{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.020 visninger | Oprettet:

Kurt Mattesen J
Kurt Mattesen J
Tilmeldt:
30. aug 2007
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 30

små/kompakte sattelithøjttalere {{forumTopicSubject}}

Vi er ved at bygge hus, og vil gerne have nogle små/kompakte sattelithøjttalere hele vejen rundt, da vi ikke vil have de der store kasser hængende på væggen, eller stående på gulvet.
Det er et 7,1 system.
Vi har selv tænkt på sådan noget som Bose, men hvad siger/mener folk herinde.
Vi skal også have en ny sub samtidigt med, da min gamle 15" aktive sub ikke kan følge med mere til den alt for vilde digitale lyd. Den kan simpelthen ikke følge med.
Vi har en Denon reciever med 7 x 90 watt og en samsung blu-ray afspiller samt et samsung 46" led tv, så den del er iorden.
Håber at få lidt hjælp og nogle forslag til vores valg.
På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  små/kompakte sattelithøjttalere
  • #1   25. jul 2010 Det er ikke sådan lige at få Bose højttalere uden at købe et helt sæt. F.eks lifestyle 48. Den eneste måde man kan, er at købe et brugt sæt eller få en forhandler til at bestille dem hjem som reservedele. Men det er sindsygt dyrt, jeg fik en pris på 7000kr pr højttaler i samme model som der følger med lifestyle 48. Så det vil være en meget dyr løsning.

  • #2   25. jul 2010 et bud ville være HKTS60 fra Harman/Kardon, og så med to ekstra højttalere (kan fåes seperat mener jeg) så du er oppe på et 7.1 system.

    http://www.harmankardon.com/EN-GB/Products/Pages/ProductDetails.aspx?PID=HKTS 60&accT=1&tsT=0&ovT=1

    (link fjernet)



  • #3   26. jul 2010 Vi har spekuleret i indbygning, men der tænker vi på at man jo ikke bare kan skifte ud, når man vil have nogle andre højttalere engang. Så den løsning er vi slet ikke til.
    Vi vil jo gerne have en subwoofer som også kan give lyd fra sig, når der skal ses film.
    Vi har fundet det her sæt i hifiklubben, som godt kan komme på tale

    (link fjernet)

    Vi har så også hørt at KEF sattelitsystemer skulle være guf for ørene. Er der nogle der kender noget til KEF, for vi kender overhovedet ikke mærket.


  • #4   26. jul 2010 Det skal lige siges at vores budget ligger fast på cirka 10000 kroner for 6 højttalere, 1 center og subwoofer.

  • #5   26. jul 2010 Også en mulighed?

    Focal Sib2 Pack (5.1)

    http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=99_104&products_id=442

    Nu ved jeg godt at det ikke er størrelsen, men gørelsen på subwooferen. Dermed vil jeg gerne stille et spørgsmål til folk herinde:
    Vores stue, som er med saksespær (15 graders hældning på loftet) er på 30 kvadratmeter forbundet med et køkken/alrum med saksespær på 36 kvadratmeter.
    Hvor langt skal en subwoofer efter jeres mening gå ned i HZ ?
    Personligt vil jeg jo mene jo lavere jo bedre. Men mest realistisk vil nok være lige under de 30 HZ ?
    Kan godt lide at mærke vibrationerne i sofaen når vi ser film smiley
    Vi glæder os til at høre folks mening.


  • #6   26. jul 2010 Hvilken slags højtalere I skal købe, vil jeg ikke gøre mig klog på, MEN hvis basen skal kunne mærkes bør du/I overveje en buttkicker smiley

  • #7   26. jul 2010 Jeg ville osse kigge efter noget lignende det sæt fra harman/kardon som Nick V er inde på. Dette sæt er bestemt ikke dumt og det fylder ikke alverden og kan snildt pumpe de fleste stuer op under en eksplosiv film smiley

    Jeg vil under alle omstændigheder hellere kigge brugt i stedet for Dali´s Concept serie som absolut ikke er pengene værd efter min mening.


  • #8   27. jul 2010 Det er slet ikke nemt at vælge.

    Argon 7000 A/V-højttalersystem
    Scandyna MicroPod SE
    fra hifiklubben, kunne også komme på tale.

    Nu skal det lige siges at jeg indtil nu har haft nogle af de billige Eltax højttalere og en 15" Eltax subwoofer, som jeg egentlig har været tilfreds nok med, men nu skal der noget nyt til, da jeg syntes at de fylder for meget.

    De nye skal som nævnt gerne være små højttalere, som skal hænges på væggen hele vejen rundt.

    Jeg ved ikke om jeg har misforstået et eller andet med HZ. Kan man ikke høre ned til 20 HZ cirka ?
    Og jo lavere HZ, jo mere bas ?
    Kan nemlig se at nogle af de subwoofere der følger med nogle af de her sæt som i foreslår kun går ned på 35-40 HZ.
    Nogen der kan forklare mig lidt om det ?


Kommentér på:
små/kompakte sattelithøjttalere

Annonce