{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.247 visninger | Oprettet:

jbl cf150 vs cerwin vega vs150/vs15 {{forumTopicSubject}}

ja som overskriften siger,, hvad er forskellen,, jo den ene model er en cerwin vega den anden en jbl... syns jbl cf150 minder 99procent om en cerwin vega vs15. også vidt jeg kan se er mellemtonen ens i de 2,, men er der nogen der kender den jbl cf150.. og er den tam i forhold til vegaen,, spørger fordi jeg ikke aner det,, smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  jbl cf150 vs cerwin vega vs150/vs15
  • Doctor-Madsen
    Doctor-Madsen Hjælpe-administrator

Følger: 3 Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 179
    #1   19. dec 2013 CF120 og CF150 Losser RØV på Vegaerne!
    Der er langt mere kontrol på JBLerne i forhold til Vegaerne, Jeg har selv haft CF120, og den spillede lige op med mine DC15 på det tidspunkt, dog er de VIRKELIG sultne efter effekt smiley

• #2   19. dec 2013 tror nok på der er langt mere kontrold på jblern,, men tror ikke de på nogen måder kan flytter ligeså stor mængde luft som fx vs15 og dc15,, men er da overbevist om lyd mæssigt er de nok bedere,, da vegaerne bare er spil højt bas højttalere,,, så det nægter jeg og tro de kan følge med og ta i mod ligeså meget effekt som vegaerne kan holde til i længden,, ,,,

men kunne helt sikkert godt tænke mig at prøve at få fat i cf150 da den ser intrsandt ud,, men det er da samme mellemtone som sidder i vs15 ?????,, hvad må sådan et sæt koste hvis det er,ca ? smiley

• #3   19. dec 2013 Doctor madsen hvilken effekt havde du bag dine dc15?

Jeg kender ikke til de jbl men kender både til dc15 og vs15. Dc15 er bedre på 2 områder i forhold til vs15, dc15 er en lille smule mere detaljeret end vs15 men det kræver seriøst lyttetest for at opdage forskellen og så er kabinettet bedre bygget på dc15 men i min optik er vs15 bedre på alle andre punkter. De går dybere, de er i mine øre mere behagelig at lytte på hvor jeg syntes at dc serien generelt er en smule træls at lytte på sammenlignet med og så syntes jeg at mellemtonen er kraftigere i vs15 og det at den går dybere får også hele lydbilledet til at lyde bedre. Diskanten er mere behagelig at lytte på og skriger dig ikke hårdt ind i hovedet som den gør i dc serien så overall er vs15 en bedre højttaler end dc15 efter min mening men som sagt også kun min mening.

I mine øre er s1 og 12tr klart de mest velspillende højttalere fra cv nogensinde bygget og den eneste model som jeg har hørt som kommer i nærheden af dem er vs15.

De jbl deler ikke samme mellemtone som vs15 hvis det var hvad du mente smiley

• #4   19. dec 2013 nej okay,, syns bare mellemtonerne lignede,, .. men lige til vs15,, ja det en rigtig fed cv højttalere,, den lyder i mine os bedere end dc 15.. og den har noget kun mere fylde på basrådet os ved lavt spillene

• #5   19. dec 2013 Ja det oplever jeg også at der er mere fylde i lyden på vs15 ved lavere volume. Og med den rigtige forstærker kan vs15 spille drønende højt og hvis de jbl kan spille højere så er det i min verden ligegyldigt for vs15 kan spille til der hvor det gør ondt i mine øre og jeg er da ellers vandt til højt musik. Og bedre kontrol... hmm tja jeg har nu ikke oplevet at vs15 har mangel på kontrol på nogen punkter så længe det er den rette forstærker for. smiley

• #6   19. dec 2013 neej de kan nemllig godt arbejde de vs 15.. klart en af mine farvoritter fra cv smiley

• #7   20. dec 2013 det minder meget om hinaden men tror lyden minder langt fra hinanden da jbl og cerwin vega ik høre sammen concept smiley men det da nogen nice jbler kunne spændene at gi dem et lyt smiley

• #8   20. dec 2013 ja jeg vil meget gerne ha et par, og prøve dem af.. tror nu nok de skulle kunne levere varen smiley

• #9   20. dec 2013 det er nu det jbl var kendt for at kunne har ik hørt så meget deres nye fortrækker de gamle 60-70 modeller har selv haft l65 jubal og de kunne både spille højt og rent og med rigelig med bas fortryder sgu jeg solgte dem smiley

• #10   20. dec 2013 ja de gamle spiller godt,, jeg har haft L100 century og jbl l166 og jbl ti5000 og jbl L6000 jubilæums udgave og den danske model af jbl L100,, syns de spiller fantastisk godt, med dejlig dynamic og tung bass og meget musikalske,, men syns ikke de hrt kunne hamle op med et sæt vegaer når det gælder om at lave tryk smiley

• #11   20. dec 2013 er jo os derfor jbl og cerwin er svært at sætte op imod hinanden som os nævn tidliger.. men jo jbl kan uden problemer godt hamle op imod cerwin vega spørgmålet er bare hvilken serie du samligner fra et par 4330 er på 300watt og klare 2kw i peak og kan lave 119db så igen det afhænger hvilken model du tager smiley

• #12   21. dec 2013 selvfølgelig har du helt ret i,, men samligner man så dem med et sæt dc15,, der kan dc 15 jo lave omkring 127.6 db i tryk.. men helt sikkert jbl laver os nok nogle der kan levere det de skal,, lige til den der 4330.. det en super fed model,, har dog ikke ejet dem,, men har hørt dem,, og de lyder til dere fordel kanont fedt,, og er er helt sikkert en højttalere jeg drømmer om at få i stuen før eller siden smiley

• #13   21. dec 2013 de 127.6 db er et tal du har fra udregning kan jeg se.. men det vis kun os i meget kortvarig tid vis de overhovde kan det.. ifølge cerwin vega så dc15 opgivet til max spl 120db så det godt gået vis nogen kan presse 7.5db mere ud af dem smiley man skal huske på cerwin vega havde meget med en gang at opgive en alt forhøjt følsomhed.. prøv du at udregne de 4430 med 2kw altså i peak så får du sikkert os et hjerne dødt talt smiley

• #14   21. dec 2013 den er skam god nok,, de kan godt tryk 127.6 db,, gå ind på youtube der en der gør det . på en nad218 thx brokoblet på hver dc 15,, han køre en spl bass test på dem,, og har en prof db måler,, så lige med de til har cv ramt rigtigt,,.. , men ved godt de ellers ikke har været så gode til at opgive de rigtige space,, men det gælder sådan set de fleste højttaler producenter smiley

• #15   21. dec 2013 og der max spl er på parpirene 126 db,, så det = 1.7 db mere man kan presse ud af dem smiley

• #16   21. dec 2013 kan godt været de trykker 127db men det ændre jo ik på det i kortvarige tid smiley sjovt alle dem jeg kender der haft dc15 har der stået max spl 120db men cerwin vega har førhen opgivet fler forskellige oplysninger bare tag at100 de skulle os kunne klare 1200watt men det vis kun på en virkelig god dag så du skal ik tror på alt der står på papiret smiley

http://2.bp.blogspot.com/-v8-BPXS7Bx4/UGtLvz6IMYI/AAAAAAAAAUs/faYPmHK2Mbw/s1600/CV+1215.+1

• #17   21. dec 2013 nej ved godt man ikke skal tro på hvad der står på parpiret,, for de kan tit en hel del mere end der står de kan,, det som reglt aldrig mindrer end hvad der står men en pæn slat mere så længe det rent signal der bliver smidt igennem :-).. men ved godt det kan svinge gevaldigt meget.. lige nu smider jeg fx 600watt rms i hver dc12 og det klare de flot,, og de jo os kun oplyst til end 3til 400 watt ,,

• #18   21. dec 2013 men hvad syns du enlig om 1215 du har,, i forhold til så mange andrer modeller,, syns nemlig 1215 spiller godt,,, bortset fra jeg syns 12" har det med at lave en del mere end hvad 15" gør smiley ??

• #19   21. dec 2013 hehe det kan du så ha ret i smiley det er 2 rigtige fede modeller og spiller vildt godt 12 tommer 1215se køre i et højer frekvens område hvor den mkii spiller meget laver frekvens område.. mkii er klart den mest bas stærke model af de 2 men spiller os en del mørkt i lyden i forhold til 1215 se den spiller noget mere lyser i lyden og kan klare en del mere ifølge min erfaring smiley

• #20   21. dec 2013 ja okay :-), vil nemlig rigtig gerne ha et sæt MKii hjem i stuen på et tidspunkt,, har nemlig aldrig ejet et sæt desværre, har kun hørt dem,, men er ret sikker på man kan få noget fed lyd ud af dem, på noget ordenligt forstærker grej samt en god EQ på smiley

• #21   21. dec 2013 der kommer skam ordenlig lyd ud af dem de spiller det mere mørk/ldybt i lyden i forhold til mkii fordi 12 ik køre ik lige spiller i så højt område som i 1215se smiley de er utroligt nemme at drive og min 2.6kw kunne uden problemer drive det fuld ud smiley

• #22   21. dec 2013 ja okay jeg må se om jeg ikke kan finde mig et billigt sæt der skal renoveres smiley

• #23   21. dec 2013 det er blandet prisen svinger meget på dem og især mkii er folk helt vilde med selv om jeg ik forstår det smiley men jo du kan nok godt finde et sæt til en fornuftig pris smiley

• #24   21. dec 2013 håber jeg da helt sikkert jeg kan smiley

• #25   21. dec 2013 Cerwin vega M,
    hvilke papirer har du set, hvor der står DC15 kan præstere max spl på 126 db ?

Jeg spørg, fordi jeg har ligesom Michael T, også kun set dem opgivet til 120 db.

• #26   21. dec 2013 de eneste cv jeg kender der opgivet til 126db er cd90/380se smiley

kent har du nogen erfaring med ram bux og cerwin vega sammen ? overvejer nemlig at købe en bare lidt nervøs for de boster meget til mellemtone og diskant området ligesom crwon smiley

• #27   22. dec 2013 Ja og 380SE er opgivet til en følsomhed på 102 db, AT100 er opgivet til 127 db og en følsomhed på 103 db. Det er rart at CV ikke længere måler følsomheden på deres højttalere i drømmeland, men i den virkelige verden, hvor de fleste af os jo trods alt befinder sig cirka 16 timer i døgnet.

Michael, jeg har desværre ingen erfaring med Ram Bux

• #28   22. dec 2013 mente nu i spl var cd90/380se opgivet til126db smiley havde været godt gået vis det var følsomheden smiley sikke en skam har hørt ram bux før men ik på cerwin vega det skulle ellers være ret godt solide amp smiley

• #29   22. dec 2013 Det ved jeg godt du mente, jeg skrev jo også . " Ja og SE380 er opgivet til en følsomhed på 102db" - du har overset mit "og"

• #30   22. dec 2013 soory smiley

• #31   22. dec 2013 kan godt se jeg har taget fejl med spl oplysningen,, :-). men det ændrer ikke på at højttaleren kan mere end hvad de er opgivet til i følge cerwin vega,,..

men min fejl!!!..

cd90 det en kedelig højttaler i efterminmening.. bassen giver alt for hurtigt op, pga det lærreds ophæng de født med,, men smider man en cv 152wr i dem,, så spiller de røven ud af bukserne,, ( min afaring med dem )

• #32   22. dec 2013 nu har cd90 aldrig været nogen bas stærk højtaler men er der kan spille rigtig højt og dem jeg havde gav bassen på ingen måder de kun sluge mere power end mine al1000 de var ik ligeså kraftige ik bassen som så mange andre modeller smiley

• #33   22. dec 2013 og hvorfor smide en 152wr i dem ? jeg mener der siddder jo en 152w4 i dem i forvejen smiley

• #34   22. dec 2013 der sidder ikke en 152w4 i dem orginalt,, kan ikke huske den orginale bass, men den hedder nogeet andet,, den med lærreds ophæng, smiley

• #35   22. dec 2013 Bassen i CD90 er vist en W-15-4

• #36   22. dec 2013 ja det rigtigt w-15-4 er orginal bassen smiley

• #37   22. dec 2013 kent er sgu lidt træls du skal huske så godt smiley jo kan huske det er en W-15-4 nu fordi vi havde engang en snak om de,t fordi jeg spurgte dig om 4 betød det samme w4 om det car samme svingspole som 152w4 smiley men by bad smiley

Kommentér på:
jbl cf150 vs cerwin vega vs150/vs15

Annonce