{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

DSP {{forumTopicSubject}}

Tænker en tråd om DSP og den funktioner kunne gavne.
Jeg er jo ikke inde i alle dens funktioner endnu men smart er den jo..
korriger frekvensgang på højtaler via målemikrofon og REW programmet som jo er ganske gratis.
Elektronisk deling og individuelt justering af output.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DSP
  • #1   29. okt 2021 Her er et eksempel på med og uden DSP (kan sikkert gøres bedre smiley jer er ikke ekspert og har ikke brugt meget tid på justering)

profilbillede
  • #3   30. okt 2021 Skal man selv eksperimentere med justere eller kan den gøre noget automatisk?

• #4   30. okt 2021 Den har en funktion så den selv gør det automatisk, man kan jo så selv juster ekstra hvis man har lyst, det tager ikke så længe før man har det grundlæggende og der findes også youtube videoer der viser hvordan man gør, som Thomas C nævnte i den anden tråd så skal man huske på at hvis man også bruger boost så er bare 3 db jo en fordobling af watt så man skal lige tænke sig om, i mine nye justeringer tillader jeg 0 boost så her skære den toppen af og ikke andet.

• #6   31. okt 2021 Hej Ove, ja det står måske lidt uklart smiley
    Et eksempel kunne være at DSP justeres til +3db i et område lad os sige ved 60hz så skal forstærkeren yde det dobbelt i det område.
    Derfor vil jeg nok anbefale at man kun bruger DSPen til at fjerne "toppe" i frekvens forløbet og på den måde udglatte så meget som er muligt uden at booste et eller flere områder, men igen hvis man har en stor og kraftig forstærker som aldrig udnyttes så er muligheden jo til stede for at booste lidt.

der skal teknisk 6db til en fordobling af lydtrykket men mennesker opfatter først en fordobling ved ca. 9-10db

for at øge lydtrykket med 3 db skal der tilføres dobbelt effekt

• #7   22. nov 2021 Nu har jeg rodet med justeringer og lyttet en del efterhånden med minidsp i mellem kontrol & effekt forstærker og jeg kan ikke rigtig bestemme mig for om det er godt eller skidt smiley
    Det er jo sikker og vist at man kan ændre / kontroller frekvensgangen og det i sig selv er vel godt ? men syntes også den fjerner noget af gløden, så på lyden ja der kan den fikse små problemer men musikken tager skade, hvis man kan udtrykke det sådan.

• #8   22. nov 2021 Kan den gemme flere lytte positioner?
    Det kunne være en udmåling der egner sig til sofaen eller hvis man vil sidde det mest optimale sted i sin lænestol, har man så mulighed for at skifte imellem det?
    Eller er det en ny udmåling hver gang.

• #9   22. nov 2021 Det kan man godt, altså på Pc og så lægge dem ind man vil bruge.

Kommentér på:
DSP

Annonce