{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.306 visninger | Oprettet:

Brumsløjfe?? {{forumTopicSubject}}

Hej forum..

Igår lavede jeg nye strømkabler, som blev ret fine.

Jeg tror ikke de er den direkte årsag til at jeg nu oplever et svagt brum, når musikken er skruet ned. Det er meget svagt, men kan høres. Jeg er ikke sikker på at det ikke var der før jeg lavede kabler..

Jeg kan se at mine forstærker enheder ikke har jord forb. (Jord ikke mulig i orig. stik) Ville jeg kunne smide jord direkte fra jord i stikkontakt og over til chassis på mine enheder hvor der Ikke er jord i indgangen på power stikket?

Andre gode råd til fjernelse af brum modtages gerne.

Når jeg slukker tv'et, forsvinder 80% af brum i 5sec, og så kommer det igen, selvom tv'et forbliver slukket. Også selvom jeg hiver stikket ud af tv. Fjerner jeg antennekablet, er det samme effekt. Men brum kommer tilbage.

Tager pt strøm fra køkken gruppen, men har også prøvet at slukke køleskab og andre forbrugere på den gruppe, og det har ingen effekt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation af tv 2.000 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.
  • Hæng hylder op 930 kr.
  • Så hurtigt som muligt 2.500 kr.
  • Rette mellemdør. kan ikke lukkes da den sidder for lavt. 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brumsløjfe??
  • #1   17. feb 2013 Har lige prøvet at frakoble min emotiva, så det kun er marantz der kører, samt at slukke alle grupper i huset, undtagen vaskemaskine/Hifi gruppen. Men
    Stadig brum! Vaskemaskinen er slukket, så den spiller ikke ind. Har os prøvet at tá strøm fra andre steder i hytten, for at udelukke vaskemaskinen. Har os prøvet med orig. Kabel, uden jord og ligeledes samme problem.

Så jeg formoder at den manglende jord i marantz er problemet? Det er jo der lydkilden starter. Så er det ikke bare at bestille et par 3ben hun stik til mine forstærkere, og så smide jordbenet på chassis?

• #2   17. feb 2013 Er det brum fra apparate eller i højtaler ?
    Prøvet at sætte andre signalkabler på ?

• #3   17. feb 2013 Det er brum i speaker.

Har lige prøvet at skifte imellem div. Input og det ændrede ikke noget.

Skal lige sige at det er mens der er skruet helt ned for volumen og med øret helt henne til højttalerne. Kan vi ikke være enige om at der ikke skal være det mindste brum? Eller kan man ikke undgå en vist mængde støj eller brum?

• #4   17. feb 2013 Jeg har jord på min effekt, og den brummer meget lidt også!.
    Og jeg har en gruppe til værelset hvor intet andet køre på, så intet at forstyre signalet!

• #5   17. feb 2013 Har du prøvet med oversiden af hånden, at køre den let hen af siden
    på forstærkeren / alle apperater , hvis det snurre i fingerne
    Skal du vende stikket

• #6   17. feb 2013 "Godt at høre" Daniel.. Så er en vis brum måske forventet.. smiley

Dog gir min tubebuffer meget høj brum, når den er jordet.. Den er med 3ben stik.. Når jeg tilslutter den uden jord, brummer den ikke (ikke mere end hvis den ikke var sat til) men så er der rytmisk knas/støj. Måske den buffer bare skal over højre skulder.. Men nu den er købt, ku det jo være sjovt at teste den..

Hvis nogen sku ku gi mig et hint til hvorfor bufferen bringer højt brum ind når den er tilsluttet jord så lytter jeg :0)

Bufferen sættes mellem marantz og emotiva effekt. Den kan os sættes mellem cd og forstærker.

• #7   17. feb 2013 Ingen snurren.. Har os målt på mine power stik, for at sikre at fasen vender korrekt. Alt er på plads..

• #8   17. feb 2013 det brum du kan kan høre kan sagtens være den magnetiske støj der ledes omkring elektriske ledere, de inducerer en svag strøm over til nogle fintfølende dele i dit grej internt, der er ikke rigtig noget du kan gøre ved det....

kan du høre det når du sidder i stolen og hører musik? hvis ikke, så skide være med det

har du en støj loop, så er du slet ikke i tvivl, så vil det brumme helt vildt

• #9   17. feb 2013 Ronnie.

Hører det ikke under afspilningen af musik.. Så kan for så vidt godt leve med det svage brum/baggrunds støj..

Hvis vi ser bort for den undren der evt. Måtte være i mit ønske i at afprøve den buffer i mit system.. Hvordan kommer jeg så af med det meget høje brum der er når den smides ind i systemet?.. Den er der kun når bufferen jordes.

Så ku man fristes til at sige .. Jamen så lad være med at jorde den.. Den gir en støj/opfanger støj, som er 1. Grund til at jeg vil jorde den..

Bufferen står oven på min marantz. Kan det gøre udfaldet, eller er det fordi at den er eneste enhed med rigtig jord, og så skaber det en brumsløjfe? Ja indtil i dag kendte jeg ikke til fænomenet brumsløjfe, og er ikke helt sikker på at jeg er helt inde i det endnu.. Men tricks til at få det væk modtages gerne.

• #10   17. feb 2013 Tossen.

Det med at jorde marantz alene må jeg så prøve..

Power indgangen på marantz har ikke jordben, så der smider jeg vel bare det 3ben hun stik i chassiet, og så skal jord benet bare smides på indvendigt chassis ikke?
    Ville jeg forsøgsmæssigt ikke kunne tá en jord ledning fra væg kontakten, og smide på marantz chassis? Det ville jo vise om jord gavner den?

Pt er det kun bufferen der får jord, i og med den er eneste enhed med jord mulighed.

Du har ret i om at den buffer er lidt spøjst opbygget.. ;0)
    Men den bør ikke brumme af den grund.. så ville de jo ikke kunne sælges. så der må være en anden "fejl" i mit setup.

De rør der sidder i, er nogle af de bedste på markedet til denne enhed.. Ikke kineser rør.. :0)

• #11   17. feb 2013 Placeringen er ikke perfekt.. I know.. Men pt er det eneste mulighed..

• #12   17. feb 2013 Ville jeg ikke kunne bruge den Stelskrue der er til pladespiller?

• #13   17. feb 2013 Opdate!

Det hjalp intet med jord på marantz.

Nu har jeg fjernet jord på bufferen.. Den gav jo voldsomt brum, uagtet om marantz har jord eller ej. Så den brum er nu væk.

Jeg prøvede at rykke lidt rundt på bufferen, og så ku jeg ændre den støj den trak ind.. Den støj viste sig at være mit internet modem som hænger lige bag/ved siden af forstærkeren.(marantz'en)

Så ved at fjerne jord til buffer og flytte bufferen ned/ovenpå emotiva'en i stedet for, så forsvandt støj og brum.
    Ved godt at det ikke er optimalt at stå oven på en forstærker, men det påvirker åbenbart ikke emotiva'en.

Så nu vil jeg spille en uges tid igennem den buffer, og se om det har indflydelse positivt eller negativt. :0)

Nb. Den svage brum der er ved volumen på nul er der stadig, men det må jeg vel leve med. :0)

• #14   17. feb 2013 Som det står nu..

profilbillede
  • #15   17. feb 2013 Billed

profilbillede
  • #16   17. feb 2013 Ja det tænkte jeg nok... efter denne tråds udvikling..

Jeg koblede Emotiva'en helt fra, og der var stadig svagt brum, så det stammer fra min Marantz, eller overboens massageapparat ;o)

• #17   17. feb 2013 En lidt mere teknisk observering på elnettet... Har du jording eller nulling?
    Er ikke sikker på om det har en betydning men det var da værd at undersøge.

Ved jording har du en jordforbindelse udefra via spyd i jorden eller via vandrør i jorden.
    Ved nulling sløjfes nullen op på hovedjordklemmen i gruppetavlen og derfra videre til nulklemmen på hpfi osv.

Dvs ved nulling har du samme potientiale via nullen og det kan måske give noget støj baglæns i systemet...

Bare en tanke...

• #18   17. feb 2013 ikke en dum tanke kim, men husk også at nullen har jord potentiale ude i forsyningsnettet.

• #20   17. feb 2013 Kim a.
    Vedr nul eller jord, så må jeg lige høre min bror om han havde rigtig jord til rådighed, eller lavede tricks da han installerede..

Hvad står sådan en strømskinne i andré

• #23   18. feb 2013 Er det alu skinner? Evt billed af sådan en? :0)

Ved du om med de kabler, smider skærmen ind over jorden? Ved ikke om det er det man kalder aktiv skærm..

• #25   18. feb 2013 Ok..

Ja jeg har jo lige taget min nye supra skinne i brug. Så sku helst ikke allerede erstatte den ;0)

• #27   18. feb 2013 Alt er bedre end det jeg havde før haha.. Næsten for pinligt at ligge et billede ind af før-opsætningen smiley

Jamen hit med en skinne, så skal jeg sammenligne ;0)

• #29   18. feb 2013 Super :0) det er os nemmere at sammenligne når man kan skifte rundt..

• #33   19. feb 2013 Ok.. Takker... Har dem lige i tankerne hvis jeg skal bruge flere :0)

• #35   19. feb 2013 Man kan heller ikke ha for meget af den slags ;0)

Kommentér på:
Brumsløjfe??

Annonce