hvad kan jeg gøre for at få mere bas? {{forumTopicSubject}}
ja har lige købt et anlæg til fester o.lign. det skulle bare kunne spille højt og med god bas så jeg faldt for det her..
og så gad jeg ikke bruge for mange penge på det da jeg ikke er den helt store hifi-freak.
http://www.discoworld.dk/shop/product_info.php?products_id=18693&language=da
men jeg kan skrue forstærkeren så højt op den kan og det samme med computeren og man kan sagtens være i rummet og der er ikke vildt meget bas på..? man kan nemlig ikke regulere bassen på forstærkeren..
men da det skulle være billig har jeg ikke købt en mixer som nok ville være det optimale til det sæt
men vil der komme meget mere bas og spille meget højere hvis jeg købte en mixer? eller gør det bare kvaliteten bedre?
håber i kan hjælpe mig lidt / give mig nogle gode råd til hvad jeg kan gøre.. og det skal helst ikke koste for mange penge..
nov 2005
Følger: 11 Følgere: 11 AV-enheder: 6 Emner: 315 Svar: 1.929
nov 2005
Følger: 7 Følgere: 6 AV-enheder: 2 Emner: 44 Svar: 341
køb dig en equalizer som morten også siger. Behringer har lavet en billig og god equalizer, med subwoofer udgang også. Den kan købes i aage.dk
apr 2008
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 34
apr 2008
er det sådan en i mener og er den her god nok?
http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=14093
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 4 AV-enheder: 8 Emner: 88 Svar: 847
apr 2008
Følger: 1 Svar: 9
Mht manglen på bas: De fleste lydprogrammer på en pc, ihvertfald samtlige dem jeg kender til, har en indbygget equalizer (i softwareudgave forstås), som gør at du kan justere lyden efter egen smag. Se at få fyret op under den, og indstil så lyden efter din smag.
Hov, lige til sidst, mht den manglende lydstyrke: Hvis du fx bruger Windows Media Player, kan man også skrue op og ned på den afspiller du ser på skærmen. Har du husket at tjekke om den er skruet helt op? Bare en tanke..
nov 2005
sådan en her vil være god. den har gain og mulighed for at regulere fra 20 hertz til 16k hertz. + den har en sub udgang.
apr 2008
apr 2008
Markus B vil den så forstærke signalet fra computeren, og så spytte et større signal ind i forstærkeren så den har noget mere lyd at arbejde med?
(ved ikke om det er sådan det skal forstås, er ikke helt inde i det der hifi)
nov 2005
Ja du kan skrue op og ned for gain'n, så signal styrken blir større, og så kan du booste 20,40,63,100 og 160 hertz lidt, så der kommer mere bass
apr 2008
nov 2005
så drejer du bare på gainen der, så blir det meget højere.
apr 2008
apr 2008
Følger: 1 Svar: 9
Har du prøvet at justere lyden via den indbyggede softwareequalizer? Det skulle ihvertfald give dig al den bas du ønsker, forudsat højttalere og forstærker kan levere varen naturligvis.
nov 2006
Følger: 10 Følgere: 8 AV-enheder: 6 Emner: 54 Svar: 694
hvad kan jeg gøre for at få mere bas?