{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
944 visninger | Oprettet:

Instilling af Surround lyd... {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens.

Jeg har sådan en Denon AVR-1909, hvor jeg godt kunne tænke mig at vide hvodan man bedst indstiller sit surround lyd med det der auto instilling, hvor der sendes lyde ud af højaleren og en mikrofon opfanger det.

Det er jo sådan at man kan køre flere steps/optagelser, men hvor vigtigt er det man finder 5 forskellige positioner, og så lader den derefter beregne den bedste volume og sende lyden ud af hver højtaler... Eller er det godt nok med, at man bar kører en calibrering og så er det det?

Hvad syntes i? flere calibreringer og så lade den bergne det, eller bar nok med en og så lade den beregne der derudfra? smiley

Håber nogle vil svare så jeg kan blive klogere smiley På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Handymand tømre til justering af dørpumpe+dør 1.350 kr.
  • Klip af buske og hæk 2.000 kr.
  • Hjælp til græsslåning 300 kr.
  • Dørhåndtag 650 kr.
  • Billeder og lamper hænges op 1.200 kr.
  • Installere vaskemaskine 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Instilling af Surround lyd...
  • #1   6. feb 2010 Jeg har gjort det, at jeg tog én måling ved sweetspot, og derefter korrigerede jeg selv efterfølgende.
    Tager lidt tid, men jeg synes selv det er nemmere at bestemme lydens højde og retning, hvis selv man deltager lidt i indstillingerne smiley

• #2   6. feb 2010 OKay, og hvis man ikk er sådan helt vildt god indenfor det med indstilling og retning og sådan noget er det vel bedst at lade den gøre det? smiley

• morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #3   6. feb 2010 Hvis du ikke kan høre forskel på hvad der er rigtigt og forkert (efter din helt egen fortolkning og mening), så kan det jo sådan set være fløjtendes ligegyldigt om du overhovedet indstiller den ik ? smiley

Kør et par målinger, og juster resten til du synes den sidder i skabet.. Der er ingen normer og facitlister for den slags. Den skal stå lige præcis som DU synes den står bedst...

Happy tweakin...

• #4   6. feb 2010 OKay... ja det er self rigtigt nok, men kunne godt være der var en måde man fik den bedste lyd på, men jeg det er jo som man selv kan lide det smiley Tak for hjælpen...

Kommentér på:
Instilling af Surround lyd...

Annonce