{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.240 visninger | Oprettet:

Hvor meget har kabler at sige? {{forumTopicSubject}}

Hvor meget har kabler at sige for lydkvaliteten?

Jeg har 4 eltax gulvhøjtalere, det er 2x2 fronthøjtalere fra et Eltax hollywoodsæt, og så en eltax center.

Det spiller oftest fra computeren, sammen med tv'et, men jeg synes der er en lille smule støj/hvæs på, også når jeg hører radio som kommer fra et kabeludtag i væggen.

Det er et ganske almindeligt jack til phono kabel, en af de gamle sorte uden nogen skærm der ligger under gulvtæppet fra computeren til recieveren, og der er 5 meter af det.
Udover det, så har jeg fra min sony reciever noget fancy 220v uskærmet ledning, i hvid husholdningsmodel ud til mine højtalere, da det lige var ved hånden.

Har det virkeligt så meget at sige?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget har kabler at sige?
  • #1   2. feb 2009 lange tynde kabler er som regl ikke en god ting fordi du kommer ud i spændingsfald det vil typisk resultere i ikke korekt basgengivelse fordi det er den effekttunge del a dit signal i kablet (:
    der ud over så har leder matrialet noget og sige både med hensyn til spændingsfaldet men osse pga irer/rust som giver dårlig signal overførsel kobber er en god leder men alene irer den typisk relativt hurtigt hvor imod sølv som mig bekndt er den bedste leder så længe vi snakker spændingsfald og det irer heller ikke så derfor bruges det oftest i nogle tilfælde i kombi. med ofc (oxygen fri kobber) som belægning
    tykke kort kabler i forsølvet ofc = minimum spændingsfald
    tynde lange kabler kobber = væsenlig større spændingsfald..

    til andre ret mig vis i mener der er noget forkert men mener helt bestemt det er sådan det hænger sammen (:


  • #3   3. feb 2009 Javel ja. Jeg nøjes med hvad jeg har indtil der står bedre udstyr på matriklen så

Kommentér på:
Hvor meget har kabler at sige?

Annonce