{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.337 visninger | Oprettet:

hjælp til nyt hjemmebio {{forumTopicSubject}}

Hey tænkte lidt på hva man kunne købe som bare lydt ekstramt godt i flm..
altså vil max offre 20000 kr.. nogen forslag skal være nyt sæt..
havde f.eks tænkt på bose 18.? kef 2005:2 eller harman kardon.
men har virkelig ingen forstand på sagerne må godt være et stort sæt og lige glad med design.. er virkelig bare intraseret i en rigtig god suruond lyd til mine film.. skal være som om man er der selv.. smiley
hvis i ville give en forslag til nogen højtaler sub og forsærker resiver ville jeg nu være glad har brugt flere timer på nettet er ved intet om det.. desvære


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til nyt hjemmebio
  • #1   23. jan 2007 hehe, hvis det VIRKELIG skal være tryk på smiley

    Dali Concept 10 front(8000)
    Dali Concept 6 bag(4000)
    Dali Concept CT center(1100)
    Dali SWA12 Subwoofer(4000)

    Og så et sæt evt. Nad surround reciever og dvd,

    Nad T754 Surround reciever (5.999)
    Nad T524 DVD (1.499)

    Godt nok små 25.000 uden kabler.
    Men der får du VIRKELIG smæk på filmene, og så Også samtidig ret fed lyd... du behøves evt ikke sub woofer til de store fronter smiley og tingene kan sagtens købes brugt til billige penge i i fin stand.


  • #2   23. jan 2007 Hey .. sådan et system som det her kan sagtens lave en omgang god film stemning: (link fjernet) .. Har altid selv synes at Klipsch lyder fedt!
    Ellers kan man jo få et komplet Dali Concept system med Concept sub for ca. 10k så vidt jeg husker og så kan du sagtens finde en god reciever og en dvd inden du når op på 20k ..


  • #3   23. jan 2007 jamen de der dali spiller kun i 6 ohm.. ved ikke helt vad det vil sige men skal det ikke være 8?


  • #4   23. jan 2007 Det er bare modstanden i højtaleren, det er det du belaster din forstærker med .. Tror de fleste forstærkere har det helt fint med en belastning på 6 ohm, langt de fleste tager da også 4 ohms belastinger ..

  • #5   23. jan 2007 Ikke nødvendigvis, de betyder de er nemmere at trække for forstærkeren. Har selv concept serien.

    Hvis du er intra så har jeg en NAD T524M til salg.

    Men Med dali´s højttalere går du ikke galt i byen.

    Jeg har dog kun concept 6 front, Concept 2 til bag. men der er rigeligt med tryk på under film.

    Jeg valgte dog at spare penge på sub og købe en Cerwin vega sub til 2500kr i stedet.

    Men hvis du vælger at købe brugt for du mere for pengene, dvs. køb det i bider. først forstærker så dvd, front, bag + center, sub, ind imellem køber du nogle gode kabler.


  • #6   23. jan 2007 hva med sådan en sæt som jamo (link fjernet)
    tror du det er nogen godt noget..?


  • #7   23. jan 2007 Jeg syntes det ser pænt ud, andet kan jeg ikke sige.

  • #8   23. jan 2007 forresten, ved du om en DALI SWA12 subwoofer er bedre end en DALI Concept Sub 12 subwoofer.. fordi contept er der flere watt i..? der kun 110 w i den anden det kan vel ikke spille meget op..? hmm men hvad ville passe best til de contept højtaler

  • #9   23. jan 2007 Det sæt fra jamo der....

    Der får du I HVERT FALD heller ikke galt i byen, det skulle være ret gode højtelere, altså, med en god fyldig detalje og der skulle stadig være rigeligt med smæk på + de har en 8 tommer bas i siden, jeg overvejer faktisk selv at købe det... smiley


  • #10   23. jan 2007 men kan du svare på det med sub'en..? altså lyder som noget jeg ikke forstår.. det giver dobbelt lyd eller hvad.? men er den kraf fuld og spiller den godt til musik og sårn eller er det mere sådan noget som den concept jeg skal over i..? hvorfor valgte du swa i stedet for concept.. altså ved intet om det bare for at vide hvad den gør


  • #11   23. jan 2007 Nu har jeg ikke hørt de to subs ved siden af hindanden. men det bedste bud der vil være hvis du selv gav dem et lyt så kan du danne din egen konklusion.

    Jeg har dog hørt en helt ny concept sub, i en ca 35Kv/m stue, der gjorde den det rigtig godt, grunden til at jeg skriver den ar ny er at den ikke var blevet spillet til endnu, så det kunne kun blive bedre.


  • #12   23. jan 2007 nå okay.. ja den spiller vel fantastisk godt..? tror du den ville kunne få det hele til og rumle i en 15 kv/m rum kvadatisk

  • #13   23. jan 2007 *kvadratisk eller hvordan det skal staves smiley

  • #14   23. jan 2007 nå okay.. ja den spiller vel fantastisk godt..? tror du den ville kunne få det hele til og rumle i en 15 kv/m rum kvadatisk

  • #15   23. jan 2007 jeg tror bestemt den vil kunne mærkes.

  • #16   24. jan 2007 Selv mit HKTS 11 sæt fra Harman/kardon kan få mit rum til at rumle, og give jordskælv!

    Jeg kan iøvrigt anbefale dig det sæt, det imponerer virkelig en, og det er stilrent og fylder ikke ret meget!

    Subben er på 200wrms, og har den kendte H/K lyd smiley

    Der er smæk på! det kan jeg love dig for, hvis du har lyst, kan jeg give dig en smags prøve på sættet..


  • #17   24. jan 2007 Hej,

    Jeg hvis du vil prøve noget lidt anderledes skulle det her være rigtigt fedt:

    Teufel theater 5: (under 13K inkl fragt)

    http://teufel.de/de/Heimkino/s_1082.cfm?lcom=98

    Inkl. fragt, standere til baghøjtalere koster det under 13K, til det ville jeg så købe en Onkyo TX-SR 674 ca. 4K eller en Sony STR-DA 3200 ES (5K)

    Alt ialt ca. 17-18K, så er der også lidt til kabler og måske en ny dvd afspiller hvis det er nødvendigt.


Kommentér på:
hjælp til nyt hjemmebio

Annonce