge værd som du skal give for det...


  • #17   23. apr 2011 evt køb jamo spiller også godt til prisen... jeg har et komplet sæt med forstærker, dvd, 5,1 højtalere hvis det var noget.
    højtalere består at jamo a355 front, jamo a325 bag med standere, jamo a center, og jamo a sub.

    der er billeder af den under min salgs annonce.


Kommentér på:
hjælp med førstegang køb af homecinema

Annonce