{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.343 visninger | Oprettet:

Højtalerkabel -> Evidence + Pioneer {{forumTopicSubject}}

Jeg har for nylig erhvervet mig 2 stk. Dali Evidence 870 og en Pioneer sc-2022-k.
Da jeg hørte dem ved sælger lød det helt perfekt efter mine ører, men når jeg spiller med dem herhjemme, er jeg ikke helt så tilfreds.
Jeg er klar over at der kan være akustiske problemer osv. + han havde en Pioneer lx-60.

Der hvor jeg ikke er helt tilfreds er ved diskant området, jeg synes den er lige skinger nok.
Jeg vil gerne have dette "problem" forbedret og har tænkt at jeg vil tage det "svageste led" først.

Jeg regner stærkt med at det er højtalerkablerne, da det er nogle billige nogle fra Harald Nyborg (lige det jeg havde liggende)

Budget: max 1000 (gerne omkring 500)
jeg er villig til at købe brugt, hvis jeg kan få mere for pengene her.
jeg skal ca bruge 3 til 3,5 meter pr. højtaler


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højtalerkabel -> Evidence + Pioneer
  • #1   3. sep 2012 Det kan osse være signal kablet. Men ja et bedre højtalerkabel er altid en god start.
    Kan du finde noget Tara labs prism klara brugt f.eks det er ret godt kabel i forhold til hvad det kostede dengang det blev solgt.
    Ellers her er en side hvor der stadig sælges tara labs i dk selvom det er blevet lidt dyrt.
    (link fjernet)

    Jeg er i hvert fald glade for mine tara labs kabler både til højtaler og signal.


  • #2   3. sep 2012 Hvis der er så stor forskel på, hvordan diskanten lyder hos dig ift hos sælger, er det rummet der har skylden, det kan andre kabler ikke ændre på.




  • #4   3. sep 2012 Først undersøg om "Sound Retriever" er slået fra på din Pioneer. Er det slået til lyder det som regel af H til.



  • #5   3. sep 2012 Kabler gør da en ret stor forskel. Jeg kan da godt høre stor forskel på om jeg bruger f.eks QED eller tara labs kabler imellem cd og forstærker, eller om jeg bruger standard ledning eller noget bedre imellem forstærker og højtalere.
    Men man kan jo selvfølgelig osse bare skrue ned for treble hvis man bare synes diskanten er for høj.


  • #8   3. sep 2012 Mine jbl højtalere har en meget lys diskant, de forvrænger noget så grusomt med Qed kablet når man spiller bare en lille smule højt med høje toner.
    Det gør de tara labs kabler jeg har ikke, de holder faktisk lyden selv når jeg skruer helt op.
    Så jeg slipper ikke mine tara labs så´n lige med det samme:)


  • #9   3. sep 2012 Siger mange tak for de forskellige svar smiley
    Kablerne synes jeg skal skiftes, må prøve at kigge efter noget Tara Labs smiley

    Skal naturligvis også have tjekket indstillingsmulighederne smiley


  • #10   3. sep 2012 Hvis du trykker på Audio Parameter, og bruger pilene op/ned, kommer du forbi
    S.RTRV, hvis den er enabled kommer det aldrig til og lyde godt.


  • #12   3. sep 2012 Jeg har ikke sagt at det stopper forvrænging. skruer jeg nok op på forstærkeren forvrænger lyden jo uanset hvilke kabler der bliver brugt, tara labs har bare meget bedre styr på diskantlyden end Qed.

  • #13   3. sep 2012 Lytte ville da også være nummer et, men hvor skulle jeg lige kunne få kabler med hjem, så jeg kunne lytte? smiley
    Vil du mene at kabler er fuldstændig ligegyldigt Jesper?


  • #14   4. sep 2012 Hifitossen ; der er jo ingen i tråden, der har sagt man ikke kan høre forskel, vi er to, der har sagt at kabler ikke kan tæmme en skinger diskant.



  • #15   4. sep 2012 Jeg kan godt følge dig med at lytte sig frem, men troede ikke Hifiklubben osv bare lånte deres ting ud? smiley
    Men siger mange tak for hjælpen so far, så må jeg se hvad jeg finder ud af smiley


  • #16   4. sep 2012 Sound retriever var slået fra, men har været inde og skrue ned for diskanten ved noget X-curve noget + sat højtalerne til large smiley
    Nu er der en bedre bund og den er knap så lys i toppen smiley
    Men tror nu stadig godt jeg kunne finde på at lege lidt med højtalerkabler smiley


  • #17   4. sep 2012 Hmm, ja jeg har ikke gode erfaringer med X-Curve, syntes der forsvinder mange detaljer når man bruger det. Jeg har fik et bedre resultat ved og lave "reverb" målinger, og derefter justere fra 2-16khz nogenlunde liniært. Så kom der pludselig mange flere detaljer og luftighed i diskanten, uden skingerhed.

    Du skal lige være obs på at "Sound Retriever" kan være slået til når du skifter indgang/lydkilde. F.eks. hvis du skifter til H.M.G. eller USB indgangen.


  • #18   4. sep 2012 Kunne det tænkes at det var dit rum det er galt med ?
    Det rum du går dit Yamaha setup i , ligner at der er murestens væg
    Har du prøvet klap testen ?

    Vh Tommy


Kommentér på:
Højtalerkabel -> Evidence + Pioneer

Annonce