{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.438 visninger | Oprettet:

Daniel B
Daniel B
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9

Bil bas med 2 indgange ??? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har sådan en bilbass jeg har fået forærende og nu skal jeg så ha den lagt i mit hjemme lavede kabinet og ha den koblet til forstærkeren.
Der er tale om en Boxter 10" bas og problemet er at der er 2 indgange så der kan side 4 kabler i alt er det så meningen at det er til højre og venstre lyd eller hvordan ?
jeg forstår nemlig ikke lige helt hvordan det skal fungere med 4 ledninger smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • reparation af tv 2.000 kr.
  • Demontering af garderobeskabe og bringer den ned ad trappen 1.400 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • El arbejde af montering af tørretumbler og på montering af nyt 450 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bil bas med 2 indgange ???
  • Doctor-Madsen
    Doctor-Madsen Hjælpe-administrator

Følger: 3 Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 179
    #1   21. maj 2012 Overvej lige hvad amp du sætter den på først smiley

Hvad heder enhedden mere end boxter?

• Daniel B
    Daniel B Tilmeldt:
    sep 2011

#2   21. maj 2012 Der står følgende på den: sub 10db Boxter 1200W RMS og den forstærker jeg har er en Rally 520w magen til den her (link fjernet)

• Doctor-Madsen

#3   21. maj 2012 Det er så umilbart 2 ting jeg ikke ville sætte samme...
    Skal det i bilen eller ind i stuen?

• Doctor-Madsen

#4   21. maj 2012 Daniel
    Det kommer jo så and på hvad Ohm han vil op eller ned i smiley

• Daniel B
    Daniel B Tilmeldt:
    sep 2011

#5   22. maj 2012 altså det var nu meningen det skulle side i en bil smiley
    og spørgesmålet er så hvis jeg gør som Daniel D siger vil det så give bedre kraftigere eller mindre lyd end hvis jeg forbinder 4 ledninger fra forstærkeren istedet for kun de 2 som han forslår smiley ?

• Daniel B
    Daniel B Tilmeldt:
    sep 2011

#6   22. maj 2012 normalt ville jeg nok også har valgt en støre forstærker, men nu er det noget jeg har fået forærende så er det jo en anden sag smiley

• Daniel B
    Daniel B Tilmeldt:
    sep 2011

#8   22. maj 2012 Takker Lasse B så får den bare lige 4 kabler fra forstækeren af så må jeg se om det giver lidt ekstra dybde og bulder fra bagagerummet smiley

• #9   22. maj 2012 Jeg ville ikke bruge begge indgange. Jeg har selv harf sådan en Boxer sub, og den gør jobbet rimelig oki, problemet er bare at der står at den kan klare 1200 RMS, det kan den ikke. jeg fik ødelagt min TOTAL. jeg brugte godt nok ikke begge indgange, da jeg valgte at brokoble min forstærker så subben fik 300 watt i 4 ohm. dette var nok til at ødelægge den helt, så man ikke kunne nogle af indgangene på den.

• #10   22. maj 2012 men på nuværende tidspunkt, har jeg er Peerless 10 xxxsl eller hvad den nu hedder, siddende nede i min bil og den gør jobbet utrolig godt, kan dog ikke huske hvordan jeg har koblet den til min forstærker, dette kan da tjekkes hvis det er smiley

• #11   22. maj 2012 men har du tænkt på at anskaffe dig en kondensator også?

• #12   22. maj 2012 hvis ikke, så prøv at kigge på denne kondensator. jeg har selv samme kondensator nede i min bil.

LINK:

http://www.dba.dk/earthquake-kondensator/id-83233049/

Ny prisen er 2000kr

• Daniel B
    Daniel B Tilmeldt:
    sep 2011

#13   22. maj 2012 hehe nu er jeg ikke lige så meget inde i det der, men hvad er en kondensator smiley

• #14   22. maj 2012 Du skal ihvertfald IKKE prøve på at køre den i stereo. Dvs du kan godt bruge begge sider af forstærkeren til hver sin side af subben. Men du skal sørge for der er et y kabel på indgangene til forstærkeren så begge sider af forstærkeren for samme signal.

• #17   22. maj 2012 Haha Daniel, set er sku i orden, så skal jeg prøve at forklare dig det smiley

En kondensator fungere faktisk som et lille batteri, da den sidder mellem ledningen fra bilens batteri og din forstærker, og derved giver din forstærker ekstra strøm når u spiller højt i bilen, da subwooferen tager meget strøm og derved bilens lys begynde at blinke hvis man ikke har en kondensator som er stærk nok, eller hvis man har en som ikke er stærk nok.

Tror det var den nemmeste måde at forklare det på, håber at du forstod det danel :P:o

• #18   22. maj 2012 Hold da op hvor jeg sludder lidt, det er sku nok varmen. Det sidste skulle lyde sådan.

At lyset i og på bilen begynder at blinke når man spiller højt da ens subwoofer tager meget strøm og forstærkeren så trækker mere fra batterier, så lyset kan blinke hvis man ikke har en kondensator på eller vis man har en, men at den ikke er stærk nok til den type forstærker man har.

• Daniel B
    Daniel B Tilmeldt:
    sep 2011

#19   23. maj 2012 Så blev jeg da klogere smiley
    så må jeg lige se hvad jeg finder på nu er det bare sådan en Peugeot 106 den skal i så nu håber jeg da ikke at alle panelerene begynder at rasle og gør ved når den først buldre smiley

• #20   23. maj 2012 Jeg har en peugeot 206 og min lampe i loftet rasler når der spilles højt smiley

• #21   23. maj 2012 Dv

Så køb en ordenlig bil smiley

• #22   23. maj 2012 En ordentlig bil er vidt begreb:) Min ide om en ordentlig bil ville være Opel Record C Coupe eller Kadett C 2dørs sedan og coupe:)

• #23   23. maj 2012 Du kan også vælge hvis din forstærker kun har een plus og een minus, som udgang, så kan du bare forbinde de 2 plus'er på enheden, og føre plus fra forstærkeren derop, så vil du beholde de 2 ohm som enhenden køre med smiley

• #24   23. maj 2012 Lasse b fordi du gør forkert og er heldig behøver du ikke råde andre til det. ENdobbelt svingspole skal køre sammesignal ellers kan spolerne arbejde mod hinanden

• #26   24. maj 2012 arh 99procent er vist ikke rigtigt.Og da slet ikke under 100hz.

Kommentér på:
Bil bas med 2 indgange ???

Annonce