{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.231 visninger | Oprettet:

Hjælp til valg af effektforstærker ? {{forumTopicSubject}}

Jeg søger hjælp til den rette effektforstærker til match af mit nuværende setup så jeg kan få noget mere power og udnyttet det hele så meget som muligt! Jeg søger gerne noget Nad, Yamaha, Pioneer men dog ser jeg helst at det er noget Nad!

Mit setup består af…


1stk Denon AVR-2807

2stk B&W DM-640

2stk B&W DM-686

1stk B&W HTM62 center

1stk Harman Kardon SUB-TS7

1stk Denon DP-29F Pladespiller


Og så er planen at jeg i fremtiden køber en

Nad C165BEE og opgraderer min pladespiller til en REGA PLANAR 3

Håber i kan hjælpe, tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til valg af effektforstærker ?
  • #1   19. jan 2022 Skal det være en ny ? i deres nye program er der jo ikke det store udvalg C268 til 7000kr C298 til 15000kr & så M modellen til 25000kr
    En C275bee som er eller er ved at udgå kunne også være en mulighed hvis det skal være NAD den ses til omkring 5000kr på DBA
    Kender ikke C268 eller C298 men de får gode kommentar på nettet så du kunne jo give dem et lyt til den tid.


  • #2   19. jan 2022 som alternativ til et forstærker sæt kunne jo være en integreret som nævnt i den anden tråd, begge her under har både Riaa og DAC indbygget.

    Denon PMA-2500NE
    Denon PMA-A110


  • #3   19. jan 2022 syntes også jeg vil nævne PARASOUND HINT 6 som en mulig kandidat til en god integreret forstærker som har både Riaa & DAC indbygget

  • #5   19. jan 2022 Kan se jeg er lidt bagud med svar, men det må både være nyt og brugt og tænker helst at buget må være på de 8k Så måske brugt er mest en mulighed og ser gerne helst Nad ja

    Det lyder smart med det der integreret forstærker men nå har jeg jo min Denon receiver i forvejen som jeg tænker jeg gerne vil have udnyttet!

    Hade måske selv tænkt på enten nad 216 thx eller nad 218 thx hvordan lyder det?

    Futte den du linker til er self solgt nu! smiley Men ville den kunne have været brugt sammen med min nuværende forstærker eller hvordan? Den var ellers fint til prisen og kunne sagtens have været noget jeg ville have købt, men der går nok længe før man ser sådan en igen! smiley


  • #7   19. jan 2022 Den C275 spiller ganske fint til de penge og nu det skal være NAD så er den et godt bud og vil også passe fint til en 165 kontrolforstærker

  • #8   19. jan 2022 Så mit nuværende setup samt det fremadrettet, vil en Nad C275BEE være det bedste bud ud fra mit budget eller hvad?

    Der er jo efterhånden rigtigt mange og gode bud men vil enligt bare gerne have det helt rigtige, også så jeg ikke skal tænkte på at skulle skifte alt ud vis jeg nu måske en gang gerne ville prøve nogen B&W højtaler i enten 700-800 serien smiley


  • #9   19. jan 2022 #Per

    Det er vel både en for og effekt forstærker så du hade i tankerne at jeg skulle bruge det i stedet for min nuværende forstærker ik?


  • #10   19. jan 2022 #futte

    Du må også meget gerne svare på mit spørsmål tak smiley


  • #11   19. jan 2022 #8 nu låser du dig jo lidt da du skriver det helst skal være en NAD og tænker du helst vil have en nyere og ikke en 20-30år gammel effektforstærker eller tager jeg fejl ?
    Derfor vil jeg mene en C275 eller en C272 er gode bud som vil matche en NAD C165

    hvad angår B&W højtaler så er min personlige holdning at B&W ikke er hvad det engang var og ville nok ikke være mit valg af højtaler, men det er jo dig der skal kunne lide dem og ikke mig.


  • #12   19. jan 2022 Har jo netop ikke givert udtryk for den ikke måtte være gammel så ja det dig der tager fejl, jeg vil enligt bare have noget der er stabilt og virker, så self skal det ikke være noget gammelt bras eller noget nyt alt for teknisk lort som intet har med lyd at gøre! Men i bund og grund vil jeg bare have noget der virker så alder er ikke så vigtig, det jo heller ikke fordi at min Denon forstærker er ny smiley

    Tænker bare du må sele have en du fortrækker mest ud af dem du nævner? smiley


  • #13   19. jan 2022 Og hvad tænker du omkring en 216 thx eller 218 thx?

  • #15   20. jan 2022 #Futte

    Ville jeg kunne have brugt den Rega Elicit sammen med min Denon Receiver eller hvad hentydet du til da du sendte dit første link!?

    Og i forhold til den alle dem du skriver samt den sidste du linket, hvad vil du syntes er bedst!?


  • #16   20. jan 2022 Vis i skal vælge en ud fra mulighederne jeg har valgt, hvad for en skulle det så helst være og hvorfor!? Vigtigst er jo bare at det skal passe med mit nuværende setup samt passe med den Nad C165BEE forforstærker jeg også kommer til at købe mig!.

    Mulighederne er…

    Nad 218 thx

    Nad C275bee

    Acurus A-250

    Acurus A-200X3

    Rega Elicit

    ???


  • #17   20. jan 2022 Ok så ville jeg vælge en af fgl.
    Parasound HCA-1500A
    Parasound HCA-1200II
    Parasound HCA-2200II
    NAD C272 el. C275
    Acurus A-250


  • #19   20. jan 2022 Vil tilslutte mig Futtes forslag #18, til prisen kan du nok ikke finde noget bedre du skal så bare undvære fjernbetjening.


  • #20   20. jan 2022 Kan ikke lige se besked #18 smiley Så ved ikke hvad foren fortrækker uden fjernbetening der hentydes til!? smiley

  • #21   20. jan 2022 Forstærker*

  • #22   20. jan 2022 #Søren

    Syntes du at en Acurus 200X3 vil være et dårligt valg da? Kan se du ikke har tilføjet den til listen smiley


  • #23   20. jan 2022 Tænker hvis du vil ende om med 2 kanalet stereo så ville jeg fortrække dem jeg har på listen, og den futte henviste til på DBA var et godt bud på et forstærker sæt til under 8000kr som altså ikke har fjernbetjening
    https://www.dba.dk/effektforstaerker-aragon-4004/id-1086804731/

    Jeg kender udmærket sættet men fravalgte det i sin tid frem for andet, jeg ville personligt heller have Parasound end Aregon men det vil også koste mere.
    Til lidt over 7000kr så finder du nok ikke noget der er bedre.
    Jeg er dog ikke enig i at 24K forforstærkeren er langt bedre end NAD C165 men at den er i samme liga.


  • #24   20. jan 2022 Ved ikke hvorfor #18 er slettet, måske det kom bag på indehaveren at jeg sluttede op om forslaget smiley

  • #26   20. jan 2022 Okay Søren, så tænker jeg umiddelbart at jeg går med Nad C275bee

    Men syntes det lød en anelse tiltrækkende at den Acurus 200X3 var 3 kanals og derved som nævnt vil center spille på samme niveau som højtaler og det vil Nad’en jo så ikke! Så er da en smule i tvivl men det lyder til du ved hvad du snakker om sååå… smiley


  • #27   20. jan 2022 Nu skrev du jo du ville have en NAD C165 (altså stereo 2kanaler) derfor vil jeg ikke anbefale en 3 kanals forstærker, og vil lige skrive at den sæt futte i første omgang linkede til i #18 er et godt sæt til en udmærket pris.
    Skal du finde NAD C165 + en C275 så er du vel af med ?? 10.000kr

    C272 og C275 er udmærkede forstærker men vil mene at Aragon 4004II er en tand op i kvalitet, eneste problem jeg kender til med den er at presses den så har de problemer med at holde varmen nede.


  • #28   20. jan 2022 Og ja det kunne da godt tyde sådan hehe smiley Det i hvert fald lidt mærkeligt samt fik heller aldrig svar på ang det med den Rega Elicit osv men heller ikke relevant nu smiley

  • #29   20. jan 2022 Regaen er nu også vellydende men tror ikke den er hvad du søger.

  • #30   20. jan 2022 Men vis det intet problem er for mig at smide de 10k eller lidt mere for at få fat i NAD C165 og C275, vil du så ikke mene det er det værd frem for det der er linket i #18? Vil helst ikke være bekymret for hvor højt jeg må spille og hvor meget jeg skal være opmærksom på pressen selvom jeg self ikke vil presse den konstant smiley

    Er det muligt at få en Nad i 3 kanals måske så og noget andet i samme mærke som også vil kunne gå med mit setup men så jeg kan få udnyttet den del med center og højtaler smiley


  • #32   20. jan 2022 Øhh vis du hentyder til mig så har jeg sgu ikke dig på filter, så ville du jo heller ikke kunne have skrevet til mig nu smiley

  • #33   20. jan 2022 #30 NAD C165 er en god kontrolforstærker til prisen og fortrækker du det sæt du selv nævner så er det ikke et dårligt sæt, men det var den omtalte i #18 heller ikke.

    Som jeg skrev tidliger så har vi alle vores præferencer lige som nogle kan lide Audi og andre fortrækker BMW

    Hvis det er muligt at finde Parasound HCA-2200mk2 samt en Parasound PLD-2000 så ville jeg uden tvivl springe på det frem for alt andet nævnt her i tråden, men det er jo så mit valg.

    #31 tænker stadig der gemmer sig en Thomas C bag din profil, beklager hvis jeg skulle tage fejl så filteret er fordi jeg ikke gider mine tråde ødelægges fordi denne Thomas sletter sig hver 14dag for så at oprette sig igen = alle indlæg slettes.
    Men derfor kan jeg jo godt syntes om dit forslag i #18


  • #35   20. jan 2022 det vil sige du smider et forslag til TS og fordi jeg så kommenter på dit indlæg så sletter du forslaget til TS ??
    Yderst barnligt og det bestyrker kun min mistanke om hvem du er smiley


  • #42   20. jan 2022 Vil godt have at i alle stopper jeres diskussion, det ikke det mit indlæg er her for ellers må jeg dsv slette det!

    Lige til info, så har jeg valgt at bloker Deuce af den simple grund at han kom ind i min tråd totalt random og uden noget som helst til mit gode! Tager ikke parti men prøver ligesom at få stoppet det her og derved har jeg valgt som jeg har gjort!

    Glad for den hjælp jeg har fået og til dig Futte så det godt det ikke var mig du hentydet til, kunne da heller ikke lige forstå hvorfor der skulle være et problem mellem os men blev da godt nok forvirret eftersom du slettede din kommentar til mig som jeg syntes er lidt mærkeligt da det vel var en form af hjælp til mig smiley Men fuck nu det, jeg er heldigvis blevet lidt mere kloger på hvad jeg nok vil vælge mig i fremtiden af hi-fi smiley


  • #43   20. jan 2022 Noget helt andet, så fik jeg aldrig svar på om en 3 kanals ikke også fås i Nad? Og om det enligt ikke vil være bedre vis man fandt noget der matchede den vej igennem i stedet for 2 kanals, altså vis jeg gerne vil have udnyttet den del med at center og højtaler køre lige meget styrke!? smiley

  • #45   20. jan 2022 Okay så du vil mene at vis jeg skulle vælge Nad ville det være bedre at jeg holder mig til dem jeg har valgt i forhold til at skulle købe dem som er 6 kanals for at brokoble dem?

    Men du vil syntes at aragon er et bedre valg end Nad kan jeg forstå på det hele!?


  • #47   20. jan 2022 Og vis det er NAD 275 op imod Aragon 4004 MKII så vil du også stadig vælge Aragon? Skal jo også passe sammen med Nad C165 skal man lige huske på!

    Og som sagt hvad hentydet du til ang den der Rega Elicit? Det jo ikke bare en effekt forstærker jo men en receiver!


  • #48   20. jan 2022 Og du vil self også mene at Nad 275 er bedre end Nad 218 ik!?

  • #49   21. jan 2022 Også sjovt at det Aragon sæt er meget billiger til sammen end den enkle Nad 275 Du også linkede til!? smiley

  • #55   21. jan 2022 Hør her gutter, nu stopper i dæleme med at svine hinanden til over MIT opslag! Det ikke det det er lavet for! Respekter venligst dette! Find et andet sted eller slut fred! Det intet med mig at gøre, jeg søger blot jeres hjælp okay!…

  • #56   21. jan 2022 Beklager det endte op med det, jeg skal respekter din tråd fremover.

  • #57   21. jan 2022 Det lyder godt Søren! smiley

  • #59   21. jan 2022 Nu bliver jeg altså nød til at kommenter på #58
    Har du set
    #19
    #23
    #24
    #27
    Alle hvor jeg slutter op og syntes godt om dit fund og anbefaling som et godt stereo sæt. Så den med at jeg vil have ret i alt... du er sku på tynd is.

    Håber TS syntes det er et ok indlæg, og gider ikke kommenter yderlig ud over indhold der har med tråden at gøre


  • #60   21. jan 2022 Det helt iorden Søren, syntes selv han beder om den smiley

  • #61   21. jan 2022 Hej har du overvejer at skift de Harman Kardon SUB-TS7 ude elle synes jeg de anlæg se fedt ude ,bare min meningen elle en god weekenden smiley

  • #62   21. jan 2022 #61 Hej Per

    Ja det har jeg bestemt, der ser jeg også helst til en B&W men ved ikke hvor meget jeg får brug for sub og derved tænker jeg ellers at min Harman Kardon ville klare jobbet fint men ja det vil lige give det sidste pift hvad højtaler angår men mange tak smiley


Kommentér på:
Hjælp til valg af effektforstærker ?

Annonce