{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.699 visninger | Oprettet:

simon j
simon j
Tilmeldt:
11. aug 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10

Har problemer med Airplay på min nye Yamaha rx-a1020 reciever {{forumTopicSubject}}

Jeg købte sidste weekend en yamaha 1020, jeg har bare et problem med airplay.
Når jeg afspiller musik fra Airfoil fra pc til recieveren, så kan det godt hakke lidt, eller falde ud, Jeg har også et nummer som jeg har hørt flere gange, som hakker i lyden lige præcis samme sted hver gang. Tilslutter jeg min apple tv, som også har airplay, så kører lyden flydende og nummeret som jeg hører tit kører også uden problemer. Det er som om når der sker noget nyt i sangen, så kan recieveren ikke håndtere det og så laver den lige et hak. Er det noget i har hørt om ? Routeren står i stuen ved siden af begge apparater, så ved ikke hvad der kan være galt?
Det er tilsluttet således:
Pc > wifi > router > kabel > reciever
Pc > wifi > router >wifi > Apple tv
Ved ikke om det er en software fejl i recieveren eller om routeren(d-link 655) ikke er kraftig nok.
Har prøvet at søge på diverse fora, og har set at 2 har samme problem men de har ikke fået nogen svar. Så det lyder ikke til at det er noget som er et generelt problem.
Håber på svar smiley

Mvh. Simon Jensen


Kommentarer på:  Har problemer med Airplay på min nye Yamaha rx-a1020 reciever
  • Claus P
    Claus P Tilmeldt:
    jan 2013

    Emner: 6 Svar: 64
    #1   17. feb 2013 Det lyder lidt som det samme problem jeg har med min Pioneer VSX-2022

    Nummeret spiller perfekt på PC og fra CD-afspiller, men skal det via netværket, over til receiveren så kommer der nogle gange et voldsomt klang.

    Der skulle efter sigende være en udmærket DAC i receiveren, men jeg tror jeg vil prøve en anden alligevel.


  • simon j
    simon j Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #2   17. feb 2013 Hvad mener du med at prøve en anden aligevel ? er det router ? eller en anden Pc? måske fra en Ipad eller en anden reciever ? kan jo ikke bare bytte min reciever ud smiley

  • Claus P
    Claus P Tilmeldt:
    jan 2013

    Emner: 6 Svar: 64
    #3   17. feb 2013 Jeg mener at jeg vil prøve med en anden DAC, som kun skal bruges til musik.

  • Claus P
    Claus P Tilmeldt:
    jan 2013

    Emner: 6 Svar: 64
    #5   17. feb 2013 Har Appletv og det løser ikke problemet her...Desværre.

  • simon j
    simon j Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #7   17. feb 2013 Hmm det er sku da mærkeligt, at man indbygger skidtet med airplay, og det så ikke virker optimal.

    Claus P>> har du samme problem?

    Jeg har en apple tv ved siden af og den kører fint, der kom dog 2 hak her igår aftes, håber bare det var et enkelt stående tilfælde. Tror lige jeg skal hører tapeconnection, om de har haft andre kunder som er stødt ind i problemet.


  • Claus P
    Claus P Tilmeldt:
    jan 2013

    Emner: 6 Svar: 64
    #8   17. feb 2013 Simon,
    Ja jeg har det samme problem. Det er ikke i alle numre, at der kommer "hak eller spring", men bedst som man synes, at nu er det perfekt, så sker der et eller andet.
    Streamer jeg fra min Ipad eller iPhone så har jeg ingen problemer, ligesom der heller ikke er problemer direkte fra CD-spillen.
    Det skal lige nævnes, at jeg ikke bruger Airfoil.


  • simon j
    simon j Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #9   17. feb 2013 Er det kun når du streamer fra Macbook? den er gal ?

  • Claus P
    Claus P Tilmeldt:
    jan 2013

    Emner: 6 Svar: 64
    #10   17. feb 2013 Det er også galt, når jeg streamer fra min NAS.Hvilket gør at jeg har kastet mistanken på receiverens DAC.

    Filerne fra Ipad og iPhone er jo i noget lavere kvalitet, og derfor sikkert noget nemmere at håndtere.


  • #11   17. feb 2013 Stabiliteten i Yamaha produkter er blandt de bedste
    Har ført hørt om airplay kan volde problemer..

    har du tjekket om der er opdatering til din a1020 ?


  • simon j
    simon j Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #12   17. feb 2013 Har tjekket firmware og den er fuld updateret. har siddet og lyttet musik nu en 1 times tid, kan nu konkludere ud fra forskellige sange at der hvor yamahen står helt af, der har jeg prøvet at slå over på apple tv og kører samme sang, apple tven kører igennem sangen, men der hvor yamahaen står af i sangen der knitrer det lidt ved apple tven, det er i sær ved sange hvor der sker en masse.

    Synes det virker meget mystisk, jeg vil prøve og spille nogle af de samme sange fra min kærestes iphone senere idag, og se om der er samme fejl.


  • #13   17. feb 2013 Når jeg bruger Dlna på min Yamaha har jeg ingen udfald overhovedet...
    har du mulighed for at prøve det


  • #15   17. feb 2013 Arbejder i et firma som har meget med routere at gøre. Prøv en gang at indstil jeres wifi frekvens til en specifik kanal. Der er desværre RIGTIG meget apple udstyr som har problemer hvis routeren skifter kanal, eller hvis den er på kanal 12 eller 13. Af faste kanaler som kan anbefales er der 1, 6 og 11.
    Prøv det en gang. Kan jo umuligt skade. smiley


  • simon j
    simon j Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #16   17. feb 2013 Nu har jeg lige fået, testet med en Iphone 4S, og har ikke oplevet nogen problemer både med apple tv og yamahaen, så det kunne tyde på, at det er airfoil/windows/eller min computer som laver rav idet. så jeg skal vidst bare ud efter en Ipad, som skal bruges til controller.

  • simon j
    simon j Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #18   17. feb 2013 Itunes kører ligeså ring som airfoil. den hakker også, Min kammerat tager hans ipad med her løbet af ugen så må vi lige teste igen smiley

  • simon j
    simon j Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #19   18. feb 2013 Nu har jeg prøvet en ipad 3 i ca 4 timer og den har nu kørt uden nogen hak og knitren.

    Så problemet er løst nu. tak for hjælpen

    mvh Simon


  • #20   18. feb 2013 Hvad var problemet? smiley

  • simon j
    simon j Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #21   19. feb 2013 Jeg har prøvet 3 pcer med med airfoil og installeret itunes med airplay alle 3 hakkede, brugte jeg et apple produkt, såsom iphone eller ipad, så kørte det gnidningsfrit.

    så kan kun konkludere at alm pcer ikke kan bruges til reciever med airplay, så jeg køber en ipad smiley


  • #22   19. feb 2013 Okay smiley

Kommentér på:
Har problemer med Airplay på min nye Yamaha rx-a1020 reciever

Annonce