{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.254 visninger | Oprettet:

Nyt headfi gear, lidt hjælp ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle..

Jeg er i den senest tid begyndt at være lidt småirriteret på mine ørepropper som er disse her :
(link fjernet)

Jeg synes at bassen ikke er til stede og når jeg så presser dem ind i øret bliver alt virkelig bare godt og lyden er i top. Problemet er bare at de falder ud temmelig hurtigt igen..

Jeg var i klubben i fredags for at høre på nogle høretelefoner og fik bla. præsenteret Fanny Wang.
Jeg blev anbefalet ikke at vælge den helt lille model og det var jeg da også straks enig i da mellemudgave og den dyre som er linket herunder lyder det bedre og det vil jeg så gerne give ekstra for..

(link fjernet)

(link fjernet)

Såvidt jeg kunne se var den eneste forskel på de to, den elektroniske støjfilter funktion..

Mit primære spørgsmål er så, er det værd at købe den dyre model? Kan jeg fint undvære den elektroniske støjfilter funktion? Burde jeg kigge på helt andre mærker i stedet som Denon, B&W osv..? Og er det værd at købe en forforstærker til dem alla den her?

(link fjernet)

Håber i lige kan give lidt info på dem her.. Ved i hvert fald at usb indgang til forstærkeren er et must hvis det er krævet.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt headfi gear, lidt hjælp ?
  • #1   27. feb 2012 Jeg har selv i hifiklubben og kigge på headfi for ikke så længe siden, jeg valgte fannywang fra da jeg ikke syntes de sad så godt og lyden virker ikke 100% optimal, virkede lidt som om at der var lægt mere vægt på design on lyd i forhold til prisen.

    Jeg endte med at købe B&W P5, først kiggede jeg dog på denon men fandt at man skulle op i 2500kr+ før de ikke virkede direkte plastik agtige og der blev de lidt for store med for meget kabel til at være gode til "on the go" høretelefoner.

    Jeg ville klart sige at ud af hifiklubbens udvalg så er de store denon modeller klart det bedste valg hvis det er til hjemme brug, de er også til at finde brugt på dba

    men hensyn til høretelefon forstærker så er modellen fra argon god men ikke perfekt og i forhold til prisen kan det gøres bedre og det skulle være meget svært at finde et bedre rør pga designet, kig eventuelt efter nogle rør modeller på ebay, der er en del at vælge mellem.


  • #2   27. feb 2012 Tak for hurtigt svar smiley

    Jeg fik i butikken lov til at prøve et par 2001'er på og synes de passede mig fint på hovedet? I sær topbøjlen kunne jeg rigtig godt lide pga. den måde gummien var lavet på.. Men jeg er enig i at lyden ikke var så optimal..
    Altså når man havde den indbyggede forstærker slået fra var det som om at der var et filter mellem mine ører og høretelefonerne for lyden var svag og jeg skulle skrue helt op på min iphone for at lyden var høj..
    Så snart jeg tændte for den indbyggede forstærker skulle jeg kun lige over 50% før det var reference niveau for mig i hvert fald.. Bas boost delen vil jeg nok kun bruge i sange med svag bas, men ellers lød de rigtig fede så snart der blev tændt for den indbyggede forstærker del.

    Design betyder en del for mig, men de skal også være praktiske at bruge og det var da lidt smart at man kan folde dem sammen?

    De der P5 fra B&W har jeg altid set som de ultimative design høretelefoner hvor designet er vægtet højere end den praktiske del? Men jeg kan godt følge dig i at man skal op i AH-D2000 til 2700 ,- før man ikke har sådan et totalt plastik headset.. Jeg vil dog lige prøve og kigge på dba og se om der er nogen denon bøffer der smiley

    Jeg ved godt at forstærkeren argon nok ikke lige er det ypperste, men håbede den måske kunne slå an.. Jeg chekker lige ebay og ser hvad de har af lignende smiley Måske man kan få det samme i en no name udgave?


  • #3   27. feb 2012 Jeg har prøvet at kigge på headphone forstærkere på ebay, men kan sku ikke finde rundt i hvad jeg skal gå efter? Er det en forstærker som også kan drive et sæt højtaler jeg skal have fat i? Eller er det en dac?
    Den skal i hvert fald have usb og gerne rør da jeg synes det kunne være spændende at gå i gang med..


  • #4   27. feb 2012 Et eksempel
    http://www.ebay.com/itm/Tube-12AU7-USB-DAC-Headphone-amplifier-pre-amp-PCM2702-/110663104172?pt=LH_DefaultDomain_2&hash=item19c408f6ac#ht_1105wt_1169


    Jeg ville nok købe en seperart DAC med usb og så en rør høretelefon for at få mest muligt af valg muligheder


  • #5   27. feb 2012 Som udgangspunkt vil jeg selvfølgelig gerne have mulighederne for at udvide/opgradere, men starter nok med en forstærker højst.. smiley
    Eller en Dac. en af delene.. Men tror at forstærker er det oplagte valg?

    Jeg kan se på den du har fundet der er at den kun kan trække ned til 32 ohm. Er det noget jeg skal lægge noget i eller hvad?


  • #6   28. feb 2012 Jeg ville holde mig fra hifiklubben når det gælder head/inear... De er alt for dyre og de har ikke så bredt et udvalg...

    Prøv til gengæld www.headaudio.dk - Og hvis der er noget udstyr du mangler så skriver du bare til ham, så prøver han at skaffe det hjem..


  • #7   28. feb 2012 Hvad synes du om de Fanny Wang hvis man ikke tænker på prisen?? Synes de spiller rigtig med den indbyggede forstærker til på farten og så overvejer jeg at købe en forstærker til det stationære til dem..

    Men vil det nytte noget når de allerede har en indbygget? De har en passthrough funktion, men jeg vil lige være sikker på at de ikke bliver begrænset.. Vil nemlig gerne have en rør forstærker til dem..

    Kigger lige, men det ser ikke ud som om de rigtig har noget der sådan lige skriger : I must have that!! ?


Kommentér på:
Nyt headfi gear, lidt hjælp ?

Annonce