{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.693 visninger | Oprettet:

Hvorfor er danmark et så dyrt sted at købe hifi i? {{forumTopicSubject}}

Var på en anden forum og snakke om hifi og personen som er fra holland skriver at den subwoofer jeg har købt kunne jeg få meget billigere.

Jeg har denne her http://www.av-connection.dk/?PGr=2403&ML=1027 og man kan få den her til ca 1000kr incl fragt http://www.eshop.nl/winkel/Subwoofer/Jamo_SUB_210_zwart.html?utm_source=Tweakers.net&utm_medium=cpc.

Mine højtaler er dem her http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-hoejttalere-kompakte-hoejttalere-boston-acoustics-p-850.html

Har kan de fås for ca 1275kr for et sæt og bor man i det land de sælges i er fragten fri, det halv pris i forhold til danmark, til den pris kan man ikke engang i dk få et sæt Boston A23

http://www.electricshop.com/speaker-systems/boston-acoustics-a26-bookshelf-speakers-in-gloss-black-pair/invt/a26glossblack

Hvorfor er danmark så dyrt et land at købe hifi i?

Hvorfor skal vi kigge i lande som f.eks dem jeg linker til for at kunne få et godt "Hifi" tilbud?

Subben koster som man kan se 1599kr det er muligt at sende subben tilbage til holland 2 gange med forsikring (gls) og stadig ikke betale mere end 1600kr.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor er danmark et så dyrt sted at købe hifi i?
  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #1   17. maj 2014 Fordi importøren og butikkerne også skal tjene penge ?

• #3   17. maj 2014 Morten t dem der sælger dem her i de link de skal vel også importere dem og tjene på dem? Er de danske forhandlere bare grådige? Det samme med et par højtaler jeg har kigget på herhjemme koster de 11k stykket i Tyskland kan de fås til 9k? Syntes det vildt

• #4   17. maj 2014 Jo og forskellen kan jo ikke skyldes at dk har 25% i moms og tyskland kun 19% moms.

25% fra steder som caseking og thomann.de pga de sælger så meget til dk at de er pålagt at sælge med 25% moms

• #5   17. maj 2014 Og det jo også latterligt at de har pålagt thoman 25% i moms, det jo derfor vi søger til udlandet, og det gælder ikke kun Hi-fi..

• #6   17. maj 2014 Har noget at gøre med hvor meget thomann sælger til dk

• #7   17. maj 2014 Okay, men det stadig vildt med pris forskellen

• morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #8   17. maj 2014 Nu kan det jo også være at danske butikker og deslige har lidt personale der vil ha løn engang imellem... Og siden i lige sammenligner med Tyskland, så prøv lige at sammenligne lønnen i de to lande smiley

• Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #9   17. maj 2014 Der er jo flere årsager der spiller ind når vi snakker prisangivelse.
    Højere moms, skatter og lønninger er helt klart 3 vigtige elementer.

Jeg forstår udmærket hvorfor forbrugerne kan føle sig trådt på af forhandlerne og lad jer endelig ikke narre. De fleste butikker tjener ganske godt på netop Hi-fi. Da dette område stadig ikke er hårdt ramt af e-handel som f.eks. tv og tilbehør er det.

Dog er der rigtig mange forretninger der smider tv, bluray og ligende ud af døren med 5-8% avance. Ofte endda helt uden fortjeneste. Derfor hæves prisen på produkter der ofte ikke handles hos internet butikker eller f.eks. Elgiganten. I denne gruppe befinder Hi-fi sig, sammen med f.eks. Antenne udstyr og tv møbler.

Jeg vil dog til forhandlernes forsvar sige - I skal prise jer lykkelige over at i overhovedet stadig har muligheden for at lytte til noget ordentligt hi-fi i landet og ikke kun plastik produkter. Alene i øjeblikket er 3 ved at knække halsen i forsøget på at overbevise danskerne om at Hi-fi er lavet i træ og ikke plastik!

Kommentér på:
Hvorfor er danmark et så dyrt sted at købe hifi i?

Annonce