{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.504 visninger | Oprettet:

NAD T765HD2 vs. Marantz SR7005 {{forumTopicSubject}}

Hej folkens smiley

Kunne godt tænke mig at få lidt input på mine research af disse to recievere?

Hvad jeg har kunnet høre mig til i hifiklubben så har Nad'en masser af overskud og trækker fint ikon 7 mk2 som jeg regner med at spænde dem for.
Og så er den 3d ready som jeg har brug grundet jeg har 3d tv. Ja den mangler sådan set ikke noget?

Men Marantz'en ser sku lækker ud?
Er helt vild med designet og det børstede stål er nice smiley
Og så har den også 3d ready og mangler heller ikke noget,
Har hørt at Marantz dog har en meget musikalsk lyd og at deres surround recievere som nogen af de få også er gode i stereo hvilket jeg er glad for da jeg også hører musik smiley
Men jeg ved ikke om den har det overskud som nad har?

Men kunne godt tænke mig at høre hvad i har at sige til disse to, btw kan ikke selv tage hen og høre Marantz da hififreaks er i Esbjerg og jeg bor i aabenraa smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  NAD T765HD2 vs. Marantz SR7005
  • #1   14. feb 2011 Bemærk at højtalerne bliver
    ikon 7 mk2
    ikon vokal center
    ikon on wall baghøjtaler
    ikon mk2 sub.

    Grundet kæresten også gerne vil bestemme lidt,
    Men er dog åben for bud f. eks Focal de har på hifi freaks...
    Men regner med ikon da jeg synes de lyder godt i mini ører.

    Jeg skal opgradere fra et sony surround sound system, men derfor synes jeg stadig at concept ikke helt falder i min smag og at lektor ikke er helt på højde med ikon.


  • #2   14. feb 2011 Personligt ville jeg vælge Marantzen, fordi at ejg syns at marantz spiller utrolig meget bedre end NAD og de levere altid en overraskende lydoplevelse lidt meget hvad man høre. Hvor jeg syns at NAD mangler noget af det godt ved marantz, menlig stereo siden i en surround reciever.

  • #3   14. feb 2011 Havde også klart valgt Marantz SR7005. Marantz spiller bedre efter min mening. Kraftmæssigt tror jeg de ligger lidt op af hinanden.

  • #4   14. feb 2011 Nad´en vejer jo godt nok knapt 7 kg mere end Marantzen, men Marantzen ser da fræk ud. Men Ikon er jo ikke særlig tunge og trække.

    Men er du ikke ansat i Hifiklubben? Kan du så ikke få en god sjat i rabat på NAD´en, eller hvordan ser det ud?

    Du kunne også overveje sådan en her:
    http://www.heimkino-aktuell-shop.de/cgi-bin/cosmoshop/lshop.cgi?action=showdetail&artnum=pioneer_sc-lx73&ref=preissuchmaschine

    Den er formentlig den stærkeste af alle 3 med sin digitale Ice-Power forstærker. Kan også det hele + en hel del ekstra smiley


  • #5   14. feb 2011 Nej er skam ikke ansat i hifiklubben men kan godt se det ville være en fordel til dels...
    Det er nemlig vægten mellem nad og marantz'en der får mig til at tvivle på om marantz kan levere noget power eller det "bare er denon watt (synes at denon watt er sådan nogle fesne nogen hvis i forstår?)

    Men er enig med Dennis i at det er vigtigt at en surround reciever også skal kunne lidt på stereo siden, behøver ikke være high end for det kan jeg slet ikke høre forskel på, men bare det er lidt over det niveau man forventer ift. sony som jeg har nu smiley

    Troels P. Ja jeg er netop i tvivl om kraften bag marantz?
    Men en bekendt siger at Marantz måler deres udgangseffekt med alle kanaler i gang??

    Thomas A. Skal tage den med i min overvejelse, men primært tror jeg at jeg vil kigge på Marantz og NAD grundet billige udvidelser med surround effektforstærker som der senere hen skal købes til når jeg vil have endnu mere power...

    for Nad har jeg jo denne her som koster sølle 10k.
    (link fjernet)

    Og for marantz denne her til sølle 10k.
    http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=94_97&products_id=648

    Jeg skal jo kun have 5.1 surround så det er lidt vigtigt at jeg senere hen kan opgradere surround recieveren med sådan en kraftblok her smiley


  • #6   15. feb 2011 Kristian F

    Det er sandt hvad din bekendt siger, Marantz måler nemlig med alle kanaler i brug. Nu er jeg selv ejer af Marantz surround reciever, nemlig SR 6003, hvor jeg har gulvhøjttaler som front og en center og baghøjttaler fra samme mærke og serie, og jeg syns på ingen måde at min marantz mangler krafter, men syns at min mangler lidt mere kontrol over mine fronter, for at få en lidt strammere og mere præcis bas, men dette kan da løses med en opgradering til SR 7005 eller ved hjælp af en effektblok eller 2 smiley

    Men man vil jo altid gerne have modellen større eller bare lave det helt fede setup:D

    Men ellers syns jeg på ingen måde at min mangler krafter, den klare jobbet utrolig godt, hvor den staidg overrasker mig både på surround siden men også på steroe siden, hvor jeg værdsætter dette højre end at have en reciever med lidt flere watt osv, men som ikke levere den oplevelse som min marantz gør.

    Så hvis jeg kan blive glad og overrasket hver gang når jeg høre en god cd eller ser en utrolig fed film med skruget godt op for volumen, ja så er jeg sikker på at du på ingen måde vil blive skuffet eller fortryde Marantz SR 7005.

    Ville som sagt selv gerne eje SR 7005 eller to effektblokke i samme design som SR 7005, hvor de effektblokke "bare" skal trække mine gulvhøjttaler. Men dette er bare drømme endnu, da et en bolig sammen med kæresten står først lige nu og så må hjemmebio blive opgraderet end gang mere senere, men sit eget biorum skal jeg da have smiley


  • #7   15. feb 2011 Dennis V. tak fordi du deler din erfaring med din egen Marantz smiley

    Er det korrekt at din 6003'er er en mindre og ældre model af 7005?

    Men grunden til at jeg allerede har kigget på lige netop T765HD2 og SR7005 er at man kan udvide dem med en surround effektforstærker som så kan hjælpe recieveren lidt.
    Denne opgradering bliver dog først senere hen da det hele så ikke ville kunne være i mit tv bord smiley
    Og skal ikke skifte tv bord igen bare for at få plads til det hele smiley

    Udvidelsen bliver også først meget senere hen hvis jeg til den tid skulle få lyst til at udvide, det lidt derfor jeg har kigget på de to modeller der..

    Men er meget hooked på at tage marantz'en smiley

    Ved du noget om de focal højtaler de sælger ved hifi freaks?
    Altså om de er lige så lette at drive som ikon er og om de er lige så åbne i det?


  • #8   15. feb 2011 Men Dennis V.

    Hvad synes du om at jeg regner med at spænde noget komplet ikon mk2 for surroundrecieveren?


  • #9   15. feb 2011 Kristian F

    Ja det er korrekt at min Marantz SR 6003 er ældre end SR 7005 og den er 2 genrationer ældre end den SR 6005 som er der nu smiley

    jeg har lige siddet og kigget på Dali Ikon mk2 og jeg kan se at gulvhøjttaleren har de samme størrelse enhedder i som der også sidder i mine, men Ikon mk2 har bare også en bånddiskant som mine ikke. Jeg kan høre på min reciever at mine er lidt tunge at trække, men den klare det stadig fint, men mangler lige det sidste. Men når SR 7005 skal trække dine, jahe det er jeg sikker på at det ikke skulle være eller blive noget problem, både fordi at den har en større forstærker som er opbygget meget bedre og bedre og større strømforsyning. Så det skulle ikke blive noget problem.

    Focal har jeg desværre ikke hørt, men jeg har bare hørt fra en kammerat at de skulle spille utrolig godt, men være lidt tunge at trække men det skulle SR 7005 nok også klare. Men om de spille lige så godt som Dali ikon mk2 eller lige så lette at trække, det ved jeg desværre ikke.

    men jeg syns at det er et rigtigt godt og fornuftigt setup som du har kigget på med de Dali Ikon. Men hvad skal du have at sub? også Ikons?


  • #10   15. feb 2011 Hmm ja de har samme enheder kan jeg se smiley
    Men jo 7005 har som du selv siger nok lidt flere kræfter end 6003 eller 6005 for den sags skyld så håber og regner også lidt selv med at den kan trække dem.
    Blev i starten hooked på Ikon fordi at jeg synes de lyder godt i mine ører og så flår de heller ikke ens pung for penge for et komplet 5.1 sæt koster ca. 28k..
    Angående sub, ja tror det bliver en ikon mk2 sub, mest fordi det passer sammen det hele så smiley
    Men også fordi da jeg var inde i hifiklubben og ville høre den SKULLE jeg absolut se 2012 hvor sælgeren fyrede meget højt op for det hele...
    Og da han spurgte hvad jeg synes sagde jeg at jeg gerne ville høre den med min egen medbringende bluray nemlig Disneys Biler.

    Det kunne han ikke rigtigt forstå, men jeg fik da lov og jeg synes da jeg sad og togglede mellem at subben var slået til og fra at den gav den helt rigtige dybde i filmen når bilerne suser rundt på banen,
    men ingen tvivl om at den også kunne brumme ved 2012 smiley


  • #11   15. feb 2011 Grunden til jeg ville høre det på netop den film er fordi at der er ikke afsindigt meget dyb bass i filmen men så kan man lægge mærke til om subben gør en fin og præcis bund eller om den kun kan brumme som jeg oplevede det ved 2012...
    Jeg skal jo ikke se film hver gang med FULD knald på...
    jeg skruer mest op på 50 ud af 100 da jeg helst ikke vil have det alt for højt...


  • #12   15. feb 2011 Kristian F

    sorry men det er derfor at jeg ikke handler i hifiklubben, de forstår ikke ret meget der nede når det gælder så noget. For jeg ville da selv gøre det samme, for at havde noget at samligne med, da man jo har en idé om hvordan det skal lyde med den film eller cd.

    Oki men hvis du mener at Dali Ikon mk2 sub passer til, så er det godt. ellers ville ejg have anbefaldet dig Miller & kreisel. de er kanon gode og spiller rigtigt og er utrolig præcise.


  • #13   15. feb 2011 har ikke købt noget endnu så du må da gerne linke lidt til diverse højtaler og fortælle hvad du synes om dem, måske det var min drømme højtaler jo? smiley

    Og ja jeg synes selv det var lidt irriterende at man nærmest skal plage om at få lov til at se sine medbragte bluray film fremfor at han bare sætter en film på med masser af bass, det giver mig jo ikke noget idé af lydbilledet som en helhed...
    Det var forresten i Aabenraa hifiklub at jeg oplevede dette, regner dog med at tage til Sønderborg for at høre om man ikke kan prutte lidt i prisen når man smider 28k i højtalere... Her har jeg i hvertfald fået bedre service..

    Men ja jeg fik da lov at prøve med og uden sub med disneys biler smiley

    Synes der er et godt lydspor i netop den film og så er det meget sådanne film jeg ser da jeg godt kan lig animationsfilm smiley

    Jeg glemte lidt at sige at jeg regner med at bi ampe eller wire eller hvad hunden man kalder det fronterne da marantz'en og nad'en begge har 7.1 og jeg kun skal have 5.1 smiley


  • #14   15. feb 2011 oki men filmen Cars er også utrolig god til at teste lyden med. bruger den selv smiley

    men jeg er enig, det er træls hvis man ikke fik lov til at høre eller se sinde egen film eller musik for at se og høre om det er det som man forventer.

    men det med bi-amp. er en god god ting, jeg bruger det også selv til mine gulvhøjttaler.

    jo kan jeg godt prøve at finde et link til miller & kreisel


  • #15   15. feb 2011 Dette er den subwoofer som jeg har:

    (link fjernet)


  • #16   15. feb 2011 Præcis smiley

    Filmen Biler er også god til at checke hvor god en skærm / projektor er til at vise farverne smiley

    og ja så får jeg lidt mere ud af fronterne smiley


  • #17   15. feb 2011 Man kan så også sige at det ville være meget overflødigt med en effekt til LX-73´eren, hvis den kun skal drive 5 stk Ikon´s. Det ville være ligesom og sætte en PA forstærker til og drive et headset smiley

  • #18   17. feb 2011 Thomas A. Hvis du mener at den fra Pioneer sagtens kan klare 5.1 ikon mk2 hvad kan marantz sr7005 så?

    For det er den jeg mest hælder til pt. smiley
    Skal engang opgradere med en effektforstærkere fra Marantz til den men ville gerne at recieveren også selv har masser af power smiley


Kommentér på:
NAD T765HD2 vs. Marantz SR7005

Annonce