Armadillo {{forumTopicSubject}}
En dansk film / dokumentar omkring Irak krigen set fra danske øjne.
http://www.imdb.com/title/tt1640680/
Er det en lydoplevelse i verdensklasse? Nej det er det bestemt ikke. Lydene fejler dog intet og man får en helt fin fornemmelse af hvordan de har haft det dernede.
Ser man den for at få en filmoplevelse uden lige, så vil man formentlig blive skuffet. Ser man den derimod for at få lidt indsigt på tilstanden dernede, så gør den det fornuftigt.
Det er ikke en dansk udgivelse Band of Brothers, men derimod en en blanding mellem en kameramand og headcams, der er med til at give et indblik på hverdagen dernede.
Vil dog undlade at give den en vurdering, da jeg ikke umiddelbart har noget at sammenligne den med.
Har bagefter også fået anbefalet at se: Restrepo
Som skulle være noget i samme stil, blot med amerikanske soldater.
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 24 AV-enheder: 3 Emner: 123 Svar: 1.042
Om den er dårlig eller god afhænger af interessen for det danske militær og vores danske tropper, fra min side siger den alt om hvordan livet er i militæret og nede i afghaniland..
Har diskuteret filmen med 9 andre gamle soldaterkammerater og de er enige i mit udsagn..
Kort sagt: Filmen er ikke lavet for lyden, filmen, men for indsigten i vores helte, i krigszonen.
mar 2009
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 302
Jeg holder med Stig J.. Filmen gør lige som den lover. Den giver et rigtig godt indblik i, hvordan det er at være soldat i Afganistan.. Den viser også hvad der sker når man kommer hjem...
En rigtig fed Dokumetar film. Den er er federe end Restrepo, min mening..
Armadillo