{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.142 visninger | Oprettet:

Blu ray / Lyd.??? {{forumTopicSubject}}

Fik min LG BD370 Blu ray afspiller igår.

(link fjernet)

Købte så også nogle kabler til den.

Argon HDMI 399kr.
Argon Coax kabel 199kr.

Må sige at billedet bare spiller 100%

Men lyden syntes jeg halter, så skal lige bruge ligt hjælp til hvordan det skal indstilles og hvad jeg skal stille forstærkeren på.

Nu er det jo desværre kun en 743v2 jeg har, så igen HD lydformater i den.

Inde på blu ray afspilleren er der tre valg muligheder

48khz, 98khz og 192khz - Den stod som standart på 48khz er det korrekt eller skal jeg sætte den op på 192khz?

Skal forstærkeren stå på prologic 2 eller movie??

Når jeg ser film på min alm dvd, er lyden høj når vol står på -15DB men på den nye afspiller skal jeg skrue helt op på -8db og sub´en skal også skrues høj op før der sker noget.

Håber i forstår mit spørgsmål og i kan hjælpe mig.

(Ny forstærker står øverst på listen, derefter nye højttalere)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blu ray / Lyd.???
  • #1   26. aug 2009 Hvordan er den tilsluttet receiver? Kender ikke til NAD.

    Som jeg lige kan læse mig til, ude i det store internet, er at den kun kan overføre HD lydformater via HDMI. Den skulle iøvrigt selv kunne dekode de formater. Så - Tilslut den til din receiver via HDMI.

    Har du mulighed for at vælge imellem PCM og Bitstream?
    PCM = Afspilleren dekoder selv lydformaterne.
    Bistream = Afspilleren sender lyden ikke-behandlet til receiveren, som så skal dekode signalet.


  • #2   26. aug 2009 Den er tilsluttet via Coax kabel.

    Ja tror godt jeg kan vælge imellem dem på afspilleren, mener den står på PCM nu.

    Min forstærker har ikke HDMI da den er for gammel.

    Men jeg har planer om at anskaffe mig en ny forstærker.


  • #3   26. aug 2009 Hvis din forstærker ikke har hdmi kan du ikke afspille Hd lyd med mindre der er pre-out på din afspiller og pre-in på din reciever som denons bla. kan.

  • #4   26. aug 2009 Kasper M - Det viste jeg godt, det er derfor jeg skal have mig en ny forstærker.

    Mit spørgsmål er hvordan jeg får den bedste lyd med den nuværende forstærker.


  • #5   26. aug 2009 Den burde vel selv køre over på Dolby Digital eller DTS, når du afspiller en film.

    Angående 48khz, 98khz og 192khz - så kommer det nok også an på, hvad din Reciever kan modtage. Men prøv og se, om du kan høre forskel i de forskellige.


  • #6   26. aug 2009 Casper T - Det gør den ikke desvære. ??

    Jeg kan ikke hører nogen forskel syntes jeg. men den står på 192khz nu.

    Sidder og ser ice age 3 lige nu.


  • #7   26. aug 2009 Jeg formoder selvfølgelig at det er en original film, du sidder og ser.

    Kender ikke så meget til NAD - men ved at min kammerats selv hopper over på Dolby eller DTS, så snart lydsporet er valgt.
    Det eneste der er sat op, er forstærkerens input (til dvd'en)

    Har du været inde i opsætningen på din BLU-Ray og kigge, hvad der er af muligheder?


  • #8   26. aug 2009 Tror jeg sover, Der er ice age 1 jeg ser, original blu ray film ja.

    Der er ingen ide i kopi film, Ringe lyd, billede... så er der ingen ide i at bruge penge på udstyr hvis man køber kopi film ...

    Men der er ikke rigtig nogen muligheder inde på selve maskinen ud over det med khz og pcm - bitstream


  • #9   26. aug 2009 Er skam helt enig - men mange forstår ikke, at det kan betale sig at købe filmen i stedet for at hente et dårligt rip.

    - Inde i din reciever, kan du derpå indstille noget omkring lydinput?
    Evt. kigge i manualen efter Dolby Digital eller lign.

    Sker det samme, hvis du smider en DVD på afspilleren? Hopper den ikke selv over på Dolby / DTS?


  • #10   26. aug 2009 Så fik jeg det ordnet. Skal bare lære at læse hehe.

    Audio:
    HDMI - DTS Re-Encode,
    SPDIF- DTS Re-Encode
    Sampling Freq. - 192khz
    DRC - ON

    Display:
    TV aspect - 16:9 WIDE (er det bedere at stille den til 16:9 original??)
    Resolution - 1080P
    1080P display mode - 50Hz
    HDMI Color setting - YCbCr

    Så tror det spiller max nu.


  • #11   26. aug 2009 Kan du høre forskel så?

    Og stiller den så over til den nævnte lydkilde, når den vælges?


  • #12   26. aug 2009 Jep kan nemt hører forskel, Lyden er højere og bassen er som den skal være.

    Jepp den stiller sig på DTS med det samme.

    Har "kun" 3 film indtil videre.

    TMNT
    Ice age 1
    Spiderman 3

    Hvilken film er bare et must ege??

    Altså en der har geniale billeder og knaldhamrende god lyd?


  • #13   26. aug 2009 Morten A - Så lyder det til, at du har ramt de rigtige knapper smiley


    Hvad angår lyd, så vil nogle krigsfilm være absolut nødvendige at teste anlæg med.

    Saving Private Ryan eller Master And Commander er begge gode eksempler på lydsporene, der arbejder - og ikke mindst tester dit system.


    Gladiator, Star Wars, The Reaping, Transformers, I am legend & Hancock er også udemærkede film at sætte på.


  • #14   26. aug 2009 Så må jeg næsten have fat i master and commander, for den syntes jeg også er rigtig fed.

    Kender ikke the reaping, men de andre film har jeg på dvd. og vil ikke have dobbelt.

    Hva med 300 er det ikke en god film også at teste med?


  • #15   26. aug 2009 Den er også af den bedre skuffe.
    Mindes dog ikke det helt store virvar af lydeffekter i denne film - men kan være jeg husker forkert.


  • #16   26. aug 2009 Er HELT enig i de forslåede film, bortset fra StarWars, hvor det vist kun er den der tegnefilm, der er kommet på bluray?

    Du skal helt klart anskaffe dig "Dark Knight" og "3:10 to Yuma". Fanstastiske bluray film på billede, såvel som lyd siden.

    Du skulle også prøve at anskaffe dig nogle musik bluray. Én jeg godt kan anbefale, selvom jeg ikke er stor fan er Justin Timberlakes "Future Sex/Love Show - live from madison square garden". Det nok den bedst producerede live skive jeg har haft til dato. Der kan man tale om at udnytte sit sytem fuldt ud. :o)


Kommentér på:
Blu ray / Lyd.???

Annonce