{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.022 visninger | Oprettet:

Opstilling i lytte rum / akustik {{forumTopicSubject}}

Hej alle gæve HiFi entusiaster..
Jeg er ved at lave en gildesal som samtidig gerne skulle bruges til HiFi så derfor er det min plan at højtaler opstilling & Akustik skal gennemtænkes og stilles beds muligt op, jeg er klar over man normalt lytter & måler sig frem til den optimale placering, men da jeg skal have lagt beton gulv så har jeg lagt nogle 32mm afløbsrør ned hvor højtalerkablerne kan føres i og det er jo her problemet kan opstå smiley
Som det ses på billedet så er rørene ført op 160cm fra bagvæg og 160cm fra sidevæg det er jo så meningen at højtalerne skal stå foran og vinkles let 15 grader som vist, krydset viser tiltænkte lytteposition men den kan jo ændres frem og tilbage men er bare afsat 38% af rummet længde fra vægen bag højtalerne (bagvæg)

Nogen der har andre forslag eller ideer ?
Rummet er 1210cm længde 630cm brede og lofthøjde 265cm


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opstilling i lytte rum / akustik
  • #1   20. feb 2021 ..... Er klar over det bedste ville være at sætte højtalerne i modsatte ende af rummet på grund af døre, men dette er ikke muligt og et valgt kompromis da bar og køkken skal være i modsatte ende smiley
    Højtalerne kan jo godt flyttes lidt rundt men skulle jo gerne stå ret tæt på hvor kablerne kommer op.


  • #3   21. feb 2021 Hej Michael,
    Grunden til at de er lagt i gulvet er for at undgå de bare ligger på gulvet samtidig er det også indgangen så der vil være en del færdsel i området og så kan robotstøvsugeren ikke lide kabler smiley
    Som du sikkert har læst så er jeg ikke så meget kabel freeak længer som jeg var engang, syntes der er meget lidt forskel på kabler, i min tid er valget faldet på VDH Clearwater som højtaler kabel og VDH D502 som signal kabel og jeg mener ikke at have hørt noget der var bedre uanset pris.
    Nå det så er sagt så er lytte rummet det mest vigtige af alt og sikkert også den mest oversete når vi taler HIFI... Og en af grundene til indlægget bla. for at få mere fokus på det og så for at høre andres mening om det.


Kommentér på:
Opstilling i lytte rum / akustik

Annonce