{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.333 visninger | Oprettet:

Søren L
Søren L
Tilmeldt:
5. apr 2006
Følger: 1 Emner: 26 Svar: 64

Valg af effektforstærker {{forumTopicSubject}}

Jeg går og leger lidt med tanken om, at smække en effektforstærker på mine 2 fronthøjtalere.

Jeg har en Denon AVR 2105 Surround-receiver, som yder 7 x 90 watt i 8 ohm (kont. effekt, to kanaler i drift, 20-20.000Hz, 0,05% forvrængning).
Som fronthøjtalere har jeg 2 stk. Dali Concept 8!

(Senere skal jeg så have anskaffet mig center, sub og baghøjtalere i Dali's Concept serie)

Men, hvis jeg vælger at smide en effektforstærker på mine 2 fronthøjtalere, hvad skal man så kigge efter, og hvor meget skal det koste?

Det er ikke fordi at det ikke lyder godt som det er nu, men det kan jo altid blive bedre, og jeg føler at lidt mere styrke ville gavne mine højtalere smiley

På hifiklubben.dk, står der i øvrigt også om Dali Concept 8, at Dali selv anbefaler en forstærker i mellem 40-160 watt.. Så en effektforstærker på 2x50-100 watt ville vel ikke skade?

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af effektforstærker
  • Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 26 Svar: 64
    #1   3. sep 2006 Eller, har jeg måske misforstået det hele?...

    Kan man godt smække en effektforstærker på systemet, så den i samarbejde med min nuværende surround-receiver klarer fronthøjtalerne, eller skal fronthøjtalerne kunne bi-ampes før man kan det?


  • #2   3. sep 2006 du vis din forstæker har pre out til effektforstæker så kan du godt.

  • Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 26 Svar: 64
    #3   3. sep 2006 Det er jeg ret overbevist om at den har smiley

    Men, det kan godt anbefales at sætte en effektforstærker til, som i samarbejde med receiveren, skal styre fronthøjtalerne, eller er det bedre på en anden måde?


  • Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 26 Svar: 64
    #4   4. sep 2006 Virkelig ikke nogen som kan hjælpe mig med mit spørgsmål? smiley

Kommentér på:
Valg af effektforstærker

Annonce