{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.493 visninger | Oprettet:

valg af HDMI kabel {{forumTopicSubject}}

sad og spotted lidt efter et kabel...

det skal bruge mellem Panasonic DMP-BD85EK Blu-ray afspiller og Panasonic tx-p42g20e fladskærm

mellem de flest af mit anlæg osv. bruger jeg kablerne af Home Theater mærket...

nu kigger jeg så efter et HDMI kabel... og har selvf kigget efter samme mærke... har fundet denne http://www.av-connection.dk/?PGr=1205&ML=785 er det et okay kabel??
kan se den er godkendt til både 1,3 og 1,4... og har selvf 1080p understøttet... men hva siger i ?

vi snakker 2-300kr pris klasse smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  valg af HDMI kabel
  • #2   1. nov 2010 Hifiklubbens Argon 5103H er et fremragende kabel smiley

  • #3   1. nov 2010 synes ikke at kunne se hva version det er men 1,4 skulle vidst være det nyeste og bedste. selv bruger jeg 1,3 fra sølle harald nyborg og det virker fremragende

  • #4   1. nov 2010 Christoffer Leise A

    det kan jeg kun gi dig ret i... men griner osse over folk der køber en omgang lakridskabel


  • #5   1. nov 2010 Der er ikke nogen videre visuel forskel på et billigt Harald-Nyborg hdmi kabel og så et til flere tusinder kroner

  • Sten P
    Sten P Tilmeldt:
    feb 2006

    Følger: 1 Emner: 31 Svar: 176
    #6   1. nov 2010 jeg ved der er forskel når vi kommer op i længere kabler.. nu har jeg selv et Argon hdmi på 10m til min projektor og det er af en hvis kvalitet der dermed også betyder 1000kr +...

  • #7   2. nov 2010 Hej Thomas.

    Ang. HDMI kabler for at gøre det klart.

    hdmi kabler under 5 meter, laver det samme billede om det koster 20 kroner, eller 1000,- Det man ikke har tester er holdbarheden samt støjindtagningen i kablerne. Vi arbejder jeg selv hos av-av-connection og vil ikke anfale de billede kabler, de lavet til at sætte til forhold billigt udstyr og det er det. Tager du de dyrere kabler, er det bedre pasform samt de er skærmet meget bedre, og derfor vil du ikke opleve noget støj overhoved.Man skal aldrig spare på et HDMI kabel efter min mening, men hver sin smag.


  • Emil M
    Emil M Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 AV-enheder: 1 Svar: 25
    #8   11. nov 2010 #Alle

    Det er jo videnskabeligt bevist i en svensk undersøgelse, at selve kablet overhovedet ingenting har at sige i forhold til billedekvaliteten (eller lyden for den sags skyld), når man snakker HDMI-kabler under 2 meter (synes også engang jeg hørte 10 meter, men det har jeg ikke kunnet finde dokumentation for). Ved kabler over 2 meter er der teoretisk set større chance for, at elektromagnetisk stråling kan interferere med signalet, hvis kablet ikke er afskærmet tilstrækkeligt. Har dog ikke hørt noget om, at dette skulle være tilfældet.

    Der er altså ikke længere de samme incitamenter for at købe dyre kabler, når signalet er digitalt, som der er, når signalet er analogt. Det er rigtigt at kabler, der overfører analoge signaler kan være med til at hæve og sænke lyd- og billedkvalitet alt efter hvordan kablerne er lavet, men det er som sagt ikke tilfældet, når det er digitalt.

    Så køb et billigt kabel, med mindre du får højere selvværd (el. selvtilfredsstillelse) af, at dit HDMI-kabel har en smart farve/forgyldte kontaktflader eller "passer" til dit andet udstyr smiley

    Link: (link fjernet)


Kommentér på:
valg af HDMI kabel

Annonce