{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.051 visninger | Oprettet:

*Tmann *
*Tmann *
Tilmeldt:
11. okt 2006
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 19

Crossover frequenzy? {{forumTopicSubject}}

Nogen der bliver nød til at forklare mig på pæredansk hvad det står for og hva det gør og om det har nogen indflydelse på mit anlæg. og hvordan det skal stå i min denon forstærker sammen med at de skal stå til small eller large.

Har simpelthen googlet min røv i laser uden at kunne finde noget som er til at forstå på almindeligt dansk. For fatter ikke en skid af det og har prøvet at sætte mig ind i hva jeg kunne.

En hjælp er måske lige at kende mit setup som er:

B&W
DM683 højttaler fronter

B&W HTM61 centerhøjttaler

B&W DS3 baghøjttaler

og min sub er en CW 12 tommer af de lidt ældre. den er vel en 3 år gammel.

også er receiveren en DENON 2807.

hjælp mig for satan ;D så jeg kan blive klogere smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Crossover frequenzy?
  • #1   1. jan 2011 crossover frequence er der hvor frekvensspektret bliver delt... det bruges oftes ved subwoofere, men kan da sikkert også bruges ved andre enheder...

    men oversat betyder det der hvor enheden må spille til...
    en subwoofer bliver typisk sat op til at spille maks 60-200Hz... selv kører jeg maks 60Hz da jeg ellers har rigeligt med bas... smiley men nogen sætter Crossover til at være ved 100Hz...




    (ret mig hvis jeg tager fejl, jeg er træt, jeg kan nemt ha taget fejl...)


  • #2   1. jan 2011 Front: Large
    Center: Large/Small alt afhængig af, om den er god til at gengive dybe stemmer (min er sat til large)
    Bag: Small

    Crossover: Ca 80-100 Hz for de fleste systemer. Ellers må du prøve dig frem (crossover styrer, hvornår subwooferen begynder at tage ved)

    Jeg har en 2307, så opsætningen skulle være meget lig hinanden.
    Du går ind i Setup -> Speaker config og ændrer large/small indstillingerne.

    Crossover indstilles i:
    Setup -> Crossover Freq


  • *Tmann *
    *Tmann * Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 19
    #3   1. jan 2011 Det var en stor hjælp helt sikkert.

    MIn opsætning er sat sådan der inde at

    Front - Large
    Center - Large
    Surround - Small
    Subwoofer - LFE. Den kan også sættes til LFE+Main men har valgt bare LFE.

    De eneste frekvenser jeg kan få lov at stille på er baghøjtalerne som står til 120 Hz og Sub (LFE som der står i SETUP) som står på 80 Hz.
    Og subben kan jeg ikke få lov at skrue længere ned i setup men den kan godt gå op af. Og drejeknapperne bag på subben står ca kl 12 begge 2.

    Nogen der ville ændre setupet ? og grunden til det. smiley


  • #4   2. jan 2011 skal du ikke ahve oprettet dit anlæg?

    men nu hvor du har en sub, så ville jeg vælge at dine fronter skulle stå til small, så skærer du lige de dybeste frekvenser fra dem, så bliver lydbilledet ikke så presset ved fx explsioner


  • #5   2. jan 2011 Vil bare lige sige at du muligvis ikke vil få lyd til subben ved LFE, når/hvis du hører 5-kanals stereo. Det ville min 3806 i hvert fald ikke.

    Men kan det tænkes din kalibrering (med mikrofonen) går ind og låser for nogen af disse indstillinger?


  • *Tmann *
    *Tmann * Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 19
    #6   2. jan 2011 Det er også okay den ikke spiller når dem står i stereo der er også masser af bas til musik men lagde mærke til hvis jeg ændrede fronterne til small kunne jeg stille frekvensen. Majik hva mener du med at lydbilledet ikke bliver så presset.

    Jo skal have oprettet det men det er noget som jeg lige skal sætte tid af til smiley virker som en ordenlig smørre jeg skal ha puttet ind.

    Det eneste som jeg sys engang imellem jeg savner med mit setup er en lidt mere stram bas hvis der sker nogen eksplosioner men sys det er meget forskelligt fra film til film.

    Et eksempel på en film hvis nogen har set den. Robin der er nogen eksplosioner som jeg sys lyder rigtig godt på anlægget. men har sikkert også meget med rummet at gøre. men hvis man kunne ændre noget i SETUPEN i min receiver som folk sys ville være kanon så ville jeg ihvertfald prøve det af.


  • #7   2. jan 2011 Hvis du savner "fylde" fra dine fronter så bi-amp dem.. Jeg havde problemer med at min forstærker "satte ud" når jeg gav mine 683'ere et spark.. Du har kun 2 baghøjtalere ikk? Det er næsten som en anden verden når man først skruer lidt op..

    Men du mener vist det er rent indstillingmæssigt du har et problem, men det var også bare et godt råd..


  • *Tmann *
    *Tmann * Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 19
    #8   2. jan 2011 Fronterne køre på bi amp. har aldrig haft problemer med forstærkeren når der bliver skruet godt op. jo de der 2 DS3 B&W smiley

  • #9   3. jan 2011 Super.. smiley

Kommentér på:
Crossover frequenzy?

Annonce