{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.141 visninger | Oprettet:

Ny reciver... men hvad skal jeg vælge? {{forumTopicSubject}}

Der skal ny reciver til, og har et max på 4000kr.

Lige nu har jeg en yamaha rx-v440rds
Jeg ville have en denon avr-1910, men de er i rest ordre til levering i maj!!!!

Men kigger nu på yamaha rx-v565rds eller pioneer VSX-919AH-K

Højtalerene er dali 5005 i front og concept for resten + 12" sub.

Jeg er glad for min yamaha, men den er ved at blver overhalet inden om, af de nye muligheder, HDMI, true HD osv.
Hvad skal jeg vælge??
kom med in-put, jeg er meget i tvivel

johnny


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny reciver... men hvad skal jeg vælge?
  • #1   17. mar 2010 Måske en NAD T747! Den er lidt dyrer, men brugt kan du finde dem i det prisleje du har valgt

  • #2   17. mar 2010 yamaha gør det nu ellers stadig fint med deres nye receivere men ellers synes jeg også sherwood laver rigtig god lyd for pengene

    http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=55&products_id=411


  • Flemming N
    Flemming N Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 37
    #3   17. mar 2010 Jeg har selv kig på Marantz sr5004 og Onkyo 607 modellen, som har rigtig gode specs osv.. står selv i samme situation som dig, og det er lidt af en jungle at finde rundt i!

  • Flemming N
    Flemming N Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 37
    #4   17. mar 2010 NOget helt andet er at de nyeste, f.eks. onkyo og den denon du henviser til og mener også den marantz har det nye Dolby Pro Logic IIz. Hvor den sherwood har Dolby Pro Logic IIx.

    Det kommer jo også an på om det er relevant for dig .. men syntes da det er værd at kigge på. Den onkyo, så ved jeg kan læse, skulle også være supergod.. men det for jo skelligt hvad man hører efter. Marantzen har så vidt jeg kan læse frem til, også en super god lyd, og det kan også være værd at se om de har multieQ, så de kalibere også din sub - hvis du har tilsat sådan en.



  • #5   17. mar 2010 De formater er da selvfølgelig noget man skal kigge på men det er bestemt ikke afgørende for hvor godt den spiller.

    Min processor har disse formater Dolby Pro Logic IIx, Dolby Digital, Dolby Digital EX, DTS, DTS-ES og DTS Neo:6 og den spiller sammen med min forstærker bedre end noget man finder i 4000 kroners klassen f.eks. smiley


  • Flemming N
    Flemming N Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 37
    #6   17. mar 2010 Man skal da helt sikkert tænke på det i forbindelse med HD lyd og bluray.

    Når bluray har et andet lydspor til HD lyd, så ville det jo også være rart at forstærkeren kan trække det jo.

    Desuden også det nye format logic IIz, som nogen måske vil bruge..

    Siger jo heller ikke det er en dårlig forstærker.. men man skal jo bare huske på det, hvis man vil bruge bluray f.eks. i fremtiden osv..


  • #7   17. mar 2010 god LD lyd er bedre end dårlig HD lyd smiley

    man skal ikke stirre sig blind på en masse smarte ord hvis man leder efter god lyd smiley

    Jeg vil sige hvis man kigger på receiver i 4000kr klassen så er bluray ikke noget man skal kigge efter pga. lyden.


  • Flemming N
    Flemming N Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 37
    #8   17. mar 2010 Jeg ved ikke helt om jeg er enig i det du siger, men man må jo gerne være forskellig jo smiley



  • #9   17. mar 2010 Flemming N - det du siger der kan jeg så tilgengæld være 100% enig i smiley

Kommentér på:
Ny reciver... men hvad skal jeg vælge?

Annonce