Apple tv - fjernsyn - anlæg {{forumTopicSubject}}
Hej derude
Jeg sidder og overvejer at købe mig apple tv, primært pga. muligheden for at streame musik fra itunes, men også fordi det vil være dejligt med mulighed for netflix og lignende på tv'et.
Jeg sidder så bare med spørgsmålet om hvordan jeg kan få det til at virke, altså afspille lyden over mit anlæg sat til tv'et?
Jeg har et standard fladskærms tv, og et "hjemme bio" 5.1 sony anlæg med dvd afspiller sat til tv'et, men anlægget gider ikke spille når jeg slutter computeren til tv'et via et hdmi stik, det afspiller lyden fra programmet der ville køre hvis jeg ikke havde sat tv'et på "HDMI-1". så jeg ville høre om anlægget vil spille hvis jeg slutter apple tv til, og streamer musik over det..
Jeg er mere eller mindre helt grøn indenfor alt der har med hifi, tv og lignende, så hvis der er et bedre bud på at få det hele til at fungere sammen vil jeg gerne høre det =)
mvh.
Martin
sep 2007
Følger: 51 Følgere: 11 AV-enheder: 2 Emner: 25 Svar: 475
Jeg benytter selv youtube meget til at hører musik fra. Her ligger masser af fulde albums. Og så er junior glad for PSY gangnam style
sep 2007
Følger: 51 Følgere: 11 AV-enheder: 2 Emner: 25 Svar: 475
dec 2005
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 121
Så behøver tv'et ikke være tændt hvis du bare vil streame musik
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 2 AV-enheder: 4 Emner: 7 Svar: 126
maj 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
dec 2005
maj 2013
Jeg kan desværre ikke selve produktnavnet..
Er der nogle der har et bud på hvor meget jeg ville skulle ofre for et nyere "set'up" der vil afspille ordentligt og fungerer fint med Apple tv..
Er studerende så har ikke et voldsomt rådighedsbeløb.
dec 2005
Mit eget setup up er:
Denon surround forstærker
5.1 højttalere
Fladskærm
Apple tv.
Fra apple tv går der hdmi til skærm og optisk til forstærker. Fra tv går der også optisk til forstærker så jeg får lyd over anlægget.
Alt musik afspilles fra ipad/iphone til apple tv....og så anlæg.
Ret simpelt setup.
Hvad du skal ofre....det kommer an på hvor meget du skal have af nyt
maj 2013
Anlæg
Forstærker
Apple tv.
Og nej jeg er ikke en kræsen hi fi kender, et simpelt men fungerende set'up ville være lækkert til en som mig
mar 2012
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 75
Har nemlig ikke optisk i min forstærker.
maj 2013
Apple tv - fjernsyn - anlæg