{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.187 visninger | Oprettet:

cerwin vega clsc 15s {{forumTopicSubject}}

Hej

jeg har en Cerwin vega clsc 15s subwoofer, som jeg ikke syntes spiller som sådan en bør gøre, både ved musik og ved film.

den spiller meget lavt, har prøvet at bruge det almindelig højtaler indgange min receiver. det giver lidt, men så brummer den hvis den spiller lavt dog stadig ikke på det niveau sådan en burde spille

lige nu kører jeg den på LFE indgangen med et alm subwoofer kabel. der er der heller ikke meget at komme efter, selvom volumen knappen er skruet fuldt op.

jeg har en jbl arena subwoofer som giver mere en den, og det giver ikke meget mening i mit hoved.

er der nogen der har nogle forslag til hvad der kunne være galt, eller hvad jeg gør galt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  cerwin vega clsc 15s
  • #1   2. feb 2021 Er LFE out slået til og sat korrekt op? (går jeg lidt ud fra da din anden sub virker)
    Så kunne jeg tænke mig det er forstærkeren i CV subwooferen der har fejl.


  • #2   2. feb 2021 ja den anden subwoofer virker helt fint.

    min receiver er en Onkyo TS-SR606 hvis det skulle have noget at skulle sige

    vedhæftet er et billede med bagsiden er af min subwoofer


    profilbillede
  • #3   3. feb 2021 gi det noget at sætte phasen til 100 ?

  • #4   3. feb 2021 Det ville også være mit næste spørgsmål om der er forskel på om fasen står på 0 eller 180 hvis det heller ikke hjælper så er forstærkeren i subwooferen defekt.

  • #5   3. feb 2021 det hjælper intet, med at stille på phasen.

    har fundet denne manual https://www.cerwinvega.com/manuals/home/Classic-Sub_manual.pdf

    der i på side 4 er det vist at tilslutte med både LFE og line level output, kan man gøre det sådan?



  • #6   3. feb 2021 LFE input er beregnet til subwoofer udgang på din receiver det deaktiver filteret i subben så det er din receiver der bestemmer afskærings frekvensen (skal så indstilles på Receiveren (Ca. 70Hz vil være at fortrække)
    Line ind & Speaker ind her er det subbens du stiller skærings frekvensen på og toner over skærings frekvensen sendes vider til sidehøjtalerne (speaker out)

    Du kan prøve at sætte subben til line out og se om det ændre noget på subbens performance.


  • #7   3. feb 2021 Tak for den gode forklaring

    det prøver jeg når jeg kommer hjem fra arbejde


  • #8   3. feb 2021 og husk på der kan være stor forskel på hvor i rummet du placer din sub.
    Det er en god regel at placer subwooferen i lytteposition (stil subben der hvor du sidder og lytter på en skammel) så gå rundt i rummet og lyt nu til hvor din sub giver bedst lyd, der stiller du så din subwoofer og du har nu den bedste bas der hvor du sidder og lytter.

    Når du lytter efter hvor den lyder bedst så husk det er i den højde som subwooferen skal stå i altså på gulvet og ikke i ståhøjde smiley


  • #11   10. feb 2021 jeg har ikke lige prøvet at bøvle yderligere med det, men har prøvet at købe en phono splitter og kørt demi phono left og right

  • #13   15. feb 2021 nej ikke det store, tror jeg må have den forbundet med højtalerne igen, også leve med brummen.

Kommentér på:
cerwin vega clsc 15s

Annonce