{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.767 visninger | Oprettet:

Arne
Arne
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11

Renovering af ældre CV {{forumTopicSubject}}

Hvor kan man få finer henne som passer til S serien ?
Og Så mangler jeg også 2 små diskant horn og 1 stort.
Og noget nyt stof til fronten.

Efter 30 år og en del flytninger er de ikke så kønne mere.
Overvejer også at sælge dem fram for mindre

På forhånd tak!
Mvh Arne j

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med køleskab 1.125 kr.
  • Hjælp til opsætning af TV på væg 500 kr.
  • 2 stk grille - en Weber kul grill med bord og en CharBroil gas grill med 6 tændere 700 kr.
  • Elektrikker 500 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Køleskab køler ikke 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Renovering af ældre CV
  • #2   13. feb 2014 Arne, er det s1 eller s2? gætter på det er s2 du snakker om.

Var lige lidt hurtig med at skrive alt mulig info som du ikke kan bruge til så meget.

Diskanter er knap så svære at få fat i hvis det er s2 men er det s1 så kommer du til at søge længe smiley

• Arne
    Arne Tilmeldt:
    jun 2013

#3   13. feb 2014 Jeg kan intet se på dem. der står heller intet bag på dem.
    Det så længe siden jeg købte dem. Har prøvet at lede efter databladet men uden held

Mht diskanterne så sider der 1 bag på en magen til forand og en større en lige nedenunder

Ved ikke om det hjælper ?

• Arne
    Arne Tilmeldt:
    jun 2013

#7   13. feb 2014 Med frontstoffet på ligner de meget godt. men der sider kun 1 diskant i de der. Mine sider der 2
    Og så der ikke logo på bassenheden på dem jeg har.

Pt har jeg kun en gammel samsung mobil uden kammera.
    Er ikke så teknisk hvad angår mobiler. Men skal lige se om jeg kan få lånt et kammera så du kan se hvad det er for nogen.
    Ville være rart med et par højttalere der virkede

• Arne
    Arne Tilmeldt:
    jun 2013

#8   13. feb 2014 Og så sider der heller ikke det der "hul" bag på ved diskanten

• #9   13. feb 2014 Du siger bare til når vi rammer smiley

profilbillede
  • #10   13. feb 2014 Jeg tror mit andet bud er bedre end dette men endnu en mulighed

profilbillede
  • Arne
    Arne Tilmeldt:
    jun 2013

#11   13. feb 2014 De ligner endnu mindre !

Den diskant der sider i de aller første og så den store diskant der sider i den nederste de 2 ligner 99% dem der sider i mine.

Men mellemtonerne ligner ikke og bassen ligner slet ikke !

Må lige prøve at måle dem.

• Arne
    Arne Tilmeldt:
    jun 2013

#12   13. feb 2014 Højden er ca 112cm
    Bredden er næsten 60
    Dybden 51 uden frontstof og ca 56 med

De er ikke helt små men ved ikke om det hjalp ?

• Arne
    Arne Tilmeldt:
    jun 2013

#13   13. feb 2014 Når jeg smutter ud og handler med konen. Skriver senere.

• #14   13. feb 2014 Hvis det er sådan et sæt her du ejer så vil du både få uendelig mange bud på dem, krav på en masse billeder hvor du evt står ved siden af eller lignende da folk ellers vil tvivle stort på dig eftersom at der ingen billeder er tilgængelige af dem på hele verdens plan af dem andet end dette du ser her.

Skulle det være tilfældet at du ejer sådan et sæt så ejer du et sæt cv som hører blandt de mest sjældne på hele verdensplan.

profilbillede
  • #15   13. feb 2014 Smid et billede op af dem, så du ikke spilder vores tid, med en ligegyldig gætte konkurrence.

• #16   13. feb 2014 Kent, kan se at han bor her i sønderjylland så hvis han bekræfter at det er S3 så er jeg den første der er hoppet i bilen for både at se dem og tage billeder som kan bekræfte det smiley

Troede faktisk også at jeg kunne slette mine indlæg som jeg havde lyst til men kan åbenbart kun slette 1 pr dag smiley

• #17   13. feb 2014 Det er næppe S3...

• #18   13. feb 2014 vis det er s3 så smid en pb så gir jeg med glæde gerne din pris for dem smiley og rene fedt billedet su har sat på smiley måske det kunne være ne10 du ?? er du sikker på det ik er nogen diy højtaler ?? smiley

• #19   13. feb 2014 Kent, jeg tvivler også men man skal aldrig sige aldrig... chancen er dog yderst lille for ikke at sige at den næsten ikke findes.

Michael, ne10 er Højde: 99cm
    Bredde: 88cm
    Dybde: 55 cm

Så de matcher ikke smiley

• #20   13. feb 2014 Nu bliver jeg lige nød til at følge med da jeg blevet nysgerrig

• #21   13. feb 2014 René:
    Det er fint du tager oplysningerne fra mit fotoalbum, men tag lige det rigtige fotoalbum næste gang smiley smiley
    Det er målene på mine Jealvox du har skrevet der. NE10 er (B x H x D): 59 x 120 x 45 cm

• #22   13. feb 2014 Rasmus, det er faktisk ikke fra dit fotoalbum men under mit galleri hvor jeg mente at det var NE10 og 316R vi snakkede om men læste lige igennem igen og kan se at det er Jealvox så det er min fejl smiley

• #23   13. feb 2014 Hehe fair nok smiley Syntes bare det så lidt sjovt ud ^^

• #24   16. feb 2014 Arne dem sælger du bare til mig smiley

Rasmus. Mine NE10 er kun 115,5 cm høje ??

• Martin T
    Martin T Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 92
    #25   16. feb 2014 Arne der er jeg også meget interesseret sig en pris i pb og vi finder ud af det
    Og til jeg andre er vi så ikke enige om der er nogle der ikke skal ha fingre i dem

• emil H
    emil H Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 19
    #26   16. feb 2014 det ville være spild at tid at sælge dem til gubby fisk de vi ville bare se dem 2 dage efter på dba til en eller anden latterlig overpris smiley eller os ville de bare blive bygget om til et eller andet crap... du kunne bygge dem sammen med ne10 og kalde dem for nes13 smiley :D smiley

• #27   16. feb 2014 Sig mig, er i helt væk ?? Arne har ikke S3, det er tydeligt at han er en troll, modellen er efter alt at dømme aldrig blevet sat i produktion.

Meeen... jeg har en tom papkasse, den ligner en almindelig tom papkasse, men den er magisk ! Den kan i købe af mig hvis i vil.

• #28   16. feb 2014 Hahaha ! ;D

• #29   17. feb 2014 Jeg har ikke lige målt mine, tog bare målene fra deres specifikationer ^^

• #30   17. feb 2014 u spørg jeg bare..
    Hvordan kan det være at S3, er så sjældne når de er blevet solgt som en helt almen. cv højttaler i hifiklubben??? Eller er der noget jeg har misforstået?
    Ligeså med dem René har? S2 eller sådan noget, hvorfor er det de er så sjældent udbudt..?

• Arne
    Arne Tilmeldt:
    jun 2013

#31   17. feb 2014 Godmorgen!...

Nu har jeg findet de papirer frem jeg har på dem.

Købte dem igennem en gammel ven som i sin tid arbejdede med at samle/konstruere højttalere. Tager nok fejl men mener han arbejdede hos noget dali eller deli.
    Men har fået papir på de hedder S3 men jeg gav lige på den anden side af 23000kr for dem.

Der står dette på et papir jeg har :
    S1. S2 og S3 skulle alle sammen ha været produceret
    Men da S3 kom til at ville koste langt mere end den forudsatte pris blev de derfor ikke produceret

Senere hen blev der lavet en HT. Som blev kaldt Ne10 hvor de lavede det billigste kabinet med folie ( hvor S3 har finer og noget dyre kabinet opbygning.)
    Der blev heller ikke gjordt så meget ud af delefilteret som der blev på S3

Ne10 kostede 5990.kr stk altså 11.980kr for et sæt

S3 skulle ha haft kostet 5800-5900.kr stk men efter at ha været helt færdig med at udvikle på dem ville de ha kostet 10,995.kr stk og det var alt for meget. Derfor blev de aldrig sat i production.

Ps
    Normalt ville man genbruge enhederne i andre højttalere og smide det andet ud men jeg valgte at købe dem da jeg syntes de ville være synd. Og så det meget fedt at ha noget som man selv har været med til at lave.

...........
    Jeg for besøg af min søn den 20 juni. Der bliver der taget billeder af dem. ( der burde jeg være færdig med at sætte dem istand )
    Så vis i mener jeg spilder jeres tid så må i meget gerne lade vær at kommentere før billederne blir lagt op. Gider ikke sure kommentare.

• #32   17. feb 2014 Kæft hvor lækkert hvis du faktisk har s3.. tillykke med dem smiley

Glæder mig til at se billedere smiley

• #33   17. feb 2014 hvad siger du til at give kaffe hvis jeg tager kage med arne? smiley

• Arne
    Arne Tilmeldt:
    jun 2013

#34   17. feb 2014 Rene. Jeg takker pænt nej.

Vis jeg skal ha besøg af en er det vis jeg vælger at sælge dem.

Som de står nu med defekte enheder og skrammer hva de værd ?
    Og hvad ville de være værd i perfekt stand ( renoveret )

• #36   17. feb 2014 (Og så det meget fedt at ha noget som man selv har været med til at lave).. så det er diy højtaler ??? mon ik dali fabrikken eller hvor fanden de har lavet cerwin vega har været så smarte at lave det der hed et budget før de bygget højtalerne smiley det papir hvor der står s3 kan man jo ik bruge til noget når du selv har bygget dem kan du kalde hvad du vil de bliver aldrig til nogen s3ere..

jeg enig med kent den her tråd har intet med virkeligheden at gøre desværre smiley men hvem ved måske gemmer der sig et par ægte s3 derude et sted man kan da håbe smiley

• Arne
    Arne Tilmeldt:
    jun 2013

#37   17. feb 2014 Micheal.

Undskyld jeg siger det men er du snot dum ?

Kan tage et ekempel

1 mand arbejder på en fabrik hvor højttalerne bliver bygget/fremstille manden er med til at fremstille den højttaler. Så er det diy ?
    Så det du siger er at alle højttalere er DIY

Og så skriver du at jeg har bygget den ?
    Hvor for det det fra ? Jeg har købt dem sådan ?

Men jaja jeg har ikke brug for dine dumme kommentarer.
    Har været venner med ham siden jeg var helt lille og til for 2-3 år siden hvor han afgik ved døden i en bilulykke.
    Sp kan ikke se hvad han skulle ha ud af at lyve.

• emil H
    emil H Tilmeldt:
    jan 2013

#38   18. feb 2014 arne du må åbenbart være endnu dummer som ikke engang kan stå ved du selv skriver som michael t os nævner citat...1 (Og så det meget fedt at ha noget som man selv har været med til at lave) vis man selv har været med til at lave noget så det jo ik en orginal højtaler så er det diy tarzan smiley og så nævner du jo selv du har været med til at at bygge dem eller skal vi tag ciatat igen fat svage smiley de eneste dumme kommentarer jeg kan se herinde er dine arne det jo pisse nemmere at smide at smide folk på filter når lortet brænder på smiley og jeg kan godt se hvad du får ud at lyve du får opmærksomhed for noget du ikke har så vis du virkelig har dem så luk røven få finger ud at tag et billedet af dem og bevise du er det du klæder dig ud for at være= INGEN TING

• #39   18. feb 2014 Kan ikke andet end at grine lidt ^^

Om han har højttalerne eller ej. Det ændre stadig ikke på micheal og emil ikke kan læse og forstå hvad manden skriver ^^

Han skriver han har fundet de papirer han havde på dem og så skriver han hvad der står i papiret ^^

Og han gør jer opmærksom på ham der har skrevet det er hans gamle kammarat som arbejde for dali ( og åbenbart var med til at lave de såkaldte S3 )

Så han har på intet tidspunkt sagt at HAN selv har været med til at lave dem ^^

Om arne han lyver er en ting. Men at kommentere så dumt som i gør er jo endnu mere sørgeligt ^^

• emil H
    emil H Tilmeldt:
    jan 2013

#40   18. feb 2014 er sgu mere sørgeligt du ikke fatter hvad ordet (lave) betyder eller skal jeg definere det for dig smiley 1vis han har været med til at lave det er det jo ikke cerwin vega højtaler det jo ret logisk at regne ud 2 er det hans ven der har lavet dem er stadig væk ikke cerwin vega højtaler skal du ha flere argumenter smiley før det kan bblive til cerwin vega højtaler skal de ligesom laves os cerwin vega og nej cerwin vega lukker sgu ik kunder på deres fabrikker der skal ha lavet højtalere.. og mon ik cerwin vega laver budget på ders høtalere inden de bygger dem.. så hvad der står på de papir kan du ik bruge til en skid med mindre de er fra hifi klubben eller cerwin vega selv smiley

• #41   18. feb 2014 Åh gud. Rolig nu drenge.

Der kan jo være tale om en slåfejl eller talefejl fra Arnes side. Jeg forstår det i hvert fald sådan, at hans ven der har konstrueret højttalere på Dalifabrikken (hvor CV S3 er lavet blandt mange andre CV), har været med til at lave disse. Det passer jo meget godt når han arbejder som højttalerkonstrutør på Dalifabrikken.

Ja I har ret. Arne skriver sådan her: 'Og så det meget fedt at ha noget som man selv har været med til at lave.' - måske skulle der have stået, at det er meget fedt at have noget, som ens ven har været med til at lave. Mon ikke det er tilfældet, ellers virker det som om at Arne modsiger sig selv lidt.
    Take a chill-pill og giv manden en chance for at forklare sig, inden I begynder at rive hovedet af ham. Peace.

• #43   18. feb 2014 Dipolist, det var lidt samme tanke jeg havde smiley

• #44   18. feb 2014 Dipolist:
    Nu kan jeg ikke huske præcis hvornår CV flyttede deres europæiske produktion til DK (måske du kan)? Men det er værd at huske på at S1 og S2 er fra 70'erne, mens S3 først kom frem i 83. Vil ikke garantere noget, men er ret sikker på at S3 og NE10 er 'danske' opfindelser.
    Måske Kent N kan komme med noget afklaring her?

• #45   18. feb 2014 Kan ikke se hvorfor s3 skulle være blevet dobbelt så dyr at producere som ne10 når den eneste relle forskel er hvad kabinettet er beklædt med, lidt ændringer i delefilter og mindre mellemtone ( er lidt i tvivl om det er 6.5" mf61 der er brugt).

S2 er der ikke gjort meget ud af delefilteret som så mange andre modeller så hvorfor skulle de have gjort meget mere ud af den i s3 kontra ne10. Enhederne blev i forvejen masse produceret så de kan heller ikke have kostet det vilde når de blev brugt så mange andre steder.

Dali fabrikken åbnede i 83 så hvis den skulle være dansk, så skulle det være en af de første modeller bygget på fabrikken.

• #47   18. feb 2014 S1 er rigtig nok lavet i USA, oprindeligt havde CV også planlagt en S2 - med samme ml.tone og diskant som S1 men med en 15" bas. Efter det jeg har fået fortalt af gamle CV ansatte, blev modellen dog aldrig sat i produktion.

Den danske S2 (den med de små sorte diskanthorn, et på fronten + et på bagsiden) kom på markedet cirka 1981. AudioNord / Hi-Fi Klubben har formodentlig fået lavet kabinetterne til "ude i byen" af en møbelsnedker.

S3 skulle have være introduceret i 1982, men det eneste billede der findes på nettet, er stadig samme billede fra Hi Fi revyen 1983 som for snart flere år siden sendte til Rasmus M.

Efter jeg for nogle år siden så billedet af S3 i Hi Fi Revyen, skrev jeg om dem herinde, siden dengang har der været mindst 5 personer, der pludseligt havde modellen, men hver gang har der været en undskyldning, for hvorfor de ikke kunne vise et billede af dem. Sidst var det en der ville sælge Gubby rep et sæt, han kunne dog kun, af uforklarlige grunde, vise et billede af bagsiden. Da Gubby viste mig billedet, kunne jeg se at de var sakset fra Rasmus M's fotoalbum af hans NE10.

• #48   18. feb 2014 Haha ham kan jeg også huske smiley
    Da jeg sagde billedet var af ne10 og jeg kendte ham der har taget billedet har jeg intet hørt fra ham. totalt latterligt

Men glæder mig nu til han har haft besøg af sin fætter eller søn ^^

Billedet er for at vise hvad arne skriver af fra et papir/brev

Dvs det er ikke arne der selv har skrevet det han skriver blot af ^^ han laver endna prikker for at vise brevet/papiret er slut ^^

Er jeg den eneste der har fattet det ? ^^

profilbillede
  • #49   18. feb 2014 RENE.
    Ang mellemtonen i "s3" så er den 8" ^^ den samme enhed sider i PD-18A ^^ og i D-18ee

En 6,5" er sku tæt på samme størelse som det store af de diskant horn

• #50   18. feb 2014 Denne

profilbillede
  • #52   18. feb 2014 Gubby-rep, jeg var træt og billedet småt så derfor havde jeg lidt svært ved at se hvilken mellemtone det var og at bruge mf61 mellemtone gav fint mening hvis man jagtede lidt samme lyd som i resten af serien, at den så nok ikke er kraftig nok er noget andet så derfor er valget af mellemtonen fint smiley

Jo jeg forstår udemærket godt at det er en kammerat som har skrevet alt dette ned på et stykke papir men "back in the days" havde folk mulighed for at få arbejdstegninger over de forskellige modeller hvis Peter Lyngdorf havde problemer med at få flere af en bestemt model hjem så hvis man er i besiddelse af sådan et sæt, så tror jeg sku også at man havde arbejdstegninger osv liggende for sådan en speciel højttaler. Jeg ved nemlig at omkring 80-81 var der en som havde bestilt en ekstra subwoofer til et 320mtd sæt ( kan også være det bare var mt) og der gik der noget galt med leveringen så han fik udleveret planer for subwoofer og kunne så bygge den efter smiley

Kent, jeg troede ikke at der var nogen fra s serien som var lavet i Usa, Lige sådan hvad jeg vidste i hovedet så troede jeg faktisk at 1215se var den første til at blive bygget herhjemme indtil Rasmus ødelagde dette med sine NE10 som efter lidt læsning kun blev solgt i 85. smiley

• #53   18. feb 2014 Bær over mig, er lige vågnet så mente selvfølgelig at jeg ikke troede at der var nogen fra s serien som var bygget i dk ( og ikke usa men dk, har jo klistermærke bag på mine som siger usa) smiley

• #54   18. feb 2014 Røverhistorie eller ej. Jeg glæder mig til at se hvad Arne kommer frem med! Om det er et billede af bagsiden af mine NE10 (så ved vi vel alle hvad klokken har slået), eller om han kommer med et helt fotoalbum, fyldt med lækre billeder af hans S3!

Kent: Ak ja. Det er en synd og skam at den originale S2 aldrig blev sat i produktion. Med de positive ting der bliver sagt om S1, må S2 bestemt også have været et spændende bekendtskab. Ahh ja kan godt huske det billede du sendte mig smiley Det der florerer rundt på nettet har jeg dog selv taget, da det billede du sendte mig var af lidt ringere billedkvalitet. Håber det er ok smiley

Den 8'' mellemtone er vel en MF81 eller?

René:
    Jeg vil da ikke love noget, men er nu ret sikker på at NE10 er en dansk opfindelse. Ham jeg har købt mine S1 af, havde i hvert fald ikke hørt om dem, og var ret overrasket da jeg sendte billeder og specs af mine NE10. Han er ellers en ret stor CV-kender der har lagt øre til mange sjældne sæt (Blandt andet Suft-fet og SR2).

• #55   18. feb 2014 Rasmus, jeps der er flere "steder" som har bekræftet at NE10 er dansk bygget smiley Det var blot mig der ikke var klar over det men okay, hvem kan også være et omvandrende leksikon ( ud over kent) ?

Puha SR2 og Specielt suft-fet gad jeg godt give en lytter... Var suft-fet egentligt den eneste model højttaler som "metron/cv) byggede dengang?

Hvad angår S2 så syntes jeg de ødelagde den for den matcher ikke s1, hverken med lyd eller målet smiley

• #56   19. feb 2014 Rene K, det var ikke i 1985 NE10 kom frem men 1983.

• #57   19. feb 2014 Nå okay, det var bare en anden som skrev at de kun blev solgt i 1985 smiley

• #58   19. feb 2014 SR2 og Suft-Fet tror jeg alle gerne vil give en lytter :b Suft-Fet skulle efter sigende have kostet 15.000 canadiske dollars dengang. En del må man sige. Ved ikke om det var den eneste model de lavede dengang. Information er svært at finde må man sige!

• #60   19. feb 2014 Dipolist:

Ja det er også noget nær det eneste information jeg har læst om den, plus en smule fra CV-fans.com
    Spændende højttaler må man sige.

• #61   19. feb 2014 Dipolist, jeg har også mine informationer fra samme steder som Rasmus på nær at hvis jeg husker rigtig så er rasmus i besiddelse af bladet eller? smiley

Med suft-fet er det suft-fet 2 der menes i hvert fald fra min og rasmus side smiley

• #62   19. feb 2014 Desværre ikke nej smiley

Kommentér på:
Renovering af ældre CV

Annonce