{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.654 visninger | Oprettet:

JVC RX-5052 {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens.

Jeg har en JVC RX-5052 forstærker som skal trække mine 2 x CV V12F højttalere. Men jeg kan godt mærke at de 5 x 100 watt ved 8 ohm, ikke helt er nok til de forholdsvis store højttalere. Så har savlet lidt over en NAD C272 effektforstærker. Ved beskrivelsen af den skriver de om forskellige tilslutningsmuligheder, der i blandt bi-amping. Har kigget lidt i manualen, men kan ikke finde noget om det. Kan nogen af jer hjælpe mig? Understøtter min forstærker denne funktion?

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  JVC RX-5052
  • #1   25. okt 2006 Hmm. jeg e rikke engang sikker på, at du kan koble din JVC sammen med den NAD.. Kommer an på om din JVC har Pre Out og Main In

  • #2   25. okt 2006 Umiddelbart kan du ikke bare lige smide den på din JVC, men det burde være rigeligt med de 100w til dine Cv'ere. Det har måske noget at gøre med forstærkerens mangel på strømreserver, men det er jo heller ikke den dyreste på denne jord. Den er dog udemærket, og gør det sikkert godt nok. Man kan bruge hovedtelefon udgangen, som udgang til effekttrin. Dette kræver et lille kredsløb med 2-3 komponenter, som jeg desværre ikke kan huske værdierne på. Det er muligt der er andre der kan huske det herinde, ellers kan du prøve en lille søgning på nettet.


  • #3   25. okt 2006 ok. havde lidt håbet på at den min JVC kunne sluttes til en fremtidig NAD-effektforstærker. Men det lyder som om at det ikke bare er sådan lige til smiley Den har en masse ind- og udgange. Har ikke lige tjekket dem alle, må jeg indrømme. Men det Ole snakker om med et kredsløb af adskillige komponenter, tør jeg ikke rode mig ud i. Er ikke så erfaren, inde for denne hobby, så... Hvad kan ellers være grunden til den manglende dynamik? altså problemet er i bund og grund at jeg ikke kan få basenhederne til at arbejde ordentligt, selvom jeg spiller meget højt.

  • #4   25. okt 2006 Det er simpeæthen din JVC der ikke har muskler nok. Den leverer godt nok 100w, men dens strømformåen er ikke så god. Vi kan lave en lille sammenligning. Min forstærker leverer 85w pr kanal i 8 ohm, men alle kanaler dreven samtidig. Den bruger 1200w ved max effekt. Dette tal kan aflæses på bagsiden af forstærkeren. Hvis din forstærker feks bruger 700w til de 100w, kan du nok se forskellen. Strømforsyningen har en hel del at skulle have sagt.

  • #6   26. okt 2006 Rart at få så meget feedback smiley men ja. det er nok strømforsyningen der er for sparsom, så. Men kan man evt. købe en udvidelse til den, så? eller hvad kan man gøre ved det? og jeg har også læst det som Johnny skriver om min forstærker. Men er det godt ? smiley jeg ved det ikke. og hvad er THD?

  • #8   27. okt 2006 ok. skal lige sikre mig at jeg forstår dig ret. altså hvis der var opgivet at den ydede 5 x 100 watt ved en THD på 0,1%, ville det være meget mere værd, eller hva? men jeg havde også lidt på fornemmelsen, at den var lidt i den billige ende. Man finder vist ikke mange 5 x 100 watts forstærkere til 1500 kr.

  • #9   27. okt 2006 JVC i dag er ikke hvad det var enagng. Billig finish og kvalitete kendetegner mærket efter min mening. men sådan er det med mage mærke ri dag..

    Men deres dyre modeller er fuldt ud på højde emd Yamaha, Denon Sony m.fl. Men de har efter min mening slukket for kvaliteten. Min kammera5t har en Surround reciever fra JVC, fra deres gode dage, inden det blev flyttet til Kina. Den levere 2 x 65 watt og kan trække fra de nye recivere.. Det siger lidt om kvaliteten...


  • #10   28. okt 2006 ja kan godt følge dig, Allan. jeg kender også et par stykker der har gamle JVC-forstærkere som overgår min mange gange, selvom de på papiret ikke yder så mange watt. Overvejer lidt at sælge min nuværende forstærker, og så købe mig en mellemstor NAD.

  • #11   28. okt 2006 kiggede lige lidt nærmere på min JVC, og fik et alvorligt chok. Kan det passe at den kun yder 210 watt max smiley der står ude i siden i et felt: AC 230V ~ 50 hz, 210 watt. kan det virkeligt være rigtigt, at dens strømforsyning ikke er større? for så tror jeg da endelig jeg har fattet, hvorfor den yder så skidt.

  • #12   28. okt 2006 Det betyder at dens optagen effekt kun er på 210w, velkommen til den virkelige verden, he he.

  • #13   29. okt 2006 Ergo er det noget skrammel, right? jeg har sat den til salg nu, og regner med at købe en NAD-forstærker. nogen bestemt i kan anbefale? altså jeg har de 2 stk. V12F højttalere, og så regner jeg med at købe 2 baghøjttalere og måske senere en center, altsammen i samme serie. derudover har jeg en 10" sub fra Gale, men den har jo indbygget forstærker. hvilken NAD tror i vil passe mit forbrug? den må hellere være for kraftig, end for svag. og der skal gerne være mulighed for at tilkoble en effektforstærker, til hvis det engang skulle blive aktuelt.

  • #14   31. okt 2006 Så ville jeg anbefale dig en NAD C352..

    Nej jeg vil ikke decideret kalde din JVC for noget srtammel. Den har bare ikke reserver nok, til at trække dine tunge Vega´er. Du kunne jo også vælge at købe nogle bedre højttalere, og beholde din JVC.. Nogen som ikke kræver så meget strøm.. Et sæt Dali stander-højttalere eller sådan noget..


Kommentér på:
JVC RX-5052

Annonce