{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.946 visninger | Oprettet:

Valg af ny surround-receiver {{forumTopicSubject}}

Denon 1610
(link fjernet)

NAD 373
(link fjernet)

CAMBRIDGE 340R (Er i tvivl om den har HD lyd)
(link fjernet)

Yamaha RX-V465
(link fjernet)

PIONEER VSX-819H
(link fjernet)

Hvilken ville i vælge og hvorfor.

Er der nogen jeg kan udelukke mhs til mangler eller ikke understøttelse af hd lyd.

Regner med at bestille en LG bd370 blu ray afspiller.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af ny surround-receiver
  • #1   16. aug 2009 Min Sony Str-de245 den er meget billigere.. hehe

  • #2   16. aug 2009 Sony er udelukket.

  • #3   16. aug 2009 Skrot det HIFI klubben og køb Onkyo.

    http://www.dustinhome.dk/pd_5010303587.aspx

    :o)


  • #4   16. aug 2009 Thomas det var lige sådan nogle indput jeg ville have.

    Som du kan se har jeg også set på andre end fra hifiklubben.

    Den onkyo ser ikke helt tosset ud.


  • #5   16. aug 2009 jeg holder med thomas J, den Onkyo ser nu ud til at være mit første valg hvis jeg var dig.


  • #6   16. aug 2009 altså den har alle de nødvendige ind og ud gange som man skal bruge,
    den har også alle de nyste lydformater som det kræver for at se blue ray optimalt.
    måske kan den komme til at mangle lidt krafter, hvis du skifter til større højtaler på et tidspunkt, men så kan du altid anskaffe dig en brugt effektforstærker, til den opgave...


  • #7   16. aug 2009 Der er masser af kraft i sådan en onkyo, og flere end nogen af dem fra HifiKlubben som morten har linket til.

    Den har som sagt alt det du skal bruge, og mere til. Masser af HDMI indgange.

    Hvis dit budget tillader det, kan du også vælge en Harmon Kardon AVR 355. Den koster ca. 6.000. Tilgengæld for du mere kraft end onkyo kan levere.

    Jeg er egentlig stod modstander af mage af HifiKlubbens produkter. De er enormt overprissat i forhold til hvad du får for pengene. Specielt NAD... B&W mm. Puha!

    En kommentar til dit valg af Bluray. Køb en Panasonic istedet. De laver enormt gode blurayafspillere, og køber du den i tyskland, er der altså en del at spare. :o)


  • #8   16. aug 2009 Jeg syntes helt klar du skal kigge på en Denon Reciever med dertilhørende Bluray drev! Onkyo laver også fede forstærkere Hvor imod Harmon Kardon i mine øjne er et ligegyldigt Fona produkt.


    Jeg vil tro du får mest for pengene i en Denon.


  • #9   16. aug 2009 Harman Kardon levere så meget mere kvalitet i form af reel kraft og lyddybde end Denon nogen sinde kommer til. Så den udtalelse forstår jeg slet ikke. Denon, NAD, Yamaha osv osv er HiFiKlubbens eneret produkter. De er så uhyggelig overprissat i forhold til hvad du får ud af dem.

    Iøvrigt finder du ikke en AVR 355 i nogen Fona butik. Måske deres sorroundsystemer, og mindre receivere.


  • #10   17. aug 2009 Hurtig sammenligning i prisklassen på din AVR 355 vejl. pris 8499,- http://cinemagic.dk/shop/harman-kardon-avr-3791p.html

    på 7 x 65watt i 4 ohm.


    DENON AVR-2809 surround receiver vejl. pris. 7199,-
    (link fjernet)

    på Ægte 7 x 115 watt målt i 8 ohm.

    Ikke bare er Denon et kraftværk i forhold til harman kardon du kommer også samtidig helt frem i skoene rent teknologisk med HDMI 1.3a og AL24 processor og rummicrofon.


  • #11   17. aug 2009 Rolig nu, max 4000kr.

    Det ser ellers godt ud, men har ikke 7-8000kr til rådighed.


  • #13   17. aug 2009 Okay, så tager vi den lige helt forfra. :o)

    Bare fordi en receiver er opgivet til en udgangseffekt er det næppe det reelle du får. Det kan bl.a. have ngoet med strømforsyningen i receiveren at gøre. Har den ikke watt nok, er det fuldkommen ligegyldigt hvad specsne siger.

    Vi skal ikke kigge på vejledende priser. Det bliver den alligevel aldrig solgt til. Så den koster 6.000 kr.
    Harman Kardon har også 1.3a hdmi, (hvad det så er vigtigt for, der er alligevel ingen medier der understøtter deepcolor) det kan selvfølgelig have lidt at sige i forhold til de nye HD lydformater.
    Hvor Denon fejler STORARTET som surround receiver, er at den ingen opskalering har. AVR 355 har opskalering til 1080P.

    Daniel. Storartet receiver til prisen. smiley


  • #14   17. aug 2009 Jeg citerer fra Denon AVR 2809:

    HDMI 1.3a over hele linjen
    AVR-2809 er udstyret med hele fire HDMI-indgange, HDMI-repeater og konvertering fra analog til HDMI. Dermed er receiveren helt klar til at håndtere fuld HD-opløsning, udvidet farverum og udvidet farvedybde fra de nye HD-diskformater. Til forskel fra mange konkurrenter klarer AVR-2809 konvertering af alle analoge videosignaler via sin indbyggede Faroudja videoprocessor med opskalering til 1080p HD-opløsning.


    Denon er Bla. Kendt for store kondensatorer samt PSU som virkelig kan give bassen et los i røven når den skal i Bla. Film.


    Japansk når det er bedst smiley


  • #15   17. aug 2009 Cool daniel.

    Marantz og Onkyo er ret gode bud.


Kommentér på:
Valg af ny surround-receiver

Annonce