{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.460 visninger | Oprettet:

Stephan A
Stephan A
Tilmeldt:
2. jan 2008
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 23

Råd til nyt anlæg til stuen. {{forumTopicSubject}}

Først: Jeg har placeret tråden her, da jeg ikke er klar over om det skal være et stereo eller surround jeg vil have. Håber I bærer over med mig.

Jeg har hidtil haft følgende setup:
Forstærker: Harman Kardon avr 135 (surround)
Højtalersæt: HKTS 11 inkl. 10" aktiv sub med 150 watts forstærker

Jeg har haft ubudne gæster, og disse har stjålet mit anlæg, der efterhånden var 6 år gammelt. Jeg har selv været glad for anlæget, da det har, efter min smag, set pænt ud, været relativt kompakt og spillet godt i min optik.

Jeg har derfor lidt kig på Harman Kardons nye sæt HKTS 60, og vil i den forbindelse høre om det er et godt alternativ, eller om der er andre sæt, der vil være mere aktuelle i samme prisleje?
http://www.hifipriser.dk/hoejttalere/harman-kardon-hkts-60-sort-lak-id-4196669.aspx

Jeg er også åben overfor brugt SÅFREMT det ikke er et årti gammelt. Det må gerne stadig fremstå som næsten nyt.

På forhånd tak!


Kommentarer på:  Råd til nyt anlæg til stuen.
  • #1   20. nov 2012 harman kardon er et fint mærke smiley men du kan godt få mere for pengene i den pris prøv at tjekke det sæt her smiley


    http://www.dba.dk/jamo-d500-51-hoejttalersae/id-87410747/


  • Stephan A
    Stephan A Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 23
    #2   20. nov 2012 Tak for linket Michael T. Det ser jo rigtigt fornuftigt ud med prisen kontra nyprisen, men størrelsen kniber lidt.

    Det skal også siges at min stue er relativ lille - Cirka 15 kvm - da jeg er igang med at læse i Århus. Størrelsen har derfor også en betydning. Harman Kardons størrelse passer mig godt - ihvertfald de gamle HKTS 11, men jeg vil naturligvis gerne rykke mig lidt. Designet betyder dog noget for mig - med chance for at komme til at lyde som min kæreste.

    Er det rent utopi, at lede efter et alternativ, eller er Harman Kardon en fin middelløsning, hvis størrelse og design skal kombineres med god lyd?


  • #5   20. nov 2012 jamo thx er nok en af deres bedste og pæneste serie der både lyder klart men os virkelig kan flytte noget luft smiley med hensyn til størrelsen pjat så har du bare til når i får en større stue hvor det kan få lov til at fyre noget mere op smiley

    munk tannoy vognen er jeg med på det laver virkelig gode højtaler med en lækker lyd smiley


  • #7   20. nov 2012 munk kom med et argoment hvorfor det er dårligt svare til jeg siger focal er dårlig uden at komme med en grund men fuck it er nok en årsag til deres thx har vundet mange test og fået gode anmeldelser smiley



  • Stephan A
    Stephan A Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 23
    #11   21. nov 2012 André S - Rummet er sølle 15 kvm.

    Jeg må gi jer én ting. Det Jamo THX D500 sæt, der er på DBA til de små penge, ser ud til at være et rigtigt godt køb! MEN, og der er desværre et STORT men. Størrelsen!

    Som jeg har nævnt, køber jeg ikke noget stort, da mine forhold nok ikke ændres de næremste år. Jeg vil derfor ikke købe en fremtidsløsning, men en nutidsløsning smiley

    Så jeg ønsker nok at finde et alternativ til harman kardon i samme størrelsesomfang - Og så ved jeg godt, at det langt fra bliver samme lydkvalitet, og at det kan tåle samme omfang af tæsk. Det jeg søger er sådan set blot det bedste kompromis under mine givne, små, forhold smiley

    Focal Sib2 har jeg aldrig hørt om før. Jeg synes dog satelitterne endda virker mindre end HKTS 60 satelitterne?


Kommentér på:
Råd til nyt anlæg til stuen.

Annonce