{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.343 visninger | Oprettet:

Ny 7.1 forstærker, hvilke skal man køb {{forumTopicSubject}}

Mig og kæresten søger en ny Surround forstærker og har følgene krav til den.

7.1 surround
minimum 3 hdmi indgange
minimum 2 hdmi udgange
udgang til effekt forstærker i 7.1

og den skal helst være sort.

Vi håber at finde noget på brugt markede og vil nok helst ikke af med mere en 3-5k men skulle der findes en der passer fra ny i den pris klasse ville det da være super.

Alt imput er velkommen så længe det er hjælpsomt

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny 7.1 forstærker, hvilke skal man køb
  • #2   31. dec 2010 Pioneer´s VSX-2020 er svaret på dine bønner. Kan alt det du forlanger. Er rigtig god til musik, og suveræn til film.
    (link fjernet)

Er du ligeglad med 3D kan du også lede efter en brugt LX52 som den jeg har. Bortset fra 3D kan den det samme og så er den i super lækker højglans sort.

http://www.cinemagic.dk/shop/pioneer-vsx-lx52-5480p.html

• #3   31. dec 2010 jeg kigger selv på denne som den næste indverstering:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hifi-komponenter/receiver-forstarker/RXV767BL/yamaha-rx-v767-receiver?scid=9084

den skulle gerne have hvad du søger..

men ellers kan du bruge sådan en, hvis du vil have to hdmi udgange, for det er der ikke mange forstærkere der har:

http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_splitter/hdmi_high_speed_aktiv_forstaerker_splitter_1_til_2_5570_da.html

• #5   31. dec 2010 Han skriver selv at han håber og finde noget på brugt markedet. Og en brugt LX-52 kan altså ikke koste mange knaster. Han siger selv budgettet ligger på 3-5K. Hvis man kigger i de tyske netshops, tror jeg desuden ikke man skal lede længe inden man finder en spritny til omkring de 5K smiley

• #6   31. dec 2010 Dennis: ham på dba har kun givet 5999.- for den så han har kun givet et afslag på 999.- i forhold til hans ny pris, så den burde kunne komme længere ned i pris... smiley

• #7   31. dec 2010 Nej den Onkyo fra DBA ser heller ikke dum ud. Bortset fra den kun har 1 HDMI udgang.

• #12   31. dec 2010 Ja den 876´er er sku nok det bedste bud. En skam den ikke er sort.

• #14   31. dec 2010 hehe tjaa. Der er nok nogen som har andet og lave på nytårsdag smiley

• #16   31. dec 2010 Hej og tak for infoen indtil videre, har ikke været rigtigt logget på vinduet står bare åbent på min pc, var ude og købe krudt til i aften =P

Det er nogle gode forslag indtil videre.

Lige for at komme med noget feedback så er NAD udelukket, har haft det og var slet ikke tilfress.

Havede selv tænkt på mærker som Denon og Yamaha men der er jo mange muligheder.

Planen er at den primært skal bruges til musik som køre over et medie center og så til dvd/bluray, 3d er lige meget da jeg ikke har 3d tv.

Vi har både TV og projector hvilke er grunden til at jeg ønsker 2 udgange til hdmi

Styrken af forstærkeren er ikke så vigtig da det er planen at køre de fleste hvis ikke alle højtalere over effekt forstærkere.

Højtalerene kommer til at være B&W, har allerede et par 604 s3 og regner med at købe flere i den serie da jeg er meget tilfress med lyden og brugt prisen er ret god på dem.

• #17   31. dec 2010 jeg bruger selv onkyo tx-sr707 den har os alt hvad du ska bruge bortset fra 2 hdmi ud smiley men ellers os en rigtig super reciver.

• #18   31. dec 2010 Jeg har set på ebay at man kan få nogle hdmi double stik ting for næsten ingen penge, vil det være muligt at sætte både tv og projector på samme udgang via et sådan stik ?

• #19   1. jan 2011 Spritny LX-52 til 6000.-
    (link fjernet)

Stadig lidt over budget desværre smiley

• #20   1. jan 2011 Endnu bedre.. VSX-2020 til 5200.-

(link fjernet)

Det er eddermame billigt, 3800.- under vejledende udsalg herhjemme!

• #22   1. jan 2011 Ja VSX er den "billige" serie, hvor LX har været deres "luksus" modeller.
    De største forkskelle har lagt i udgangseffekten, og VSX serien har indtil nu ikke haft preout til andet end subwoofer f.eks.

Men nu er topmodellen i VSX serien(VSX-2020) blevet kraftigt opgraderet og er indmads-mæssigt fuldt ud på højde med den mindste i LX serien (LX-53). Eneste forskel på de 2 er prisen, aluminums front på 53´eren & Bluetooth device med til 53´eren. Ellers er de 100% ens.

• #24   1. jan 2011 Lx-82 til 10000:
    http://www.hifi-schluderbacher.de/shop/de/Dolby-Surround/Pioneer/Pioneer-SC-LX-82-zum-Knuellerpreis

Lx-72 til 7300:
    (link fjernet)

Syntes der er et lidt stort spring fra 72 til 82 prismæssigt. De vejer det samme. Og 10W mere pr. kanal i 6 ohm er jo heller ikke det helt vilde.

• #25   1. jan 2011 Hvorfor vil du egentlig helt op i en LX-82/83´er? Nu når du har effektforstærker på dine fronter, så burde du vel i teorien kunne nøjes med meget mindre, bare den har preouts?

• dennis o
    dennis o Tilmeldt:
    jun 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #27   3. feb 2011 Har harman kardon avr 355 til salg prisen kan vi altid snakke om.

• #28   10. feb 2011 Good Dammit UPS er effektive...

bestilte lige (link fjernet) igår kl 15:30 og idag kl 12:30 kom den ind af døren....

kan klart anbefale den side....

så glæder jeg mig bare til at slutte skidtet til....

venlig hilsen jannich

• dennis o
    dennis o Tilmeldt:
    jun 2010

#29   10. feb 2011 Det var hurtig, er der meget at spare ved at bestil ved dem, står og mangler en blueray pioneer lx serien

• dennis o
    dennis o Tilmeldt:
    jun 2010

#30   10. feb 2011 Hov til lykke med købet smiley

• #31   4. mar 2011 jo tak dennis:

men jeg har sq sendt den retur... jeg var ikke tilfreds med lyden...

den spillede utrolig rent. men jeg manglede noget fylde...

nu har jeg jo lyttet til yamaha i 7-8 år nu. og troede virkelig ikke at der var den store forskel mellem mærkerne, men for søren da hvor blev jeg klogere....

så nu vil jeg have en yamaha RXV-1067 eller en RXV-2067 istedet...

men tak...

venlig hilsen jannich

• #32   4. mar 2011 Hvis du skal have det optimale ud af en Pioneer skal du bruge noget tid på de mange indstillinger som de har. Hvis du kun har kørt setup med mikrofonen og ladet resten stå til standard så spiller de nemlig ikke med ret meget bund, og typisk lidt rigeligt diskant.

• #33   6. mar 2011 hej thomas.

tro mig, jeg HAR brugt lang tid på den.. jeg blev opereret i knæet for 1 md siden, så jeg går hjemme og genoptræner... så tror jeg har brugt knap 2 uger på at indstille og lytte, og ringe til konsulenter... og det blev da også væsentlig bedre efter jeg pillede med den indbyggede equalizer... men det stupide ved den var, at man ikke kunne lytte til musikken samtidigt med at man indstillede den!
    så det man skulle var,
    1. lytte lytte.
    2. gennem 4 menuer, (som ikke var alt for hurtige), til man kommer til manuel indstilling af EQ.
    3. vælge enten højre front eller venstre front, (for kunne selvfølgelig ikke vælge begge!
    4. stille lidt ved eq´en.
    5.lukke menuen.
    6.lytte lytte.
    og så videre... DET TOG KRAFTEDME LANG TID! men det blev også bedre... men så gik det jo ligeså stille op for mig, at det jeg var i færd med, var at få den til at lyde som en yamaha... og så kunne jeg sq lige så godt købe sådan en istedet... VI ER JO VANEDYR... og det var også den jeg ville have haft til at begynde med...

MEN!!! det skal så siges, at pioneer´en manglede bestemt ikke noget.. den havde masser af kraft, og den styrede lyden über stramt.. og mine højttalere har aldrig lydt så godt i vores stue...
    det var bare ikke den lyd jeg var ude efter... så er spændt på hvad yamaha kan præstere....

venlig hilsen jannich

• #34   9. mar 2011 Ja vil give dig ret i at EQ´en er lidt træg i brug, men jeg bruger den heller ikke mere. Jeg er kommet frem til at EQ´en skal disables, det samme skal Standing Wave filteret, og så enable Sound Retrieveren, og så skal X-Curve ned i -2db.

På den måde har jeg fået en meget mere varm lyd, den skingre diskant er væk, samt den lyder mere velopløst og detaljeret. Udover det kom der meget mere punch på bassen.

Men det er sikkert meget forkskelligt efter hvilke højttalere der er koblet på og hvilken smag man har selvfølgelig.

Kommentér på:
Ny 7.1 forstærker, hvilke skal man køb

Annonce