{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.510 visninger | Oprettet:

Muggi_#1#
Muggi_#1#
Følger: 1 Emner: 34 Svar: 117

Tykkelse på ledning... {{forumTopicSubject}}

Jeg skal til at sætte sourround anlæg op. hvor tyk skal kabel være til højtaler. er det nok med 2,5mm2 eller skal det være mindre / større. hvad ville i vælge for noget ledning til det...
Lige en side ting, kender i det når man står og venter på der skal komme noget med posten som man glæder sig helt vildt til kommer. så kommer det bare ikke den dag de siger det skulle komme...ØVØVØV

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tykkelse på ledning...
  • #1   9. jan 2008 skal helst være afskærmet....

• Muggi_#1#
    Muggi_#1# Tilmeldt:
    mar 2007

#2   9. jan 2008 okay. hvor finder jeg det. og koster det ikke helt vild. er det pga støj eller hvad. hvor tyk skal det være.

• Muggi_#1#
    Muggi_#1# Tilmeldt:
    mar 2007

#3   9. jan 2008 lige en ting til hvor højt sætter man højtalerne op vhis man skal have den bedste lyd til sourround skal de helt op til loftet eller hvordan???

• #4   9. jan 2008 det ville jeg anbefale.... MEN det kommer an på hvor store hvilke slaks osv...

• Muggi_#1#
    Muggi_#1# Tilmeldt:
    mar 2007

#5   9. jan 2008 jeg har købt logitech z-5500 det er også der ledningerne skal bruges..

• #6   9. jan 2008 Det er forskelligt fra menneske til menneske, hvad man syntes er en passende højde for baghøjtalere. Mange kan godt lide de hænger ca. ½ meter over øre højde. Det gøre lydbilledet lidt mere difust, så det er svært at sige hvor lyden kommer fra. Jeg kan selv bedst lide de er en lille smule over ørehøjde. Og så skal der helst være en god afstand til dem, så de frit kan skabe lydbilled.

Ang. kabler, så er der jo en million forskellige at vælge imellem. Du behøver nok ikke ligefrem de tykkeste kabler til sådan nogle små sattelit-højtalere. Jeg vil ikke anbefale du bruger for mange penge på kabler til sådan et system, da du ikke får særlig meget ud af det. Følger der ikke kabler med? Jeg tror de her PCA kabler fra frequence, ville gøre det godt nok. Måske stadig lidt overkill til dit system.

(link fjernet)

Ellers har nogle af dine nærmeste hifi butikker sikkert noget du kkan bruge.

• Muggi_#1#
    Muggi_#1# Tilmeldt:
    mar 2007

#7   9. jan 2008 okay.. det er måske for billigt det sourround jeg har købt eller hvad?? har bare hørt det spille ved en kammerat. og det var sku godt. ved ikke om der følger kabel med da jeg ikke har fået det endnu. men det kan da godt ske der gør det. men en halv meter over ørene ville du sige og så godt ud i rummet. ikke???

• #8   9. jan 2008 muggi...

er ret så sikker på at der er kabler med...

• #9   9. jan 2008 Jeg syntes IKKE det skal hænde en halv meter over ørerne. Kun en lille smule. Jeg snakker 10 cm eller noget.
    Der følger ledninger med sættet. Det kan så godt være de er for korte.

• Muggi_#1#
    Muggi_#1# Tilmeldt:
    mar 2007

#10   9. jan 2008 okay... super... så vil jeg lige se det skulle sku gerne komme imorgen. det tror jeg de er da det er en rimelig lang stykke de skal....

• #11   9. jan 2008 Det med posten kender jeg alt for godt, har gået siden fredags og ventet på en pakke fra cdon

• LunD^
    LunD^ Tilmeldt:
    dec 2005

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 62
    #12   9. jan 2008 Jeg har købt kabel fra Harald Nyborg til mine, best nr. 9544 de virker perfekt. Og jeg har også Z5500 og de giver altså rigtig god lyd.

• #13   9. jan 2008 mathias....
    da jeg skulle have noget fra fra cdon kom det 2 uger efter at det skulle have været her.....

• Muggi_#1#
    Muggi_#1# Tilmeldt:
    mar 2007

#14   9. jan 2008 okay lunD så du tror ikke jeg bliver skuffet. bruger du det også til suoround??? til tv og andet.

• Muggi_#1#
    Muggi_#1# Tilmeldt:
    mar 2007

#15   9. jan 2008 hey lunD hvor lang ledning er der fra styre box eller hvad vi nu kalder den og så hen til sub??? er der lang ledning eller skal det stå oven på hinanden.

• LunD^
    LunD^ Tilmeldt:
    dec 2005

#16   9. jan 2008 Nej, du bliver bestemt ikke skuffet. smiley Jeg har ikke min til computeren men udelukkende til fjernsynet og det er super at se film med. smiley Jeg har så også et kabel ind til computeren så jeg kan høre musik igennem dem.

Kabel til "basen" er vel omkring 2,5m. så du kan godt stille den lidt ved siden af.

• Muggi_#1#
    Muggi_#1# Tilmeldt:
    mar 2007

#17   9. jan 2008 okay. er det en speciel ledning eller kan man skifte den. eller den sider måske fast i den.

• LunD^
    LunD^ Tilmeldt:
    dec 2005

#18   9. jan 2008 Nej den kan ikke skiftes. Det er meningen hvertfald.

• LunD^
    LunD^ Tilmeldt:
    dec 2005

#19   9. jan 2008 *Det er IKKE meningen hvertfald. (At den skal kunne skiftes)

• Muggi_#1#
    Muggi_#1# Tilmeldt:
    mar 2007

#20   9. jan 2008 okay. der var ledning med til højtalerne ikke. hvor meget hvis man må spørge men det er også det sidste:-)

• Muggi_#1#
    Muggi_#1# Tilmeldt:
    mar 2007

#21   9. jan 2008 og hvor tyk er det... det var bare hvis jeg skulle bruge noget mere så vidst jeg hvad jeg skulle have fat i.

• LunD^
    LunD^ Tilmeldt:
    dec 2005

#22   9. jan 2008 Jo der er kabel med til dem, sådan noget tyndt alm. noget, jeg bruger dem til front og center højttalerne, men til de bagerste er de ikke lange nok, så der har jeg købt sådan en 25m rulle til dem.

Du spørger bare hvis der er mere, men jeg skal have noget foder nu. smiley

• LunD^
    LunD^ Tilmeldt:
    dec 2005

#23   9. jan 2008 2X1,50MM2 er det optimale men 2x2,5 kan også lige gå an.

• #24   9. jan 2008 Det var ikke min mening at være så negativ mod anlægget. Jeg tror heller ikke du bliver skuffet over lyden. Hvis du syntes det lyder godt, så syntes du vel det lyder godt. Det er bare om det er muligt at få ekstra ud af dem. Jeg har selv haft X-230! Haha .. Men de findes ikke mere. Jeg lavede selv om på dem, så de spillede bedre. Og det er bestemt også muligt med Z-5500. Har selv set nogle guides online. smiley Held og lykke med systemet. Jeg tror du bliver glad for det.
    Syntes også bare du skal gøre som Lund skriver. Køb en rulle på 25 meter i EL-Giganten, Fona, Merlin og hvad der nu ellers findes.

• Muggi_#1#
    Muggi_#1# Tilmeldt:
    mar 2007

#25   9. jan 2008 hvordan gøre dem bedre???

Kommentér på:
Tykkelse på ledning...

Annonce