skal til at bygge hjemme bio. {{forumTopicSubject}}
hej som det lyder så skal jeg til at bygge mig en bio men skal samtidig fungere som tv stue i et stort værelse.
Så hvis der sider en rigtig expert der ude som ved hvad han snakke om og kan rådgive mig medhensyn til hvad jeg skal bruge for at få et godt resultat så sig til for er lidt på bar bund med hvad der er godt at købe..
skal bruge et komplet sæt helt fra bunden af.
skal bruge en projekter der kan vise ca 100" og helst vise tv så man kan se fse fodbold osv..
ellers finder vi bare ud af en kombi med en lille fladskærm..
ved ikke om 75.000kr er nok men hvis ikke så må jeg bare arbjede lidt mere..
evt er hifi butikken i Odense et godt sted at handle ?
jun 2008
Følger: 27 Følgere: 28 AV-enheder: 1 Emner: 22 Svar: 1.360
Jeg tro dog du skal dele spørgsmålet op i to, da det ellers bliver en for stor opgave at svare på det hele på en gang.
Hvordan har du tænkt dig at prioritere ? ca 25 til projektor og lærred og omkring 50 til surround ?
Mht projektor vil jeg anbefale en DLP projekto, HVIS du ikke er blandt de få, der kan se den såkaldte "regnbueeffekt" ellers skal du vælge en JVC D-ILA eller en LCD projektor.
Så er der lærred, skal det være fastramme, eller "træk og slip" : )
Køber du en god1080p projektor, bør du investrere omkring 4-6000,- på et lærred, så kvaliteten matcher projektoren.
Mht til lyden, skal du udelukkende bruge det til film, eller vil du også spille musik ? (går jeg udfra du vil) hvordan vil % fordele sig 50% musik / 50% film. Og hvis det skal bruges til musik, hvilken musik hører du.
Allerførst vil jeg anbefale dig, at se både en DLP, LCD og en D-ILA i funktion, så du får et indtryk af de 3 forskellige teknologier. Er du ikke overfølsom over for den nævnte regnbueeffekt, det er de færreste, vil jeg som nævnt anbefale dig en DLP projektor, og et billigere tv, til alm brug.
Hvor stort er lokalet, længde/bredde ?
sep 2005
Følger: 28 Følgere: 26 AV-enheder: 3 Emner: 27 Svar: 942
Vassagohifi i Odense er en kanon butik og Rene vil helt sikkert hjælpe dig der (Rene er ejeren)
ellers findes der mange butikker, spørgsmålet er også om du vil købe brugt? der kan man spare meget, har lige købt nyt forstærker (effekt+Pre) til 1/4 af ny prisen fordi det er "brugt"
aug 2005
Følger: 4 Følgere: 3 AV-enheder: 2 Emner: 2 Svar: 222
Der er flere kompetene mennesker, men en forhandler der ved hvad han snakker om er Otto fra "(link fjernet) Han kan helt sikkert strikke dig en pakke sammen der sparker røv til de penge...
Hvis du derimod gerne selv vil lege og tjekke lidt ud, så kunne du nøjes med at få en fag mand til at kalibrer et sæt du sel har sat sammen...
Et komplet SVS sub kunne bestemt værre interssant:
Højtalere:
http://www.lsound.no/index.php?side=info&group=417&subgroup=0&id=450245
Sub:
http://www.lsound.no/index.php?side=info&group=240&subgroup=799&id=331403
...
aug 2005
Udover hvad jeg har skrevet ville jeg oprette samme emne inde på Hifi4all.dk, der er mange der har anlæg i samme prisklasse som sikkert gerne ville give sit besyv med...
sep 2005
Følger: 28 Følgere: 26 AV-enheder: 3 Emner: 27 Svar: 942
og Otto er god til billede,
aug 2005
Jeg har kun hørt deres billige serie, og de gør det absolut hæderligt til prisen...
Nu ved jeg godt at anmeldelser udelukkende skal ses som et praj, men de giver i det mindste en ide om det er noget man måske skulle undersøge...
(link fjernet)
Hvis man ikke er sikker på at SVS er noget for en, så er der 45dages money back garanti på SVS det (lsound har udover det et fantastisk service niveau..)
skal til at bygge hjemme bio.