{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.318 visninger | Oprettet:

Denon 4520 {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har lige et lille spørgsmål. jeg fik desværre overtalt min far til at indkøbe en Denon 4520 ( Desværre i den forstand, at jeg kan ikke få den til at spille optimal )

Han vil gerne have en opsætning der hedder 5.1 i deres tv afdeling. samtidig med han har nogle højtalere i den anden ende af stuen ( Cerwin Vega cls 215 ) som også skulle kunne bruges.

Mit problem ligger i at jeg på ingen måde syndes jeg kan trække noget ordenlig dybte ud af Vega'erne.

jeg har prøvet at lave opsætningen der hedder 5.1 + kører vega'erne over Zone 2 . men syndes det giver en meget hul lyd. det lyder bestemt ikke godt. der kan man justere bas og diskant fra -12 - + 12.
har også prøvet at sætte vega'erne til surround delen. så de spillede som front højtalere. der kan man justere fra -6 til +6 i diskant og bas. der spiller højtalerne faktisk meget rent og der er kommet lidt mere dybte på.

har også prøvet at lave en opsætning der hedder 9.1 +2 kanaler.
ved godt det ikke er en korrekt opsætning. men så kunne de skifte så når den stod på stereo spillede vega'erne og stod den på Cinema spillede surround delen. det leverede også rigtig ren lyd med stadig ikke dybte nok.

har forstærkeren godt nok ikke kræfter nok til at trække vega'erne. eller kan man sætte det op på en anden måde? kan man brokoble udgangene så der kan trækkes noget mere effekt ud ?

Jeg har selv nogle Cerwin Vega Cls 15 som jeg trækker med en Denon Avr 2807. og der er sku ikke mangel på dybte / bas . så derfor undre det mig at 4520'eren ikke også flår pappet ud af min fars vega'er.

håber der er en der har et råd, til hvordan jeg bedst muligt sætter hans forstærker op.


Kommentarer på:  Denon 4520
  • #1   16. jan 2019 Den denon er vist kun lavet til at kunne have 1 sæt fronthøjtalere i stereo, ser det ud til.
    Så enten skal der en receiver til, som er lavet til at have a og b højtalerudgang.
    Ellers en omskifterboks, beregnet til at kunne sætte flere sæt højtalere til en udgang.


  • Lars E
    Lars E Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 258
    #2   16. jan 2019 Er de sat op som på side 96 i manualen (den engelske)

  • #3   16. jan 2019 Ja den er pt sat op til 9.1 og de to kanaler ved siden af. Det er så de 2 kanaler der pt trækker Vega'erne smiley ved godt de 9.1 ikke optimal eftersom de kun har 5.1 smiley

Kommentér på:
Denon 4520

Annonce