{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bi amp
  • #2   29. sep 2008 main in på forstærkeren eller hvad ?

  • #4   29. sep 2008 hmm jeg ved faktisk ikke helt præcist hvad main in er så kan jeg lokke dig til at se om der er main in på denne receiver ?

    http://www.onkyousa.com/model.cfm?m=TX-SR876&class=Receiver&p=f


  • #6   29. sep 2008 hmm nedtur!

    har du et forslag til en receiver/forstærker kombination så jeg kan biampe 5 højtalere ?

    det skal gerne være med de nye hd lydformater smiley


  • #8   29. sep 2008 Hvorfor ikke bare få gang i en surroundeffektblok ?

  • #9   29. sep 2008 når du nu siger effektblok mener du så forstærker som jeg skriver jeg vil have ? smiley

    jeg vil jo gerne have en forforstærker og 2 forstærkere men konen vil gerne have mindre og færre enheder så en mulighed var at købe en receiver og en forstærker så man på den måde stadig kunne biampe hele vejen rundt smiley


  • #10   29. sep 2008 En reciever som forforstærker og derefter en effektblok (det er uden display eller noget - bare ren effekt til at tage sig af halvdelen af enhederne.

  • #11   29. sep 2008 skriver du ikke det samme som jeg ? smiley

  • #12   29. sep 2008 Skulle bare være sikker på, vi snakkede om det samme (:

    Men jo, du kan sagtens få en effektblok der klarer 5 højttalere.


  • #13   29. sep 2008 Du skal bare bruge Pre-out til en effekt blok og det har den forstærker du linker til smiley

  • #14   29. sep 2008 chris - nicolaj mener også der skal være main in på receiveren og det har den jeg linker til ikke ?

  • #16   29. sep 2008 Enhver effektforstærker skal have et sæt phonekabler (eller XLR) ind fra Recieverens PRE OUT.

    Jeg er går ud fra, han vil finde en effektblok og sætte den til sin reciever.

    Nicolaj Hvid L:
    Jeg bruger da fint mine højttalerterminaler på min reciever, selvom min fronts preout også er sat til min effektblok?


  • #18   29. sep 2008 Det er altså ikk ligesom på NAD på alle forstærkere,, Der behøves ikk altid og være main-in og pinde i mellem..

  • #19   30. sep 2008 casper og nicolaj - tak for begges erfaringer ihvertfald smiley

    chris - nej jeg har godt nok læst at NAD gør det digitalt smiley


  • #20   30. sep 2008 skal du have effekt blok på kræver det pre-out. og derved bruger du ikke udgangene til højalere på din reciever som i øjeblikket er blevet til en "for-forstærker" men skal du have noget ud af det skal du jo finde en 5-6kanals effektblok så du har nok kanaler til alle dine højtalere.

    det sjoveste var da og købe en surround processor
    i princippet det samme som en for-forstærker dog har den op til 7 pre-outs. sådan du kan koble en effekt fortstærker på hver eneste kanal så bliver det et led setup men også dyrt.

    men dit spørgsmål var
    BI-amp ved du overhovedet hva det er?
    link til forklaring : (link fjernet)

    hvis du skulle bi-ampe alle dine højtalere i en surround setup skulle du jo have 5 effektblokke.
    biamp kræver jo : dobbelt terminaler på højtaler (top & bund er delt op i højtaler, sådan hvis du har en 2kanals effektblok, trækker dene ene kanal bunden (bassen) og den anden kanal toppen (dicant /mellemtone)

    men du kan godt se der går 2kanaler til pr højtaler. og du har ikke 5 eller 7 Preouts. dvs du kan ikke Bi-ampe alle dine enehder. du kan
    BI-WIRE. men kommer helt an på hva anlæg du har, det skal være mindst en middelklasse anlæg, for at du overhovedet kan høre en smule forskel, hvis du overhovedet kan, + at alligevel er du oppe i middelklasse eller før at højtalere / sattelitter har dobbelt terminaler. (jeg ved godt nogle billigehøjtalere også har dobbelt. men flertallet har ikke.)


    nu ved jeg ikke om du forstærker er 5 eller 7 kanals. hvis det fordi du gerne vil have lidt mere knald på Fronthøjtalere, så var en billig løsning og finde en 7kanals hvis du normalt kører 5,1.

    fordi nogle 7,1 bla min, pioneer under profil.

    den kan kører bi-amp på fronterne.
    normalt bruger du i 7,1
    2xfront
    2xside surround
    2xbag surround
    1x center
    1x sub
    men hvis man så kun kører 5,1 dvs uden (2xside surround)
    så kan min forstærker indrage de to kanaler fra sidesurround til laver sådan jeg har 2stk kanaler til hver fronthøjtalere og derved kan kører bi-amp på de foreste .

    mvh Rasmus


  • #21   30. sep 2008 lige pt. har jeg posselt albatross gulvhøjtalere til 46k fra ny og de har 2 indgange (1 til mellemtone og 1 til diskant). Derudover regner jeg med at købe 3 andre højtalere i samme klasse og så en receiver med 5 udgange til højtalerne og en forstærker med 5 udgange sådan at jeg kan bi-ampe ? alle 5 højtalere.

    MEN mit spørgsmål var så om de 5 udgange på receiveren kunne bruges HVIS man bruger preout over til forstærkeren ?


  • #22   1. okt 2008 hvis du skal biamp 5 højtalere dvs du skal jo have 5 stereo effekt blokke ? og en surround processor men så får du fandme også smæk for skillingen


  • #23   1. okt 2008 rasmus - hmm om man har 2 forstærkere med 5 kanaler eller 5 forstærkere med 2 kanaler kan vel være ligemeget ?

Kommentér på:
bi amp

Annonce