{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.096 visninger | Oprettet:

PS3 - beste BD afspiller på markedet! {{forumTopicSubject}}

Hey,

Well syntes altid at så snart en person nævner at Sony PS3 skulle være markedets bedste blu-ray afspiller, så bliver det høvlet til jorden af folk der mener blu-ray afspillere dedikeret til formålet er laaangt bedre - tja læs den her test fra blu-ray.com

http://www.blu-ray.com/news/?id=2138
http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=74197

Prøver at se om jeg kan tage tid på hvornår den første tropper op og skriver noget i stil med:
"Den test kan ikke bruges til noget fordi..."



Kasper smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PS3 - beste BD afspiller på markedet!
  • #1   10. dec 2008 Testen samlet på et billed smiley
    http://spreadsheets.google.com/pub?key=piYqxCKNZlI2LlUR4Ik6hDg

    Kunne være sjovt hvis de også have sat priser på


  • #2   10. dec 2008 jeg må næsten læse den forkert for ps3 kan da umuligt performe over 4 gange så godt som de andre ?

  • #3   10. dec 2008 Inden for de her kategorier ihvert fald:

    <i>BD-J Small Object Performance: Measures smoothness and speed of small Java graphic objects – the higher the number the better.

    BD-J Large Object Performance: Measures smoothness and speed of larger Java graphic objects - the higher the number the better.

    BD-J Scaling Performance This test measures the player's ability to scale Java graphics for BD menus and games. The higher the number the better.

    BD-J Opacity Performance This measurement calculates the player's ability to render graphics that are opaque. The higher the number the better.</i>


  • #4   10. dec 2008 det lyder så en smule underligt synes jeg.

  • #5   10. dec 2008 nogen special grund eller bare fordi det er en PS3?

  • #6   10. dec 2008 hvis en BD læser skulle performe 4 gange så godt som alt andet på markedet ville alle producenter nok sørge for at lave afspillere som den smiley

  • #8   10. dec 2008 ja jeg er også noget skeptisk... havde den været lige så god som de andre eller bare marginalt bedre havde jeg købt den men det der ser lidt underligt ud.

  • #9   10. dec 2008 Endnu en PS3 fan.. lol som så fik godkendt det om en nyhed på www.blu-ray.com? tja..

    Reelt så har selve blu-ray formatet ikke ændret sig, og de smår ting der har ændret sig har man jo kunne opdatere via nettet på PS3 konsollen, og når tænker over det så tror jeg det kræver en sjat mere at kører PS3 spil end blu-ray film, så på forhånd har PS3eren jo langt mere power end en almindelig blu-ray afspiller, i mine ører lyder det ikke underligt hvis den kan udnytte de krafter den også bruger til at køre spil med?


  • #11   10. dec 2008 jeg vil gå så langt at sige, at langt de fleste nyere maskiner kan opdateres via nettet.

    Nu har jeg set en PS3´er i funktion som blue-ray afspiller, og jeg var ikke specielt imponeret over den, hvis man f.eks. sammenligner den med Panasonic´s maskiner.

    Det skulle være meget mærkeligt, at en maskine der kan så meget, til den forholdsvis lave pris, har et bedre blue-ray drev end en dekideret afspiller som er forbeholdt formatet blue-ray.


  • #12   10. dec 2008 Ja men som Kasper A skriver så har en PS3 nok også lidt flere kræfter at gøre med, det må jo også have noget at sige.

    Jeg har set mange bluerays på familiens PS3 som er koblet på vores 52" samsung F9 series og jeg er sku meget godt imponeret, både over billedkvaliteten og samtidig over hvor hurtig den er til at starte filmene og overall performance.

    Desuden fungere PS3ern jo også rigtig godt som medie/underholdnings center, og det har jeg sku ikke set nogen dedikeret blueray (til samme pris) klare endnu!

    Det eneste jeg savner er ren digital bitstream out så recieveren alene kan tage sig af HD lyd formatet


  • #13   10. dec 2008 Det er jo klart PS3 vinder på alle de her punkter. Den processor der sidder i PS3 er _meget_ hurtigere end nogle af de andre maskiner. Også meget mere end 4 gange.

    Hvad denne test _ikke_ viser er alle de bløde ting.
    Billedkvalitet, lydkvalitet, støj, strømforbrug, ergonomi (remote er tilbehør) og så videre.

    På disse punkter kan PS3 sjældent følge med en stand alone afspiller, men for os utroligt mange der ikke gider vente flere minutter på at en film er klar til afspilning, er den stadig klar favorit.

    Jeg har selv kun PS3 til blu-ray, og har lige nu _ingen_ ambitioner om at udvide.
    Skulle det endelig ske ville det nok blive en pioneer LX71. Dens billedkvalitet er det bedste jeg endnu har set. Også bedre end PS3.


  • #14   10. dec 2008 det skal måske siges at der nok er en grund til at sony ALTID hele perioden med ps3 har tabt penge på at sælge konsollerne... det må jo betyde at de er mere værd end de koster smiley

  • #15   11. dec 2008 #Daniel (RA)

    Ville ikke kalde mig selv en fanboy, lånte selv en xbox 360 konsol inden jeg besluttede mig for en PS3, og kan let se fordele ved xboxen som PS3eren mangler.

    Men sjovt nok ignorer du helt mit andet argument, PS3erens cell processor..


Kommentér på:
PS3 - beste BD afspiller på markedet!

Annonce