{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.122 visninger | Oprettet:

Nemt skift mellem to forstærkere {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne have mulighed for at skifte mellem en surroundreceiver og en integreret forstærker. Men er i tvivl om hvad der er den bedste løsning, så det er let men ikke forringer lydkvaliteten for meget.

Har set på denne omskifter:
http://www.dynavox-audio.de/Zubehoer/Dynavox-Verstaerker-Boxen-Umschalter-AMP-S::132.html
Men jeg er i tvivl om den vil forringe lydkvalitet og dermed om den er de 799 kroner værd.

Har I nogle erfaringer eller gode ideer, så byd endelig ind.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nemt skift mellem to forstærkere
  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 209
    #2   11. mar 2015 Hva med bananstik på kablerne til højttalerne, så du hurtig kan flytte kablet?
    Desuden, hvis du selv skal ligge og skifte forstærker, bliver din mening farvet. Det er meget mere præcist at få nogle andre til at lave en ABX test med dig.

    Hvis man selv skal sammenligne forstærkere synes jeg det er bedst at lytte til den ene i en periode (1-2 uger) og danne sig et solidt indtryk af lyden, og så skifte over til den anden i en periode.


  • #3   11. mar 2015 Det jeg vil er at beholde surround, men samtidlig have en god stereolyd. Desværre har min surroundreceiver ikke pre-out til fronterne, så jeg kan ikke sætte en effektforstærker på.
    Derfor var min tanke at i stedet for at investere i både en ny surroundreceiver og en 2-kanals effektforstærker, bare at bruge en integreret forstærker når jeg vil køre stereo. Derfor ville det være rart med en form for omskifter.
    Jeg er godt klar over det ikke er den optimale løsning, men jeg mente det ville give en bedre stereolyd for de samme penge.


  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 209
    #4   11. mar 2015 Hvad er kilden til din surroundreciever?

  • #5   11. mar 2015 Når jeg hører musik er det en Argon DAC1 ellers er det HDMI.

  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 209
    #6   11. mar 2015 Eftersom den integrerede forstærker er til musik, hvad er der så i vejen for at du splitter signalet fra DAC'en til både reciever og forstærker? Det kan jo klares med en Y-splitter. Eller simpelthen kører uden om recieveren og direkte i den integrerede.

  • #7   11. mar 2015 Det løser jo ikke problemet med at jeg vil bruge fronthøjttalerne fra surround setupet, til at høre musik på gennem den integrerede forstærker.

  • Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 209
    #9   12. mar 2015 Ja det var en tanketorsk.. Jeg er nu også mere til løsningen med 1 god komponent, istedet for flere mindre gode. Der har jeg så bare valgt at køre stereo kun.
    Det lader ikke til du har særlig meget plads så du burde overveje det.

    En løsning som den du linker til forringer i hvert fald begge setups, og så er det næsten åndssvagt at smide 800kr efter.


  • #10   12. mar 2015 Tak for svarene

    #9
    Jeg tænkte også at omskifteren ville være det svageste led i kæden. Jeg har lidt mere plads nu, end på billederne i mit galleri. Men så vil jeg på jagt efter en bedre surroundløsning, når jeg bliver færdig med at bygge højttalere.


Kommentér på:
Nemt skift mellem to forstærkere

Annonce