{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.356 visninger | Oprettet:

Det eneste rigtigt til Cerwin Vega? {{forumTopicSubject}}

Hey guys og hifi entusiaster, som i nok har bemærket så ejer jeg et sæt Cerwin Vega det er modellen vs-150. Ville bare høre om det mest anvendte altså en flise og et stykke gulvtæppe under højtaleren, er det mest optimale også? Eller skal jeg investere i noget andet der måske er bedre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det eneste rigtigt til Cerwin Vega?
  • #1   26. mar 2016 jeg brug dem her https://www.hifiklubben.dk/tilbehor/hojttalertilbehor/
    ELLE NOGLE gummi måtte
    ARGON
    Damping Feet Dæmpefødder 249,- /SÆT og er meget tilfreds med dem


  • #2   26. mar 2016 Du skal nok have noget på begge sider af flisen, hvis du vælger at bruge sådan nogle. De kan jo give nogle grimme ridser i et trægulv f.eks.

  • #3   27. mar 2016 Ja Dennis, det var min plan at ligge det under flisen, skal der også mellem højtaler og flisen? smiley

  • morten l
    morten l Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 2
    #4   6. apr 2016 Et lille tæppe/løber foran højttaleren på gulvet tager en del af den uønskede buldren, men synes helt sikkert du også bør afkoble dem fra gulvet enten med spikes eller de dæmpefødder der er foreslået af et andet medlem herinde. Held og lykke

  • #5   6. apr 2016 Jeg ville starte et helt andet sted.

    Kabinetterne er meget ringe bygget hvilket vægten også viser.

    Flere afstiver i kabinetterne, evt klister nogle vibrations dæmpende plader i.

    Derefter ville jeg lege med afkobling fra gulvet.


  • morten l
    morten l Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 2
    #6   7. apr 2016 Ja, Rene' har meget ret med hensyn til kabinetterne, men det er selvfølgelig også lidt overkill at splitte dem ad. Du kan jo også overveje et andet mærke da cerwin Vega ikke just er kendt for den store detaljegrad i deres spillestil, men mest fokus på meget bas. Det er jo smag og behag. Mvh Morten

  • #7   8. apr 2016 Jeg tænkte nu heller ikke på at splitte dem ad da der er rimelig med plads at arbejde med når først basenheden er pillet ud. Vs15 hører faktisk under en af de mere velspillende modeller så bestemt ikke et ringe sæt.

  • #8   10. apr 2016 Tak for inputs regner også med at smide 2 rundstykke i dog virker det som om de er afstivet af tidligere eller er dette helt normalt for modellen?

    Udover det, overvejede at skifte terminal bøsninger, da dem der er standard er lidt uhandige ville det forbedre noget?


    profilbillede
  • #9   10. apr 2016 Det er de originale afstivninger men hvis du mærker på siderne af kabinetterne så er der en del vibrationer under musik smiley

    At udskifte terminal bøsningerne får du ikke rigtig noget ud af andet end et mere lækker finish. Jeg ville dog bypasse sikringen hvis du kan styre volume knappen. Jeg fik dog aldrig bypasset mine men havde 16 amp sikringer i kontra de 3.5 amp der sidder i originalt så man slipper for at de går... Og ja de kan sagtens spille højere end hvad sikringen tillader.

    Runde stykker? hvordan er det ment?


  • #10   11. apr 2016 Okay var bare ik' helt klar over om det var originale afstivninger.

    Ja tænkte også kun det var en lækker finish, jeg ville få ud af det smiley

    Hvordan bypass den sikring mener du? bare pil den ud og lodde kablet sammen istedet for eller?

    Mente 'rundstokke' til at afstive kabinettet (min telefon mente det var sjovere at smide rundstykker i, istedet for åbenbart) smiley


Kommentér på:
Det eneste rigtigt til Cerwin Vega?

Annonce