{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.502 visninger | Oprettet:

Morten S
Morten S
Tilmeldt:
9. mar 2008
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 31

Defekt Harman Kardon 3480 {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har sådan en stereoreceiver, der har nogle periodiske fejl, som bliver hyppigere og hyppigere. Den når lige at spille helt normalt i ca 60sek, så forsvinder musikken. Der er intet relæ eller noget der klikker. Så kan jeg slukke forstærkeren og tænde den igen, så er musikken der igen i 5sek, hvor den så går ud igen, hvor det så til sidst heller ikke virker mere. Jeg har så netop fundet ud af, ved at trykke på Vmax knappen, kan jeg altid få musikken kortvarigt frem, men går igen ud efter 5 sek. Er det noget i tror der er nemt at fikse? Har fået en anden forstærker, men kunne jo ligeså godt sælge denne fine Harman Kardon i funktionel stand, i forhold til at smide den ud som defekt.

Håber der er en klog og venlig sjæl der kan hjælpe med dette problem smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Defekt Harman Kardon 3480
  • #1   3. feb 2014 Periodiske fejl, er ofte svære at fikse, se om du ikke kan finde et værksted som giver gratis tilbud på reparation. Fejlen du beskriver, opstår den først når du har spillet et stykke tid, og forstærkeren er blevet "varm" ?



  • Morten S
    Morten S Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 31
    #2   3. feb 2014 I starten kunne forstærkeren spille i over en time, så kom fejlen. Men nu kommer fejlen allerede efter 1minut max.

  • Morten S
    Morten S Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 31
    #3   3. feb 2014 så egentlig er fejlen ikke periodisk, den gør det konsekvent smiley min fejl

  • Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
    #4   3. feb 2014 Det kunne lyde som lytter der har mistet noget af deres kapacitet. Ofte har de fået en bule på toppen når dette symptom viser sig.
    Det er et sted at starte og er oftest en simpel reperation hvis det er fejlen.

    http://www.justanswer.com/uploads/frep420/2009-06-13_024233_Bad_cap.jpg


  • Morten S
    Morten S Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 31
    #5   3. feb 2014 Jakob: det må jeg lige undersøge smiley hvor kan man købe sådan nogle nye, hvis det skulle være tilfældet? Forresten, lækkert setup du har.

  • Morten S
    Morten S Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 31
    #6   3. feb 2014 Har taget dette billed. Der er noget hvidt rundt om alle de lyttere du omtaler? Er det fordi de er defekte?

    profilbillede
  • #7   3. feb 2014 Det "hvide" der er omkring dem, er en form for lim, der holder dem fast til printet

  • Morten S
    Morten S Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 31
    #8   3. feb 2014 okay smiley men der er ingen af de lyttere, der har en bule i toppen :S

  • Jakob N
    Jakob N Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
    #9   3. feb 2014 Det var ærgerligt, men man er jo ikke lige heldig hver gang. Den må ind til rep, fejlen kan både ligge i forsyningen til udgangstrinnet og i signalvejen så det ikke noget man bare lige fixer selv.

  • Morten S
    Morten S Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 31
    #10   3. feb 2014 Jeg takker ihvertfald for hjælpen smiley har en marantz sr4001 nu, men savner lidt det overskud som den HK havde. Tror jeg sender forstærkeren i graven, medmindre der er nogen der vil prøve at genoplive den, så er den til fri afhentning

  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #11   3. feb 2014 Ja, en lyt havde jo været skønt, de koster ikke meget mere end en 5'er og tager et kvarter at skifte. Ved disse periodiske fejl, ligger der ofte en fejl i forsyningen. Men det kan knapt betale sig at sende den ind til fejlsøgning. De fleste værksteder tager gerne en ½ time for dette og da timelønnen ofte ligger mellem 5 og 600 kroner. Kan du jo hurtigt lave et regnestykke.



  • Morten S
    Morten S Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 31
    #12   3. feb 2014 Netop. Bare surt når den fik fejlen lige efter at man købte den. Sælger sagde at han ku afhjælpe det ved at "nulstille" den. Men det nævnte han ikke noget om før jeg købte den. Øv bøv, men så kan man prøve noget andet

Kommentér på:
Defekt Harman Kardon 3480

Annonce