{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.134 visninger | Oprettet:

Rune A
Rune A
Tilmeldt:
6. jul 2008
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 22

lyd fra tv til souround anlæg? {{forumTopicSubject}}

hvordan gør man det? når jeg sætter souround forstærkeren på tv kommer der ikk noget lyd, hverken når jeg køre over playstationen eller over min digitale modtager.. hva skal jeg så gøre her?

på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lyd fra tv til souround anlæg?
  • Rune A
    Rune A Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 22
    #1   8. jan 2010 jeg snakkede med Sony og de siger man skal have fat i et optisk kabel, but what the f... is that, og hvor kan man købe sådan et i god kvali billigt? Harald nyborg? smiley

  • #2   8. jan 2010 Det er rigtigt, du skal have et optisk kabel, jeg købte mit i expert for omkring 400 kr. mener jeg.

    MEN, dit tv skal have en optisk indgang ellers kan du ikke, så skal du have fat i nogle andre kabler, mener analog kabler kan bruges. kan ikke helt huske det smiley


  • #3   8. jan 2010 og optisk indgang er en lille firkant, hvor der er en klap man skal trykke ind. hvis det kan hjælpe smiley

  • Rune A
    Rune A Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 22
    #4   8. jan 2010 Det har optisk indgang kan jeg se.. men ham Sony manden sagde man skulle kople det fra forstærkeren direkte ned i playstationen, det kunne man godt og ellers ville det nok ikk virke..

    men 400 kr syntes jeg lyder lidt dyrt for sådan et kabel smiley det er jo heller ikk fordi det skal være specielt langt 1 m er nok.


  • #5   8. jan 2010 mit er 1.4 meter. og du kan nok få et billigere andre steder smiley

    Jamen jeg har sat mit i forstærkeren også til tvet, og ps3 - dvd- blu-ray osv. alt lyd kommer igennem forstærkeren, men hvis du sætter det i ps3 så kan du jo ikke bruge det til dvd osv. (tror jeg).

    Håber det kan hjælpe


  • Rune A
    Rune A Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 22
    #6   8. jan 2010 men har du 3 kabler så, er der så mange udgange?
    min forstærker er også min dvd afspiller smiley


  • #7   8. jan 2010 nej, har et kabel fra tv til forstærker. også lige meget hvad jeg bruger dvd eller ps3 så kommer lyden ud af forstærkeren. man skruer bare ned for tvét, sætter forstærkeren på optisk og skruer op også funger det smiley

  • #8   8. jan 2010 sådan som jeg læser det, er det da en optisk udgang, i tv'et du skal have. - og ikke en ingang? det er vel lyden FRA tv'et TIL forstærkeren?

    men altså jeg bruger også optisk, FRA tv TIL forstærker. - det fungere super;) - mit kabel koster ca. 130 kr. for 1.5 m.

    så skal du bare ændre lidt i den opsætning på tv'et. og så kører det smiley


  • #9   8. jan 2010 søren a: ja mig som har skrevet forkert smiley

  • mikkel s
    mikkel s Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 3
    #10   8. jan 2010 hey rune som de andre siger er et optisk toslink kabel vejen frem, hvis altså dit tv har et optisk udgang og din forstærker en indgang til det,, jeg har selv dette kabel:
    http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=109255
    hvilket er billigt og tror næppe der er forskel på at købe et langt dyre et


  • Rune A
    Rune A Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 22
    #11   8. jan 2010 ja lige præcis han er bare ordkløver smiley potato potato hehe

    men tak for hjælpen smiley


  • Rune A
    Rune A Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 22
    #12   8. jan 2010 men har været inde på coolshop's hjemmeside og finde sådan et optisk kabel.
    der står godt nok det er til pc, men det er jo bare fordi de ikk handler med tv, anlæg osv? det er vel det samme?

    (link fjernet)


Kommentér på:
lyd fra tv til souround anlæg?

Annonce